Ga naar inhoud


[enigma2] xmltv-importer plugin (meerdaagse epg)


arnoldl

Aanbevolen berichten

Sedert een paar dagen krijg ik geen EPG informatie meer binnen. EPGimport ook al manueel laten draaien gevolgd door een restart - zelfde resultaat. Ik vermoed dat dit begon na de installatie van New Enigma2 V 2.5. Werkte voordien perfect.

 

Iemand anders gelijkaardig resultaat ?

 

DM800HD

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 846
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: sjama
Sedert een paar dagen krijg ik geen EPG informatie meer binnen. EPGimport ook al manueel laten draaien gevolgd door een restart - zelfde resultaat. Ik vermoed dat dit begon na de installatie van New Enigma2 V 2.5. Werkte voordien perfect.

Iemand anders gelijkaardig resultaat ?

DM800HD


Zelfde hier. Het komt waarschijnlijk niet door de installatie. Ik draai namelijk al langere tijd met PLI op mijn DM800HD en heb niets nieuws geinstalleerd, maar de NL epg is sinds enige dagen niet meer bijgewerkt. De UK epg werkt wel perfect.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: runaway
Origineel bericht van: sjama
Sedert een paar dagen krijg ik geen EPG informatie meer binnen. EPGimport ook al manueel laten draaien gevolgd door een restart - zelfde resultaat. Ik vermoed dat dit begon na de installatie van New Enigma2 V 2.5. Werkte voordien perfect.

Iemand anders gelijkaardig resultaat ?

DM800HD


Zelfde hier. Het komt waarschijnlijk niet door de installatie. Ik draai namelijk al langere tijd met PLI op mijn DM800HD en heb niets nieuws geinstalleerd, maar de NL epg is sinds enige dagen niet meer bijgewerkt. De UK epg werkt wel perfect.


zal straks eens kijken , welke bron gebruiken jullie??
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie gebruikt de Radiotimes EPG met name voor de Sky(HD) kanalen en is deze bij jou wel redelijk compleet?

Ik mis regelmatig behoorlijk wat kanalen (op dit moment bijv. geen gegevens van Sky ModernGreatest, Sky Drama etc.).

 

Ligt dit aan mij of is Radiotimes zo gebrekkig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: runaway

Zelfde hier. Het komt waarschijnlijk niet door de installatie. Ik draai namelijk al langere tijd met PLI op mijn DM800HD en heb niets nieuws geinstalleerd, maar de NL epg is sinds enige dagen niet meer bijgewerkt. De UK epg werkt wel perfect.


Gevonden , denk ik..
Pli heeft pas een update gehad , hierdoor is enigma2.sh vervangen.
Laat deze nu net aangepast zijn tijdens de install van mijn plugin.
(enkel nodig bij patched=0)

daardoor werkt de import niet meer, als je patched op 0 heb staan.


oplossing , herinstaleren van de plugin, of in telnet :
sed '3ipython /usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/EPGImport/boot.py' /usr/bin/enigma2.sh.bak > /usr/bin/enigma2.sh

grtx , arnold
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
Wie gebruikt de Radiotimes EPG met name voor de Sky(HD) kanalen en is deze bij jou wel redelijk compleet?
Ik mis regelmatig behoorlijk wat kanalen (op dit moment bijv. geen gegevens van Sky ModernGreatest, Sky Drama etc.).

Ligt dit aan mij of is Radiotimes zo gebrekkig?


Ik heb eens op de Radiotimes website gekeken maar daar staan alle gegevens wel gewoon op.
Waarom de EPG via de xmltv plugin dan zo gebrekkig is?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds vorige week een dm800 en heb gisteren de epg import plugin geprobeerd, alleen de Sky Radiotimes epg.

De eerste x werkt het, alleen de tijden waren verkeerd. De 3e x bleef de plugin zeker 25 minuten doorlopen, heb toe via telnet een reboot gedaan. Nu krijg ik geen epg meer toegevoegd met de plugin. Ik gebruik Pli, maar kan het epg bestand niet vinden..... , is dat bestand er wel bij Pli ?

 

I am RubbeR, you are glue

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De radiotimes data is op zich wel compleet, maar de encoding van de files wil nog wel eens wisselen. Aanvankelijk was het netjes UTF-8, maar een tijd geleden hebben ze volgens mij een nieuwe editor aangesteld. Sindsdien zitten er ongeldige UTF-8 karakters in, waarop de importer afhaakt.

 

Volgens mij heb ik dat hier al eens gemeld, en misschien ook wel de fix achtergelaten. Helaas heb ik die fix niet meer bij de hand (ik gebruik de plugin momenteel niet, en heb gisteren mijn db opnieuw geflashed).

 

 

- Ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de volgende Sky kanalen die ik in mijn .dat lijst heb staan

krijg ik alleen info binnen van de kanalen die in het rood staan:

 

Sky Sports 1

Sky Sports 2

Sky Sports 3

Sky Movies Screen HD1

Sky Movies Screen HD2

Channel 4

Sky1

Sky Movies Premiere

Sky Movies Action/Thriller

Sky Movies Comedy

Sky Movies Drama

Sky Movies Family

Sky Movies Sci-Fi/Horror

Sky Movies Modern Greats

Disney Cinemagic

 

 

Er ontbreekt dus nogal het één en ander, info die wél op de Radiotimes website zelf staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: oudeis
De radiotimes data is op zich wel compleet, maar de encoding van de files wil nog wel eens wisselen. Aanvankelijk was het netjes UTF-8, maar een tijd geleden hebben ze volgens mij een nieuwe editor aangesteld. Sindsdien zitten er ongeldige UTF-8 karakters in, waarop de importer afhaakt.

Volgens mij heb ik dat hier al eens gemeld, en misschien ook wel de fix achtergelaten. Helaas heb ik die fix niet meer bij de hand (ik gebruik de plugin momenteel niet, en heb gisteren mijn db opnieuw geflashed).


- Ruud


Ik denk dat jij dit bedoeld, staat in ditzelfde topic.
ga ik nu proberen.

Origineel bericht van: oudeis
Ter info:

de uk_radiotimes parser heeft een klein probleempje met de huidige files van radiotimes.com. Als ik me niet vergis zaten er vroeger regelmatig utf-8 encoded karakters in, maar blijkbaar zijn ze teruggegaan naar latin-1 (ISO-8859-1). Het viel mij op dat met name de film kanalen problemen geven.
Dus, degenen die graag epg hebben op de Sky film kanalen, moeten voorlopig de volgende aanpassing maken in /usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/EPGImport/uk_radiotimes.py, op regel 144:
Code:
file = codecs.open(epg_file,  'r', 'latin-1')
In de huidige versie staat er 'utf-8' in plaats van 'latin-1', maar utf-8 werkt dus niet. De kans bestaat dat er daardoor andere zenders omvallen, maar de set van zenders die ik zelf inlaad werken allemaal. Een symptoom waaraan je dit probleem herkent is dat er xxx.dat bestanden in de /tmp directory staan als de plugin klaar is.


Een 2de issue is dat Sky Premiere van transponder is verhuisd, dus de service referentie daarvan zal als volgt aangepast moeten worden (/etc/epgimport/uk_radiotimes.dat)
Code:
<channel id="249">1:0:1:1233:0968:0002:011a0000:0:0:0:</channel>      <!-- Sky Movies Premiere --> 


- Ruud

I am RubbeR, you are glue

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

'latin-1' werkt aardig bij mij, de lijst is een stuk completer nu. Alleen Sky Premiere en Disney Cine willen nog niet.

 

Bedankt voor deze tip/fix.

 

Citaat:
Een symptoom waaraan je dit probleem herkent is dat er xxx.dat bestanden in de /tmp directory staan als de plugin klaar is.

 

Dit was inderdaad het geval bij mij, vond dat al zo vreemd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...