Ga naar inhoud


Heeft iemand de nieuwe kaart al draaiend met newcs1.65?


Aanbevolen berichten

Vicco,

 

Dit kun je oplossen door de voor alle users afzonderlijk "sid override" op yes te zetten. Je zou er dan geen last meer van moeten hebben.

 

Ik heb overigens de nieuwe kaart ook gekregen. Lijkt op dit moment allemaal goed te werken.

Brrr......Polarbear

1x VU+ DUO2 2x Twin dvbs-tuners +1x DM800 / 4 quad lnb's/ Fuba-78cm-schotel. 19.2E/13.0E/23.5E/28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

HALLO

 

IK HEB VANDAAG DE NIEUWE SMART KAART ONTVANGEN

IK HEB ALLES ZENDERS BEHALVE RTL4 EN RTL 5 NIET EN DE REST HEB IK WEL

IK DRAAI MET NEWCS 1.65 OP EEN LINUX PC MET EEN LOSSE KAART LEZER

 

EN ALS IK DE KAART IN DE DREAMBOX DOE HEB IK DE ZENDERS RTL4 EN 5 WEL

 

WIE KAN ME DAT UIT LEGGEN

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: polarbear
Vicco,

Dit kun je oplossen door de voor alle users afzonderlijk "sid override" op yes te zetten. Je zou er dan geen last meer van moeten hebben.

Ik heb overigens de nieuwe kaart ook gekregen. Lijkt op dit moment allemaal goed te werken.


Bedankt voor de tip. ik heb sinds gisteravond deze optie aangepast. op een ander forum werd dit ook als oplossing gepost, wel in combinatie met de autosid optie. Deze moet op <autosid>No</autosid> gezet worden anders gaat de functie sid override niet werken.

Nu eens kijken of de server langer dan een aantal dagen gaat werken anders krijg ik de komende tijd vaak een belletje van moeder de vrouw dat bepaalde zenders niet meer werken smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vicco
Origineel bericht van: polarbear
Vicco,

Dit kun je oplossen door de voor alle users afzonderlijk "sid override" op yes te zetten. Je zou er dan geen last meer van moeten hebben.

Ik heb overigens de nieuwe kaart ook gekregen. Lijkt op dit moment allemaal goed te werken.


Bedankt voor de tip. ik heb sinds gisteravond deze optie aangepast. op een ander forum werd dit ook als oplossing gepost, wel in combinatie met de autosid optie. Deze moet op <autosid>No</autosid> gezet worden anders gaat de functie sid override niet werken.

Nu eens kijken of de server langer dan een aantal dagen gaat werken anders krijg ik de komende tijd vaak een belletje van moeder de vrouw dat bepaalde zenders niet meer werken smile
Toch vreemd dat jij met "sid override" op yes denkt een aanpassing te hebben gedaan terwijl in de newcs-default.xml vermeld staat <!-- valid value for sidoverrideare On,Off - Wheather the client are allowed to override the SID-filter.--><sidoverride>off</sidoverride>
Dus on of off! M.a.w. jouw sid override staat nu op default dus off, of in jouw geval NO.
Daar in tegen staat dit bij autosid <!-- valid value for autosid are:Yes, No - Let NewCS decide which sids should be allowed/denied based on card answers. --><autosid>Yes</autosid>
Hier dient wel yes of no te worden ingevuld.

Of zie ik het verkeerd?

Patje.

Dreambox DM500HD met 1 TB externe hardeschijf en een DM600 met 120GB harde schijf op een wavefrontier met astra 1,2 en 3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij zijn de instellingen als volgt:

Voor de kaart:

<autosid>Yes</autosid>

 

 

Per user heb ik de volgende instellingen.

 

 

<user>

<name>user1</name>

<password>dreambox</password>

<status>access</status>

<rate>0</rate>

<spider>off</spider>

<sidoverride>on</sidoverride>

<au>off</au>

 

En deze combinatie werkt al sinds heeeeeeele lange tijd perfect. Wel oppassen als je users via de webinterface aanpast! Dat gaat nog steeds niet helemaal lekker. Dit kun je beter rechtstreeks in de xml-file doen.

Brrr......Polarbear

1x VU+ DUO2 2x Twin dvbs-tuners +1x DM800 / 4 quad lnb's/ Fuba-78cm-schotel. 19.2E/13.0E/23.5E/28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: polarbear
Bij mij zijn de instellingen als volgt:
Voor de kaart:
<autosid>Yes</autosid>


Per user heb ik de volgende instellingen.


<user>
<name>user1</name>
<password>dreambox</password>
<status>access</status>
<rate>0</rate>
<spider>off</spider>
<sidoverride>on</sidoverride>
<au>off</au>

En deze combinatie werkt al sinds heeeeeeele lange tijd perfect. Wel oppassen als je users via de webinterface aanpast! Dat gaat nog steeds niet helemaal lekker. Dit kun je beter rechtstreeks in de xml-file doen.
Windows, linux, box?

Dreambox DM500HD met 1 TB externe hardeschijf en een DM600 met 120GB harde schijf op een wavefrontier met astra 1,2 en 3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Polarbear op welke versie draai je momenteel?

Ik zit nu op 1.65, dm500 met PLI en wanneer ik de oude kaart wissel naar de nieuwe verdwijnt mijn beeld. NED1 pakt hij alleen nog wel op de goede manier.

De dm500 op de slaapkamer is client met mgcamd en krijgt hele tijd NOT OK en soms na een paar minuten OK.

Wanneer je dan heen en weer zapt vliegt hij naar NOT OK.

Oeh! Wacht jij doet het nu! Heb Rate naar 0 gezet ipv 2 en ineens werkt het overal! smile T.o.v. de vorige kaart moet ik de oranje kaart voor elke user op rate 0 en so(SID override) op Yes zetten en het werkt.

Krijg bij zappen alleen nog wel steeds een NOT OK. Zal wel de nieuwe beveiliging zijn of zo.

<autosid>Yes</autosid>

 

<name>local</name>

<password>local</password>

<hostname>localhost</hostname>

<port>12000</port>

<au>on</au>

<sidoverride>on</sidoverride>

<spider>off</spider>

<rate>0</rate>

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jos Wifi
Krijg bij zappen alleen nog wel steeds een NOT OK. Zal wel de nieuwe beveiliging zijn of zo.


Dit heeft te maken met het feit dat nu seca2 en seca3 codering gebruikt wordt.
Om dit op te lossen kun je met mgcamd een replace file aanmaken.
Zelf nog niet getest maar hier kun je meer info daarover vinden:

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Main/253994/Number/1596391#Post1596391

Laat even iets weten als er vooruitgang geboekt word.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de replace.list toegevoegd.

Uitslag: Mgcamd krijgt alleen NOT OK terug :P

Wanneer je de lijst wist blijft Mgcamd niet werken.

Om dit op te lossen heb ik een lege replace.list geplaatst en mgcamd opnieuw gestart, toen deed ie het weer.

Ik denk dat Newcs tzt wel met een update komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jos,

 

Ik draai momenteel op versie 1.50 Ik had op een spaans forum begrepen dat er initialisatieproblemen waren met deze versie in combinatie met de nieuwe kaart. Zelf heb ik met de oude kaart in het verleden ook veel problemen gehad in combinatie met een mastera III. Na heel lang zoeken en proberen bleek het uiteindelijk aan een te zwakke voeding voor de mastera te liggen. Ik heb met 1.50 (icm Suse 10.3 en mastera III met goede voeding) geen enkel probleem kunnen ontdekken. Alleen is dus de eerste connect altijd NOK, maar da's niet erg.

Versie 1.65 heb ik zelf nog niet geprobeerd want ik zie nu geen enkele reden om op deze nieuwe versie over te stappen.

 

 

Brrr......Polarbear

1x VU+ DUO2 2x Twin dvbs-tuners +1x DM800 / 4 quad lnb's/ Fuba-78cm-schotel. 19.2E/13.0E/23.5E/28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

draai hier een seca 3 kaart op een newcs 1.20 / smartreader + en log in met een dm500 pli jade cccam 2.09 geen problemen met zappen of kijken

sidoverride op ON en autosid op NO

en de kaart staat op deze datum

 

| 0000 | 2009-07-01 | MANAGMENT

| 006A | 2009-07-01 | CANALDIGITAAL

de kaart op 6 maart ontvangen ben benieuwd als de update puls binnen komt (als C+ de administratie in orde heeft)

 

XT9200 / 5000  , XP1000 OPENPLI 4.0
VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1uf
SYNOLOGY DS1512 3TB REDS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...