Ga naar inhoud

Meer concurrentie digitale TV?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: satede
de kabel zit al vol met analoge kanalen, digitale kanalen en dan ook nog eens de downstream kanalen van het internet en telefonie.
Hierbij komt ook nog dat upc andere codering gebruikt dan Ziggo dus ook andere dtv ontvangers.
Dus blijft volgens mij het zender aanbod in elke plaats gewoon hetzelfde want meer past er gewoon niet meer op de kabel.
Of ze moeten alle analoge zenders eraf halen en hiervoor digitale kanalen voor in de plaats zetten.
En hoe doen ze dat in de buitengebieden waar nog kanaal omzetters zitten :D

De uitspraak gaat over ANALOGE televisie en geen digitale. Een andere provider mag dus analoge televisie gaan aanbieden. Dit houdt volgens mij in dat het analoge signaal inderdaad gefilterd gaat worden en afhankelijk van de keuze wordt jouw tv-pakket erop gezet.
Dus een vergelijk met telefonie en internet over de koperen telefoondraad. De telefonie kan je van KPN hebben, en het internet van een andere provider.

• Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: Dessie
Origineel bericht van: satede
de kabel zit al vol met analoge kanalen, digitale kanalen en dan ook nog eens de downstream kanalen van het internet en telefonie.
Hierbij komt ook nog dat upc andere codering gebruikt dan Ziggo dus ook andere dtv ontvangers.
Dus blijft volgens mij het zender aanbod in elke plaats gewoon hetzelfde want meer past er gewoon niet meer op de kabel.
Of ze moeten alle analoge zenders eraf halen en hiervoor digitale kanalen voor in de plaats zetten.
En hoe doen ze dat in de buitengebieden waar nog kanaal omzetters zitten :D

De uitspraak gaat over ANALOGE televisie en geen digitale. Een andere provider mag dus analoge televisie gaan aanbieden. Dit houdt volgens mij in dat het analoge signaal inderdaad gefilterd gaat worden en afhankelijk van de keuze wordt jouw tv-pakket erop gezet.
Dus een vergelijk met telefonie en internet over de koperen telefoondraad. De telefonie kan je van KPN hebben, en het internet van een andere provider.

Als het over analoog gaat is het al helemaal niet meer mogelijk.
Dan moet je wel dezelfde zenders/frequenties gebruiken.

Het netwerk zou dan inderdaad moeten opgedeeld worden, zoals het stroom netwerk opgedeeld is.

1. bedrijf doet de transport
2. bedrijf doet de onderhoud

En de leverancier rekent af met de klant.
Gaat alleen maar een meerkost worden voor de klant.

Deze uitspraak komt er wanneer iedereen analoog aan het afbouwen is.

Als CD nu slim is, gaat ze nu ook op de kabel aanbieden en dit jaren lang analoog blijven aanbieden. Zo kunnen ze vermeiden dat de kabel volledig naar digitaal over gaan en een groter zender pakket kunnen aanbieden.

mvg
Gast calculator
Geplaatst:

Ik verwacht dat de prijzen van digitale televisie naar beneden kelderen. Nu zal blijken of we jaren teveel hebben betaald.

Geplaatst:

nu vrij kabelmarkt en straks nog vrij paytv markt in europa datje mag kiezen watje wil kijken welke provider je maar wil zoals sky of priemere zonder moeilijke omwegen te abonneren is voor idereen in heel europa.groeten dj

Geplaatst:
Origineel bericht van: Pjotrb
In het persbericht van de Opta wordt wel degelijk ook over digitale televisie gesproken.

Ze (opta) hebben blijkbaar iets gewijzigd... Eerst ging het namelijk alleen over het openstellen voor analoge televisie, iets wat door menigeen al vreemd gevonden werd.

Wat nu in het persbericht staat is dat de analoge kabelaansluiting (= de coax kabel) open gaat voor alternatieve aanbieders.
Dus wat ik eerder schreef lijkt waarheid te worden (alleen dan niet alleen voor het analoge deel), er zal een ontkoppeling moeten zijn bij het verdeelstation (oid). UPC en co wordt dan verhuurder van de coax kabel.

Geplaatst:

Ik hoop dat er nu zuivere adsl internet providers ook op de kabelmarkt aanhaken. De kabel tv kan met letterlijk de boom in smile

Zou niet gek zijn volledige coax bandbreedte naar mijn huis voor internet dataverkeer wink

Geplaatst:
Origineel bericht van: Dessie
Origineel bericht van: Pjotrb
In het persbericht van de Opta wordt wel degelijk ook over digitale televisie gesproken.

Ze (opta) hebben blijkbaar iets gewijzigd... Eerst ging het namelijk alleen over het openstellen voor analoge televisie, iets wat door menigeen al vreemd gevonden werd.

Wat nu in het persbericht staat is dat de analoge kabelaansluiting (= de coax kabel) open gaat voor alternatieve aanbieders.
Dus wat ik eerder schreef lijkt waarheid te worden (alleen dan niet alleen voor het analoge deel), er zal een ontkoppeling moeten zijn bij het verdeelstation (oid). UPC en co wordt dan verhuurder van de coax kabel.

Is toch volledig van de pot gerukt! Als Ik (is puur voorbeeld heb geen interesse in kabel) de ene aanbieder neem en mijn buurman neemt de andere, dan moeten ze toch twee netwerken van coax kabel gaan aanleggen. Een kopstation staat namelijk niet in elke straat!

mvg
Geplaatst:
Origineel bericht van: TokeMUp
Is toch volledig van de pot gerukt! Als Ik (is puur voorbeeld heb geen interesse in kabel) de ene aanbieder neem en mijn buurman neemt de andere, dan moeten ze toch twee netwerken van coax kabel gaan aanleggen. Een kopstation staat namelijk niet in elke straat!

Kennelijk geen idee hoe de DVB techniek in elkaar zit gezien bovenstaande uitspraak. Ook voor het analoge pakket is sprake van doorverkoop van hetzelfde pakket door een andere aanbieder, dus ook dat analoge signaal hoeft er niet twee keer op. Waarom maak je je als inwoner van België eigenlijk zo druk over deze ontwikkeling in Nederland?
Geplaatst:

Het boeit toch niks welke provider je betaald. Je wilt een bepaalde zender zien, je smartcard schakelt die vrij. Dat Ziggo het beeld op de kabel zet en jouw cheapwatch@home provider je 30 zenders naar keuze laat kijken voor 5 euro per maand en deze zelf intern afrekend met Ziggo.

Jij je 30 afgesproken zenders voor 5 pleuro's en Ziggo blij. Niks te kopstationnen, gewoon een smartcard van fa cheapwatch@home.

Geplaatst:

Citaat:

Is ook weer flauwekul, Je kan bv 300 zenders via digitale kabel versturen met verschillende coderingen ( net zoals bij satelliet)

Zodat iedere leverancier bepaalde zenders wel of niet kan doorgeven afhankeljk van de codering of je abo op verschillende zenders of pakketten.

Je hebt maar 1 kabel nodig, en je abo of kaart bepaalt welke zender je kan zien.

Het analoge pakket zal gewoon een aantal standaard zenders doorgeven,

die bijna bij alle providers ( in Nederland ) gelijk zijn.

Vergelijk het maar met je telefoon lijn, Je hebt ( hier in Nederland ) KPN, maar je kan wel diverse ADSl leveranciers via die lijn krijgen.

Oeps , was wat te langzaam met typen..

Geplaatst:
Origineel bericht van: ArChie
Origineel bericht van: TokeMUp

Kennelijk geen idee hoe de DVB techniek in elkaar zit gezien bovenstaande uitspraak. Ook voor het analoge pakket is sprake van doorverkoop van hetzelfde pakket door een andere aanbieder, dus ook dat analoge signaal hoeft er niet twee keer op. Waarom maak je je als inwoner van België eigenlijk zo druk over deze ontwikkeling in Nederland?

Lees eens een beetje terug in dit draatje. Dan begrijp je misschien ook wat Ik bedoel.

Mag Ik me niet druk maken over een kolonie van België?

mvg
Geplaatst:

Zo hebben we straks echt wat te kiezen. Als ook gekozen kan worden voor premiére of andere, dan zal dit ook een positieve invloed op de prijs en keuze hebben, denk ik. Maar eeeuuhhh....hoeveel gecertificeerde ontvangers moeten we dan hebben :D

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen