Fabian Geplaatst: 10 februari 2009 Geplaatst: 10 februari 2009 Ik heb thuis een "oude" Pentium 4 PC staan, waarin een Intel Maryville 1,9 Ghz moederboard zit, een 80GB HD en een HP Storageworks 232 tape streamer. Ik wil hier Ubuntu 8.10 op zetten, maar wil er zeker van zijn dat de tape streamer ook onder Ubuntu zal gaan werken. Wie weet of tape streamers en SCSI kaarten door Ubuntu ondersteunt worden en zo ja waar ik de juiste drivers kan vnden? B.v.d., Fabian
Big fellow Geplaatst: 11 februari 2009 Geplaatst: 11 februari 2009 Tapestreamers zijn gewoon ondersteund. Welke controller wil je gaan gebruiken (chipset?)? “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Fabian Geplaatst: 11 februari 2009 Auteur Geplaatst: 11 februari 2009 Type: SCSI- en RAID-controllers Fabrikant: Intel Corporation Model: SRCU42L Driver version: 5.3.0.15 Locatie: PCI-sleuf 2 (PCI-bus 2, apparaat 10, functie 0) Gr., Fabian
Big fellow Geplaatst: 11 februari 2009 Geplaatst: 11 februari 2009 De controller heeft problemen met de drivers in de 8.04LTS release van Ubuntu. Maar de 8.10 release zou prima moeten werken. “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Fabian Geplaatst: 11 februari 2009 Auteur Geplaatst: 11 februari 2009 Dat is goed nieuws! Ik heb nog een klein vraagje over Ubuntu. Ik zie dat er een versie is voor een desktop PC en één voor een server PC. Als ik backup op een tape wil maken en beheer van mijn PC via inloggen op afstand, moet ik dan voor de server editie kiezen? B.v.d., Fabian
Big fellow Geplaatst: 12 februari 2009 Geplaatst: 12 februari 2009 Desktop versie komt met een grafische GUI, de server versie niet. Dus als je niet lokaal werkt op je server dan zou ik gewoon voor de server editie gaan. (Doe ik zowiezo ook als ik lokaal werk op een server ) “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen