kaelem Geplaatst: 10 februari 2009 Geplaatst: 10 februari 2009 Ik heb op de camping sinds maart vorig jaar een nieuwe kpn aansluiting aan laten leggen om internet te kunnen aanvragen. Zo gezegd zo gedaan,de vaste lijn was geen probleem omdat er een voeding van kpn over de camping loopt. Toen heb ik deze vorm van internet gevraagd en gekregen,zie onder: internet basis Regelmatig mailen, chatten en surfen > Abonnement bijstellen > Direct Online > Gratis installatiemonteur > Gratis draadloos modem € 25,- /mnd Tot 3 Mb/s download, 512 Kb/s upload Dit geheel met een vast nummer met het goedkoopste bel abo afgesloten omdat we toch niet willen bellen met de vaste telefoon.(ivm belminuten) Ik betaal dus elke 2 maanden een rekening van 23,15 euro voor piet snot. Nu wist ik dit vantevoren want men vertelde dat die vaste lijn noodzakelijk is. Nu was ik vrij vandaag en zit wat te lezen op die trage kpn site en nu staat er het volgende bij internet lite: Afdeling vragen, 3. Kan ik internet aanvragen zonder vaste telefonie? Ja, je kunt een internet aansluiting aanvragen zonder dat je een vaste telefonie aansluiting erbij neemt. Dus hier mijn vraag,zou ik die vaste telefoon eruit kunnen gooien....??? -= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-
Gast wanderer Geplaatst: 10 februari 2009 Geplaatst: 10 februari 2009 ja hoor, maar voor de lijn blijf je betalen.... lijnhuur heet dat.....
kaelem Geplaatst: 10 februari 2009 Auteur Geplaatst: 10 februari 2009 Dus jij zegt dat ik hem eruit kan gooien maar ik blijf wel betalen. Moet niet gekker worden. -= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-
Satdorus Geplaatst: 10 februari 2009 Geplaatst: 10 februari 2009 Lijnhuur is geloof ik 10 euro per maand. Dus je houdt er geld aan over als je je belbasis eruit gooit
Gast wanderer Geplaatst: 10 februari 2009 Geplaatst: 10 februari 2009 goedkoopste KPN abbo is belbudget 10,95 € per maand... kan nog goedkoper als je bij KPN een lijn huurt voor een alarminstallatie, dacht iets van 8 € per maand.... maar als je adsl wilt zul je bij elke provider de lijnhuur betalen, soms zit dat in de prijs van je internet abbo in, zodat je maar 1 rekening krijgt...
kaelem Geplaatst: 10 februari 2009 Auteur Geplaatst: 10 februari 2009 Dat scheelt dan 1,50 per maand. -= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-
Rekordc Geplaatst: 10 februari 2009 Geplaatst: 10 februari 2009 De internet + bellen pakketten hebben de lijn huur in de prijs zitten. Dan ben je vaak goedkoper uit dan alleen internetten..... Rekordc Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi
Wiend Geplaatst: 10 februari 2009 Geplaatst: 10 februari 2009 Origineel bericht van: kaelem Dus jij zegt dat ik hem eruit kan gooien maar ik blijf wel betalen. Moet niet gekker worden. Ik vind het niet helemaal oneerlijk van KPN. Ze leggen een lijn aan, jij gebruikt die lijn, ze onderhouden de boel, enzovoort. Waarom zou dat voor niks moeten? Er zijn providers waar je niet voor de lijnhuur betaalt, maar die zijn weer wat duurder. Maakt dus per saldo weinig uit. Heb je al eens overwogen om voor internet op de camping op UMTS over te stappen. Ik weet niet hoe goedkoop dat nu al is, maar vergeleken tussen een telefoon + ADSL abonnement of alleen een UMTS abonnement voor internet zou het laatste nog wel mee kunnen vallen qua prijs....
kaelem Geplaatst: 10 februari 2009 Auteur Geplaatst: 10 februari 2009 Daar heb je wel een punt. Toch begrijp ik niet waarom de ene provider het niet berekend en de ander weer wel. Dan heb ik het geneens over die 3mb lijn die dus omgerekend ook al op 36,50 per maand komt. Ik ga toch maar weer eens zoeken of ik een provider kan vinden die goedkoper is,abo loop tot 17 maart en daarna per maand opzegbaar. -= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-
Satdorus Geplaatst: 10 februari 2009 Geplaatst: 10 februari 2009 Origineel bericht van: kaelem Daar heb je wel een punt. Toch begrijp ik niet waarom de ene provider het niet berekend en de ander weer wel. Dan heb ik het geneens over die 3mb lijn die dus omgerekend ook al op 36,50 per maand komt. Ik ga toch maar weer eens zoeken of ik een provider kan vinden die goedkoper is,abo loop tot 17 maart en daarna per maand opzegbaar. Tuurlijk zijn er die. Voor het bedrag dat je nu betaalt voor internet (excl. je lijn voor 23 euri) ken je internetten bij providers incl. de lijnhuur. In ieder geval goed dat je abbo bijna opzegbaar per maand is. Succes.
Gast wanderer Geplaatst: 10 februari 2009 Geplaatst: 10 februari 2009 gogel maar eens op adsl.... vergelijkingssites genoeg...
cosmos Geplaatst: 10 februari 2009 Geplaatst: 10 februari 2009 Online was Orange/Wanadoo 20MB, 20,- euro zonder KPN tarief of aansluiting vastnet, volgens mij de enige momenteel, Online is net als Telfort ook eigendom van KPN. DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3 DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3 Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|
Fatfreddy Geplaatst: 10 februari 2009 Geplaatst: 10 februari 2009 T-Online is naar mijn weten van de Deutsche Telecom evenals T-mobile.
theparasol Geplaatst: 10 februari 2009 Geplaatst: 10 februari 2009 Origineel bericht van: Wiend Ik vind het niet helemaal oneerlijk van KPN. Ze leggen een lijn aan, jij gebruikt die lijn, ze onderhouden de boel, enzovoort. Waarom zou dat voor niks moeten? Ik wil niet zeuren maar ik heb een brakke lijn gehad van KPN, voor die lijn hebben meer dan 40 jaar alle huishoudens die er op aangesloten zijn "lijnhuur" betaald. KPN geeft officieus aan dat de lijn brak is over meerdere km's maar verdomd het gewenste onderhoud te plegen: kabel vervangen. Kun je ze dwingen: ja, maar alleen dan als er iemand niet meer kan bellen. Internet instabiel/langzaam = jammer dan, we doen niets!
pukje Geplaatst: 10 februari 2009 Geplaatst: 10 februari 2009 Origineel bericht van: theparasol Kun je ze dwingen: ja, maar alleen dan als er iemand niet meer kan bellen. Internet instabiel/langzaam = jammer dan, we doen niets! Ze zijn nog te beroerd om een ander kabel paar in de straatkabel te gebruiken ,vaak is het niet eens nodig om daarvoor te graven omdat vaak meerdere paren het huis ingaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen