Ga naar inhoud


[enigma2] xmltv-importer plugin (meerdaagse epg)


arnoldl

Aanbevolen berichten

via een browser:

 

Code:
 De XML-pagina kan niet worden weergegeven Kan XML-invoer niet lezen met opmaakmodel . Herstel de fout en klik vervolgens op de knop Vernieuwen of probeer het later opnieuw. --------------------------------------------------------------------------------The system cannot locate the object specified. Fout bij het verwerken van bron http://www.rytec.be/epg/xmltv.dtd.  

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 846
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Rytec
Van zodra het bestand niet gezipped is kan het bestand niet gedownload worden.
Probeer eens die rytecxmltv.gz in mv te verwerken.


Ik kan het ongezipte bestand wel downloaden met firefox op mijn PC.
Ik heb ook het .gz bestand geprobeerd op de dreambox. werkte ook niet.

Als ik mv open verschijnt er heel eventjes een D (van download) maar die verdwijnt heel vlug. Het kan niet dat de file dan al gedownload is. Mijn lijn is niet zou snel. De download van de file duurt op mijn PC toch zo'n 10 seconden. Het lijkt wel alsof er iets mis met de download.

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: JBnl
Hey Bedankt ik zal eens met mv aan de gang gaan.


Beste JB ben jij al wat verder geraakt. Ik geraak door mijn mogelijke pogingen heen. Verder reikt mijn kennis ook niet.

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeert mv dmv FTP die file te downloaden? zo ja dan zal dat niet gaan want als ik met ftp nar dat bestand verwijs dan vraagt de site om login en paswoord en dat kan ik hier niet publiek maken.

Ik zou dan aan de hosting eens moeten vragen of downloaden dmv FTP mogelijk gemaakt kan worden.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de rytecxmltv.gz file probeer te downloaden met mv in enigma1 en komt deze file netjes in de rytec dir onder mv te staan. Deze is gedownload. Vermits ze gezipt is kan ik er verder niets mee.

 

De input definitie waarme ik dit kon was:

MYTVsource x l f 0 rytec 3 rytecxmltv.gz - http://www.rytec.be/epg/

 

Als ik nu iets gelijkaardigs probeer:

 

MYTVsource x l f 0 rytec 3 rytec.xmltv - http://www.rytec.be/epg/

 

Dan wordt er niets gedownload.

 

Kan het dan toch zijn dat de download mislukt op de naamgeving?

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

There are two ways you can get MV to read XMLTV data. You can either install the file manually from e.g. your PC, or you can ask MV to retrieve the file via HTTP (from a server on your network, or from the internet).

Because of the large size and inefficiency of XMLTV files, all XMLTV files are converted to EPGUI automatically (in the background) the first time they are encountered. HOWEVER: this is not a solution for enormous XMLTV files because the whole XMLTV file has to be read into memory to parse it before conversion can take place, so the dream box will probably crash.

 

Hier staat dus dat MV de file via http download maar de kans op een crash is groot omdat het bestand enorm groot is en dan veel werkgeheugen gebruikt.

Dus is het beter het bestand gezipped te downloaden en dan uit te pakken, wil je dat eens proberen?

 

Als je surft naar http://www.rytec.be/epg/ dan kun je nu ook zien welke bestanden er beschikbaar zijn, hoe groot ze zijn en van welke datum.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rytec

Hier staat dus dat MV de file via http download maar de kans op een crash is groot omdat het bestand enorm groot is en dan veel werkgeheugen gebruikt.
Dus is het beter het bestand gezipped te downloaden en dan uit te pakken, wil je dat eens proberen?


Dit kan inderdaad een probleem zijn. Als je de file download direct in de box dan komen die in het flash geheugen terecht, en dat is op mijn 600 erg klein.

Nochtans toch een eerste succes.

Met de instructie: MyXMLTV x l f 0 myxmltv 4 tv .xmltv -
en het plaatsen van Uw file (na ze hernoemd te hebben tot tv.xmltv) in de storagedir die ik nu op mijn interne harde schijf had geplaatst wilde mv de xmltv inlezen en converteren.

Dit duurde wel erg lang (meer dan 10 minuten - exact weet ik het niet omdat ik na 10 minuten met de hond gaan wandelen ben en de box laten verder doen). Nadien was de file geconverteerd.

Nu moest ik nog de geïmporteerde en geconverteerde file aan de juiste zenders toewijzen. Dit kan in mv met de alias config. Een mini probleem trad op doordat de alias configurator wel mijn boeket namen gaf maar van de geïmporteerde file gaf ie alleen maar nummers. Totdat ik mij herinnerde dat in Uw XMLTV.dat file (voor enigma2) alle channels een id hadden. En ja hoor het koppelen van bv. ketnet/canvas aan id=6 deed de epg bij de juiste zender belanden.

Enig probleem nog alle epg tijden zijn nu 2 uur te vroeg, Maar er is een setting om dit op te lossen.

Dus te doen:

1. tijden aanpassen.
2. Proberen de werkdirs van mv te verplaatsen van de flash naar de harde schijf. En dan rechtreekse import proberen.
3. Dit automatiseren via een cron job, omdat de conversie van de XMl file lang duurt (de conversie moet slechts éénmaal gebeuren na het downloaden van een nieuwe file) zodat het proces 's nachts kan uitgvoerd worden.
4. Indien 2 niet lukt of werkende krijgen, dan de storagedir proberen om mijn PC te mounten. Zodat ik een manuele download kan doen, een rename doen en vervolgens de conversie
kan opstarten
5.Indien nodig dit ook proberen te automatiseren.

Dus bedankt voor het ter beschikking stellen van Uw bestand. Mag ik U ook verzoeken het geunzipte bestand nog enige tijd te willen updaten AUB (Ik veronderstel dat dit gewoon de file geunzipt saven is)

We werken verder met nieuwe moed na dit succes.

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed nieuws !!

 

Je kunt die tijdoffset aanpassen in deze regel :

MyXMLTV x l f 0 myxmltv 4 tv .xmltv waar die 0 de offset is, dus ik stel voor die 0 te wijzigen naar 2

 

Mijn niet gezipped bestand (rytec.xmltv) wordt samen met het E2 bestand (rytecxmltv.gz) naar mijn site verstuurd iedere nacht.

Maar welke file heb je nu gedownload van mijn site? de zip of non-zip ?

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het ge-unzipte bestand gedownload en gerenamed naar tv.xmltv. (dit moet allemaal beter kunnen in de toekomst - maar dat komt wel)

 

De tijd moet je aanpassen met een hoeveelheid van +7200 (is in seconden, integenstelling met wat in de user guide staat.

 

JBnl,

 

Laat het resultaat weten AUB.

 

 

Ik werk wel verder, maar niet meer vandaag.

 

Van zodra ik e.e.a. vlot lopende heb - liefts automatisch - zal ik een instructie maken.

 

Willy

 

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

rytec, het is tijd voor een programmawijziging

 

bron: CDS

 

Citaat:
Nederland 3 HD vervangt Nederland 1 HD

Met ingang van vandaag vervangt CanalDigitaal de zender Nederland 1 HD voorlopig door Nederland 3 HD. U vindt de zender op kanaal 92.

 

 

De reden voor deze wijziging is de mogelijkheid om het Champions League-voetbal aan te bieden in Native HD. Deze wijziging past ook helemaal in ons streven om abonnees zoveel mogelijk programma’s in HD aan te bieden.

 

 

Morgen zult u dus de Champions League-wedstrijd van AZ tegen Olympiakos FC dus in HD kunnen beleven! Geniet ervan.

 

Voetbal in HD is een ware belevenis: u kunt de grassprieten op het veld of de zweetdruppels op het gezicht van de spelers bijna tellen.

 

(Woensdag 16 september, Nederland 3 HD, 20:35 uur : Olympiakos FC – AZ Alkmaar).

 

zodoende loopt de EPG dan weer synchroon voor deze HD zender wink

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...