Ga naar inhoud

Meer concurrentie digitale TV?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Op een nieuwssite las ik inderstaand bericht. Volgens mij wordt hierdoor de concurrentie een stuk groter. Lijkt mij een positieve ontwikkeling. Ook de prijzen van Canal Digitaal zullen dan wel omlaag moeten. Ook zullen de zenderpakketten verder verbeteren, lijkt mij zo. smile

Brussel akkoord met opening Nederlandse kabel

BRUSSEL - Europees Commissaris Viviane Reding (Informatietechniek) heeft telecomwaakhond Opta toestemming te geven het Nederlandse kabelnet open te stellen voor concurrentie.

Reding heeft dat dinsdag laten weten aan het persbureau Reuters.

De beslissing betekent dat kabelexploitanten Ziggo, UPC, Delta en CAIW hun netwerken beschikbaar moeten stellen voor andere bedrijven die kabeltelevisie willen aanbieden.

''Ik sta helemaal achter de zienswijze van Opta dat er meer concurrentie nodig is in deze belangrijke markt'', aldus Reding.

• Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Brussel akkoord met opengooien Nederlandse kabelmarkt

Gepubliceerd: Dinsdag 10 februari 2009

Auteur: Ingmar van den Berg

De Europese Commissie geeft toestemming aan de OPTA om de Nederlandse kabelmarkt open te breken.

Door de marktproblemen die er zijn is ingrijpen gerechtvaardigd, stelt de Europese Commissie. Dit houdt in dat de OPTA de kabelaars gaat verplichten hun analoge kabelaansluiting te openen voor andere partijen zoals YouCa. Deze kunnen dan dezelfde diensten gaan aanbieden als de huidige kabelaars. Dit moet de concurrentie ten goede komen. KPN mag overigens geen gebuik gaan maken van de kabel, net als de kabelaars geen toegnag hebben tot het netwerk van KPN. OPTA wil er zo voor zorgen dat KPN en de kabelbedrijven blijven investeren in hun eigen netwerken.

Vorige maand stuurde de OPTA het besluit naar Brussel, waar er een maand lang werd overlegd en gelobbyd. "Er was een intense lobbycampagne om de uitkomst van onze overwegingen te beïnvloeden. Maar de Commissie is de beschermer van de Verdragen en is er niet om speciale belangen te verdedigen of te buigen voor een lobbycampagne", aldus Reding tegenover Reuters.

Bron : Webwereld.nl

groeten pepper

2 x VU+ duo - 1 x Dream 800 - 1 x Dream7000 - 1 x Dream 500

Wavefrontier T90

Geplaatst:

Dit houd wel in dat het zender aanbod zal dalen. Als ze hun frequentie band moeten delen met concurrentie.

Dit klink als muziek in de oren van CD, KPN, ...

De frequentie band is maar van 47 to 862 MHz en niet al de frequenties kunnen gebruikt worden + de analoog zit er ook nog bij op.

Veel geluk er mee kabelboer zou Ik zeggen!

mvg

Geplaatst:
Origineel bericht van: TokeMUp
Dit houd wel in dat het zender aanbod zal dalen. Als ze hun frequentie band moeten delen met concurrentie.

De frequentie band is maar van 47 to 862 MHz en niet al de frequenties kunnen gebruikt worden + de analoog zit er ook nog bij op.

mvg

Dat is natuurlijk nonsens, je gooit het kabelnet net vol met zenders, en je betaald aan een bepaalde leverancier.

Net zoals met gas en elektra.
Geplaatst:

Dit is ook in te delen met codering. 1 zender op de kabel die door meerdere providers gebruikt gaat worden.

Bij de ene aanbieder bijvoorbeeld sportpakket met nederlandse zenders en bij de andere aanbieder een filmpakket.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Geplaatst:
Origineel bericht van: DeBeek

Dat is natuurlijk nonsens, je gooit het kabelnet net vol met zenders, en je betaald aan een bepaalde leverancier.

je was me voor

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Geplaatst:

zou de prijs daarom niet op lopen?

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

Geplaatst:

Is het dan zo :

Als je in Zeeland woont, moet je dus voor digitale tv Delta TV afnemen.

Kun je dan in de toekomst als inwoner van Zeeland UPC of Ziggo nemen ipv Delta TV?

1x DM 8000HD Open-Pli 4.0 en 1x VU+ Ultimo 4K VTI
Wavefrontier T90 -  0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E -16E - 19,2E - 23,5E - 28,2E
Sony 65XD8599 4K Android TV

Geplaatst:

dat zou dan in theorie kunnen.

alleen denk jij dat in jou geval Delta bv UPC zo even voor niks gaat toe laten op de kabel?

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

Geplaatst:

Volgens mij worden het twee rekening dan:

1. voor de netwerk provider

2. voor de "kanalen" leverancier

Per saldo: het wordt alleen maar duurder.....

Geplaatst:
Origineel bericht van: tgg
Volgens mij worden het twee rekening dan:

1. voor de netwerk provider
2. voor de "kanalen" leverancier

Per saldo: het wordt alleen maar duurder.....

Lijkt mij ook dat de boel daarom weer duurder wordt.
smirk

Geplaatst:
Origineel bericht van: DeBeek

mvg

Dat is de bedoeling, maar elke provider wil zich onderscheiden van de andere.

Ik neem maar een voorbeeld. Telenet heeft zijn Prime zenders een stuk of 5 en nog een 4 tal in HD. Dit zijn exclusief Telenet zenders. En de VOD komt daar ook nog bij en eventueel PPV.

Je gaat aan kostbare bandbreete verliezen. Als er dan nog een derde of een vierde aanbieder bij wil, dan wordt het een mooi soepje.

Als ze allemaal het zelfde gaan aanbieden is er dan eigenlijk nog rede tot concurrentie? Enkel de prijs gaat verschillen.
En morgen is de ene weer goedkoper!

En ook stil gestaan bij het internet verkeer? En de telefonie?
Het return path kan je niet verbreden. Dus dit wordt delen!

mvg
Geplaatst:
Ik neem maar een voorbeeld. Telenet heeft zijn Prime zenders een stuk of 5 en nog een 4 tal in HD. Dit zijn exclusief Telenet zenders.

prime is 7 SD zenders en 2 HD zenders waarvan 1 wordt gedeeld met eqxi cultuur HD in bandbreedte.

http://www.prime.be/nl/

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Geplaatst:

de kabel zit al vol met analoge kanalen, digitale kanalen en dan ook nog eens de downstream kanalen van het internet en telefonie.

Hierbij komt ook nog dat upc andere codering gebruikt dan Ziggo dus ook andere dtv ontvangers.

Dus blijft volgens mij het zender aanbod in elke plaats gewoon hetzelfde want meer past er gewoon niet meer op de kabel.

Of ze moeten alle analoge zenders eraf halen en hiervoor digitale kanalen voor in de plaats zetten.

En hoe doen ze dat in de buitengebieden waar nog kanaal omzetters zitten :D

The birdman has left the building

Geplaatst:
Origineel bericht van: digitaal kijker
Ik neem maar een voorbeeld. Telenet heeft zijn Prime zenders een stuk of 5 en nog een 4 tal in HD. Dit zijn exclusief Telenet zenders.

prime is 7 SD zenders en 2 HD zenders waarvan 1 wordt gedeeld met eqxi cultuur HD in bandbreedte.

http://www.prime.be/nl/

Dank U voor de aanvulling.
Ik maakte maar een voorbeeld.

Ik neem aan dat ze in de toekomst ook nog willen groeien met hun zender aanbod.

mvg

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen