Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ben een beetje bleu v.w.b. elektronika c.q. bekabelingen...dus ik vraag jullie advies alvast...

Ik krijg binnekort een home cinema set. Nu ben ik ook in bezit van een satellietontv. (Xsat 410)voor de televisieontvangst.

Ik wil straks dus die HC set daar bijvoegen, maar nu de vraag; waar wordt de HC set op aangesloten? Kan dit rechtstreeks op de Xsat, en dan naar de tv of moet de HC set rechtstreeks op tv..?

En dan ook nog een beamer, die ik alleen voor afspelen dvd's wil hebben.

En dan ook nog eens welke kabels geven het minste signaalverlies?

Op de tv heb ik twee hdmi aansl. en er zit er ook eentje op de HC set. Maar dus weer niet op de Xsat....

Graag jullie advies a.u.b.!

bij voorbaat dank

Groeten:

Mark

Geplaatst:

Direct is altijd beter lijkt mij.

Ik zou dus de audio uitgangen van de app. gelijk op de HC aansluiten en de video uitgangen op de T.V.

Anders ga je dus eerst het geluid naar je T.V. sturen en dan van je T.V. naar je HC. Moet eerlijk zeggen dat ik dit nog nooit gedaan heb omdat ik altijd volgens bovenstaand principe heb gewerkt...

geluid van T.V. op 0 en van de HC op lekker vol smile

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Geplaatst:

dat is inderdaad het beste van sat rec audio out naar hc sat in klaar is kees

Geplaatst:
Origineel bericht van: Mark310
Dank jullie zover!

En dan welke kabels v.w.b. het video signaal..? En audio (die gewone tulp stekkertjes?

Groet:

Mark

Dat hangt ook weer van je apparatuur af. Wat voor uitgangen zitten er op de al aanwezige apparatuur? Waarschijnlijk een rode en witte tupil?

Als je HC nieuw is zal er wel alles opzitten en ben je beperkt tot wat je bestaande apparatuur kan leveren.

Volgens mij is nog steeds het beste voor audio de glasvezel/fiber optics (digitale uitgang). Dat is dat kleine zwarte pulkje wat je eruit kan trekken aan de achterkant.

Waarschijnlijk zit hier maar 1 ingang van op de HC dus ik zou deze dan gebruiken voor hetgene wat je het meeste gebruikt. (Je moet waarschijnlijk dan wel instellen op de HC dat wanneer je hem op bv AUX 1 zet hij gebruik moet maken van de Fiber)

Geplaatst:

Als ik het even uit mijn hoofd doe; weet ik dat er op de xsat achter een aansl. zit met die 3 kleuren, en ook zo'n uittrek aansluiting...Zowiezo ook een scart, en eentje voor een gewone kabelverbinding naar de tv..

Groeten:

Mark

Geplaatst:

Even op internet gekeken; en er zit een S-VHS output, en een AC3 dig. output op de xsat, afgezien van twee scart aansl.

Even terugkijkend;

Audio dan via Xsat->AC3 stekker->Home cinema-> audio naar boxen

Video via Xsat-> d.m.v. S-VHS aansl. op HC set ->TV

Kan dus de hdmi aansl. tussen (LCD)tv, en HC-set niet gebruiken om een zo goed mogelijk signaal te krijgen?

Groeten:

Mark

Geplaatst:
Origineel bericht van: Mark310
Even op internet gekeken; en er zit een S-VHS output, en een AC3 dig. output op de xsat, afgezien van twee scart aansl.

Even terugkijkend;

Audio dan via Xsat->AC3 stekker->Home cinema-> audio naar boxen

Video via Xsat-> d.m.v. S-VHS aansl. op HC set ->TV

Kan dus de hdmi aansl. tussen (LCD)tv, en HC-set niet gebruiken om een zo goed mogelijk signaal te krijgen?

Er zit waarschijnlijk een DVD speler in je HC? Deze maakt dan gebruik van die HDMI kabel als je deze aansluit.

Als je beeld via de HC en de HDMI kabel naar de TV laat lopen moet je xsat dit aankunnen. En als er geen HDMI op de xsat zit zal hij dat waarschijnlijk niet kunnen.

Ik ben niet 100% zeker van bovenstaand want ik ben geen expert op dit gebied maar met het beetje kennis wat ik heb, en wat ik hier allemaal heb gelezen, zit ik volgens mij aardig in de buurt.

Geplaatst:

Bedankt voor het meedenken!

Ik heb zo het gevoel dat het een gevalletje uitproberen gaat worden...Ik zal de bonnetjes van de kabels maar goed bewaren!

Greetz:

Mark

Groeten:

Mark

Geplaatst:

Suc6!

Laat ff weten wat het geworden is

En wij waarderen met ze allen foto's van opgeblazen apparatuur wink

Geplaatst:

Hoi Piepeloi....

Ik heb de HC set d.m.v. een HDMI (Media markt 39 euro) kabel naar de TV doorgelust.

Vanaf de Xsat een optische (Media markt 19 euro) kabel naar de HC set.

Tevens de TV d.m.v. scart aangesloten via de Xsat.

Voor de beamer heb ik een 5 mtr. kabel met VGA stekker -> 3X component (Media markt 39 euro) die dan weer op de HC set kan. Maar deze ga ik nog aansluiten.

De rest werkt zover!

Bedankt voor de hulp

Groeten:

Mark

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen