Han Peekel Geplaatst: 11 februari 2009 Geplaatst: 11 februari 2009 Had het bericht boven mij net nog niet gezien . Veel Sterkte met je vrouw mijn ouders hebben ook beide kanker gehad met alle gevolgen van dien ik weet dat je nu door een die dal gaat. Han
Gast S40 1998 Geplaatst: 11 februari 2009 Geplaatst: 11 februari 2009 Han Peekel bedankt voor het mede leven. Ik heb inmiddels de site voor de kookklunsen bij mijn favorieten geplaatst en heb het recept voor de aardappelen door gelezen. Ik geloof dat ik daar veel mee kan. Bedankt ook de anderen.
Gast dreamer66 Geplaatst: 11 februari 2009 Geplaatst: 11 februari 2009 Kan je in de keuken niet helpen op wat kleine dingen na. Maar heel veel sterkte en beterschap met je vrouw.
Gast S40 1998 Geplaatst: 11 februari 2009 Geplaatst: 11 februari 2009 voor deze avond zet ik er een punt achter. Morgen kom ik terug en vraag misschien nog eens om een stukje uitleg. Bedankt allemaal
Tonskidutch Geplaatst: 12 februari 2009 Geplaatst: 12 februari 2009 sterkte gewenst met de situatie S40 1998, en als de consternatie met koken te ingewikkeld wordt, moet je eens overwegen een kookcursus te nemen a) is het vaak harstikke gezellig (en dat kun je geloof ik ook wel gebruiken als ruggesteun) leer je er vaak ook gezond koken c) leer je binnen budget inkopen en koken Ter lering ende vermaak heb ik een receptje voor je: heb zelf gemaakt eergisteren (goede gezonde winterkost ierse wortel stamppot met warme vinegraite (ipv jus) appelschijfjes (1/2 appel pp) + (kwart pp) bloedworst + kalfsbraadworstjes. is de moeite waard. verhouding aardappels <> winterpeen (4aardapp :1 peen per persoon) Ketel met water aan de kook brengen 1e) winterpeen effe schillen, langssnijden en in kwartier en schijfjes snijden dwars >in ketel 2e) aardappels wassen en met schil schijfjes snijden > in ketel 3e) halve ui au Julienne snijden > in ketel mengsel staat net onder water en voordat het leegkookt (+- 10 minuten) zonder deksel is het klaar in een kom of de ketel laten uitdampen en iets afkoelen tijdens die 10 minuten heb je appelschijfjes en bloedworst in roomboter aangebraden (vakke spatel gebruiken voor omdraaien totaal 2 x 2 minuten) en twee of meer Kalfsbraadwostjes in bodempje olie en roomboter gebraden (nooit in prikken met vork) braadtijd van al het vlees en appel kan qua tijd net kloppen afhankelijk van hoeveelheid per persoon Je neemt de passe vite met grof zeef en passeert de stamppot dit mag ook met de originele stamper! Je maakt een vinegraite van appel-azijn en vierge Olijfolie en wat fijngesnipperde bieslook en fijngesneden peterselie - afproeven met wat zeezout en zwarte peper, lichtjes warm een een melkpannetje. je neemt een ringvorm op je Bord en plaatst daarin de grof gepasseerde rats of gestampte stamppot je plaatst enkele bloedworst en appelschijfjes ernaast je legt een halve of een heel braadworstje langszij je drappeert met een eetlepel enkel het vlees en appel met de vinegraite je dient op chiao You Ten Sharp
Lambik61 Geplaatst: 12 februari 2009 Geplaatst: 12 februari 2009 Pak je wok en ga lekker roerbakken. Lukt altijd. snij het vlees in kleinere stukken, zakje krieltjes zakje diepvriesgroentenmix Sterkte en beterschap voor je vrouw. CU Lambik VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E
Ome Merde Geplaatst: 12 februari 2009 Geplaatst: 12 februari 2009 2 weken gelee lag tante merde ook in het hospitaal, ik kan me het wel voorstellen, ik had in 12 jaar ook nooit meer een aardappel gekookt. de stoute schoenen aangetrokken en geprobeerd, wie merkt het als het niet goed lukt ? wonder-boven-wonder ging het nog goed ook, heb nog nooit zo lekker gegeten en m'n 2 meiden leven ook nog maar als je het niet vertrouwd : maandag : chinees dinsdag : italiaan woensdag : frituurpan donderdag : turk vrijdag : griek zaterdag : kroegvoer (worstbroodje, pizzabroodje, pinda's ) zondag : sapjes voila merDe deze ruimte is te huur
Gast S40 1998 Geplaatst: 12 februari 2009 Geplaatst: 12 februari 2009 Hallo Tonskidutch ,dit is niet zo direct voor een leek. Gisteren avond heb ik gezegt dat ik terug zou komen met de aardappelen. De aardappelen heb ik inmiddels geschild en gewassen.10 stuks vind ik eerst voldoende. Ik heb hier een pan gevonden waar ze allemaal op de bodem kunnen liggen,wat nu....... maandag : chinees dinsdag : woensdag : frituurpan donderdag : vrijdag : zaterdag : zondag : Hallo Ome MERDE,ik heb even ook jou tip bekeken maar er blijft alleen de chinees en de frituurpan over. De chinees is s,maandags bij ons ook nog gesloten. Toch ga ik eerst voor de aardappelen.
satcat Geplaatst: 12 februari 2009 Geplaatst: 12 februari 2009 Water in de pan tot dat de aardappels net onder zijn. Zout er bij en +/- 20 min. koken. Met een vork in de aardappel prikken. Als deze in 2 breekt (aardappel ) dan is tie gaar. Aardappels afgieten en even terug op het vuur om droog te stomen. Pas op dat ze niet aanbranden. succes
goto Geplaatst: 12 februari 2009 Geplaatst: 12 februari 2009 Aardappels is een makkie...op het vuur ( heet water tot net boven de aardappels ) beetje zout er op en aan de kook brengen,daarna deksel erop en vuur op laag pitje. Na 10/15 min af en toe ff prikken om ze kijken of ze gaar zijn. Afgieten en klaar zijn ze. Sterkte met je vrouw en das veel belangrijker als een paar van die aardappeltjes ! compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.
Gast S40 1998 Geplaatst: 12 februari 2009 Geplaatst: 12 februari 2009 De aardappelen staan inmiddels op het vuur ze staan net onder water en heb er een theelepel zout aan toegevoegd. Ik heb ze aan de kook gebracht en daarna het vuur wat lager gezet. Nu af en toe even prikken of ze gaar zijn.
Gast S40 1998 Geplaatst: 12 februari 2009 Geplaatst: 12 februari 2009 HEYYYYYY,,,het is gelukt ook na het afgieten van het water nog even laten drogen lukte zonder aan te branden. Zo we hebben nu aardappelen en karbonade. Nu nog wat groente. In de kast vond ik een blik bonen. Moeten deze gekookt worden of is dat al gebeurd op de fabriek. Als ik die op het vuur plaats moet ik daar dan ook nog iets aan toevoegen.
madhunter Geplaatst: 12 februari 2009 Geplaatst: 12 februari 2009 S40 1998 Gewoon in een pannetje opwarmen. Belangrijker, sterkte met jou en jouw vrouw, met vriendelijke groeten, Johan
Gast S40 1998 Geplaatst: 12 februari 2009 Geplaatst: 12 februari 2009 Tot nu toe wil ik ieder bedanken voor het meedeleven. Op dit moment kan ik zeggen dat ik zelf heb gekookt. Alle maal tot nu toe erg bedankt en tot de volgende cursus. groeten
Sjattuh Geplaatst: 12 februari 2009 Geplaatst: 12 februari 2009 Origineel bericht van: S40 1998 Tot nu toe wil ik ieder bedanken voor het meedeleven. Op dit moment kan ik zeggen dat ik zelf heb gekookt. Alle maal tot nu toe erg bedankt en tot de volgende cursus. groeten Als straks je vrouw weer bij je thuis is kun je lekker voor haar koken Kan jij trots op haar zijn dat ze zo een zware ziekte bevecht en zij op jou dat je er alles aan doet om haar bij te staan. Thumbs up! Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Aanbevolen berichten