oldebroek Geplaatst: 10 februari 2009 Geplaatst: 10 februari 2009 Mijn 8000 is onderweg maar ik ben nog niet klaar met mijn antenne..(en gezien de temperatuur en het weer niet voor mei/juni ) Heb er 2 extra tuners in laten zetten, kan ik de doorlus gebruiken (bijvoorbeeld aansluiting: twin lnb kabel-1 op tuner-1 met doorlus naar tuner-3, kabel-2 op tuner-2 met doorlus naar tuner-4) Kan je dan tegelijk opnemen/kijken van verschillende transponders (bijvoorbeeld opnemen van ned1 met tuner-1(hor) en sbs6 met tuner-3(hor)tuner 3 is dus doorgelust in dit voorbeeld en op tuner 2 naar iets anders kijken bijvoorbeeld een vertikale transponder? Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.
oldebroek Geplaatst: 11 februari 2009 Auteur Geplaatst: 11 februari 2009 Werkt dit wel met een gewone doorgeluste twintuner? Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.
Gast MiLo Geplaatst: 11 februari 2009 Geplaatst: 11 februari 2009 Als je er drie tuners in stopt, en die met een enkele kabel naar de LNB alledrie doorlust, dan kun je alle Nederlandse zenders gelijktijdig opnemen die je maar wil. Ik denk dat daarmee je vraag al beantwoord is. Als je een 8000 met 4 tuners uitrust, een dubbele LNB gebruikt en dan 1->2 en 3->4 doorlust, dan kun je meer opnemen dan alleen een twin tuner zou kunnen. Dan kun je dus Ned1, RTL4 en SBS6 gelijktijdig opnemen en dan ook nog naar de Premiere kijken. Hij is ook wel slim genoeg om voor een opname van Ned1 en Rtl4 dus tuner 1+2 te gebruiken, en dus niet 1+3.
oldebroek Geplaatst: 11 februari 2009 Auteur Geplaatst: 11 februari 2009 Dank je MiLo daar was ik dus naar op zoek, dat betekend, als ik het goed begrijp, dat je van alle transponders kunt opnemen/kijken met een doorgeluste tuner zolang ze dezelfde polariteit hebben en opdezelfde sat zitten.(heb dus geen quad lnb's nodig?) Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.
dream-on Geplaatst: 11 februari 2009 Geplaatst: 11 februari 2009 ik heb een schotel met 4 koppen, elke single lnb. Dus de enkele kabel die hier naar binnen komt heb ik aangesloten op tuner A van mijn dm8k. Tuner B heb ik software matig doorgelust naar tuner A. Wanneer ik met tuner A aan het opnemen ben kan ik met tuner B naar alles zenders kijken van diezelfde sat. (voor zover ik tot op heden heb kunnen zien). Een andere sat werkt dus niet, andere transponders op dezelfde sat wel. Dit zelfde fenomeen heb ik ook met de PIP functie. Vu duo2 met pli
Gast MiLo Geplaatst: 12 februari 2009 Geplaatst: 12 februari 2009 Doorlus kan kijken naar: - Zelfde sateliet - Zelfde polariteit (H of V) - Zelfde band (hoog of laag) Oftewel, ongeveer een kwart van de sateliet. Naast de polariteit is er dus ook nog de band waar je rekening mee moet houden.
oldebroek Geplaatst: 12 februari 2009 Auteur Geplaatst: 12 februari 2009 Dus als ik het goed begrijp dan kan ik me voorlopig prima redden met 4 twin-lnb's op 4 tuners? Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.
Gast MiLo Geplaatst: 23 januari 2010 Geplaatst: 23 januari 2010 Origineel bericht van: MiLo Als je er drie tuners in stopt, en die met een enkele kabel naar de LNB alledrie doorlust, dan kun je alle Nederlandse zenders gelijktijdig opnemen die je maar wil. Dat blijkt niet te werken... Enigma2 pakt maar een 2e kabel of doorlus, en negeert de rest. Dus rotor met A=rotor, B doorgelust van A, en C als tweede kabel van rotor. Dan werken alleen tuner A en C, tuner B wordt niet gebruikt, en je kunt geen Ned1,Rtl4,Veronica tegelijk opnemen. Als ik lieg en C op 19 graden vast configureer, zonder iets aan de kabels te veranderen, kan ik dat wel.
spongebob Geplaatst: 23 januari 2010 Geplaatst: 23 januari 2010 overigens moet je tunerC doorlussen naar tunerA en tuner D doorlussen naar tunerB. Want de ingebouwde tuners A en B kan je niet doorlussen naar C en D, aangezien zij geen lnb-out hebben. Voor het overige klopt het bovenstaande verhaal wel. dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47 visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28 TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat
Obi Wan Geplaatst: 24 januari 2010 Geplaatst: 24 januari 2010 Of je neemt unicable LNB's. Zijn wel duur alleen dan heb je niet de beperkingen die MiLo beschrijft. Dus je kunt naar hartelust doorlussen (mooi woordspelletje, al zeg ik het zelf). Is ook een optie... Voordeel is dus dat je maar 1 kabel naar je schotel hebt en zoveel als je unicable lnb ondersteund, kunt doorlussen. Nadeel is eigenlijk alleen de prijs. Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E
Gast MiLo Geplaatst: 24 januari 2010 Geplaatst: 24 januari 2010 Probleem is niet het doorlussen, het probleem is Enigma2. Die snapt het niet. Ik heb nu een 7025 tuner in de 8000 gestoken, en zoals hierboven beschreven aangesloten. Dus A en C (=7025) gaan naar een twin LNB, en B is op doorlus naar A gezet. Als je dit zo instelt, dan wordt tuner B volstrekt genegeerd door E2, en wordt nooit ofte nimmer ingeschakeld. Geldt voor elke andere configuratie die ik hem voorgeschoteld heb - hij weigert meer dan twee tuners aan een rotor LNB te koppelen, een van de tuners wordt dan niet meer gebruikt. Als ik lieg dat C op 19E vast zit (wat niet waar is, hij zit gewoon aan de rotor) dan wordt B wel gebruikt, en kan ik alle NL zenders gelijktijdig opnemen en kijken. Ik heb nu dus C op 19E geconfigureerd, en A als voorkeurstuner gezet, zodat een opname altijd de rotor blokkeert (hij zou anders een voorkeur voor C hebben omdat dat de minste tuner is). Maar het blijft een bug in Enigma2.
Gast pieterg Geplaatst: 24 januari 2010 Geplaatst: 24 januari 2010 Origineel bericht van: MiLo Maar het blijft een bug in Enigma2. voor zover ik mij herinner is dat bewust (nog?) niet geimplementeerd. Staat volgens mij zelfs als commentaar in de code, of anders in een commitlog.
Gast MiLo Geplaatst: 24 januari 2010 Geplaatst: 24 januari 2010 Zonder toegang tot de code zie je dat niet... en met toegang tot de code ook niet trouwens, 't is mij ook nooit opgevallen. Enfin, als het niet ondersteund wordt, moet hij ook niet net doen alsof het wel werkt... ander soort bug, maar nog steeds een bug vind ik.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen