Amager95 Geplaatst: 12 februari 2009 Geplaatst: 12 februari 2009 WASHINGTON - Een Russische en een Amerikaanse communicatiesatelliet zijn dinsdag op 800 kilometer boven Siberië op elkaar gebotst. Het is de eerste keer dat een dergelijke botsing plaatsvindt, berichtte The Washington Post woensdag (lokale tijd) op zijn website op basis van informatie van de Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA. Door de botsing zijn twee wolken met brokstukken vrijgekomen, die eventueel een gevaar kunnen vormen voor het internationale ruimtestation ISS. Dat bevindt zich op 354 kilometer hoogte. Volgens een NASA-woordvoerder bereidt de organisatie uitwijkmanoeuvres voor. Ook zouden twintig NASA-satellieten mogelijk gevaar lopen. De commerciële Amerikaanse satelliet werd in 1997 in een baan om de aarde gebracht. De Russische satelliet zou niet meer werken en is in 1993 gelanceerd. (ANP)
Mojo Geplaatst: 12 februari 2009 Geplaatst: 12 februari 2009 Onderstaand de link naar spaceflight. Spaceflight You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Big fellow Geplaatst: 12 februari 2009 Geplaatst: 12 februari 2009 Ik hoor nounet op CNN dat het waarschijnlijk gaat om twee Iridium satellieten! Dat zou wel zeer dom wezen aangezien ze beiden onder controle staan van hetzelfde bedrijf! “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Ome Merde Geplaatst: 12 februari 2009 Geplaatst: 12 februari 2009 ze deden "chicken" merDe deze ruimte is te huur
Moderator Matchless Geplaatst: 12 februari 2009 Moderator Geplaatst: 12 februari 2009 Amerikaanse satelliet in de weg? No problem,we fix it poetin style Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Big fellow Geplaatst: 12 februari 2009 Geplaatst: 12 februari 2009 Origineel bericht van: matchless Amerikaanse satelliet in de weg? No problem,we fix it poetin style Je hebt het bijna goed . CNN meld nounet dat het een Ruski sat was met een Iridium... Zo zie je maar weer, CNN moet je nooit geloven . (En Zuid Afrikaanse zenders ook niet; klik ) “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 12 februari 2009 Geplaatst: 12 februari 2009 De Russen zullen wel weer beweren dat hun satelliet tegen een Amerikaanse onderzeeër is gebotst.
Timm1983 Geplaatst: 12 februari 2009 Geplaatst: 12 februari 2009 Gelukkig is het geen Astra satelliet, ik hoorde het net in de hoofpunten van het 19u nieuws op vtm. Timm1983 Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.
Amager95 Geplaatst: 12 februari 2009 Auteur Geplaatst: 12 februari 2009 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout De Russen zullen wel weer beweren dat hun satelliet tegen een Amerikaanse onderzeeër is gebotst. doet mij denken aan de onderzeeërs voor de kust van Zweden en Denemarken in en rond het jaar 1982. Misschien waren de Russen weer in de war?
sattv4iedereen Geplaatst: 12 februari 2009 Geplaatst: 12 februari 2009 Origineel bericht van: Timm1983 Gelukkig is het geen Astra satelliet, ik hoorde het net in de hoofpunten van het 19u nieuws op vtm. Timm1983 Dat zou nogal een ramp zijn zeker mochten 2 of meerdere televisiesatellieten tegen elkaar botsen? Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
rommelaar Geplaatst: 13 februari 2009 Geplaatst: 13 februari 2009 Zal met dergelijke snelheden wel een flinke klap geweest zijn. Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
Tonskidutch Geplaatst: 13 februari 2009 Geplaatst: 13 februari 2009 tja allemaal een beetje dom, die spelletjes boven onze hoofden ze zijn helemaal van de pot gerukt en dan te bedenken dat er dus spul echt op je hoofd terecht kan komen, dat niet verbrand. chiao True North Rebekka Bakken
Kowalski Geplaatst: 13 februari 2009 Geplaatst: 13 februari 2009 Origineel bericht van: Tonskidutch en dan te bedenken dat er dus spul echt op je hoofd terecht kan komen, dat niet verbrand. Inderdaad... Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
Tonskidutch Geplaatst: 13 februari 2009 Geplaatst: 13 februari 2009 Frank67, een passend plaatje stel je voor maar eh wel ook angstaanjagend. eigenlijk moest men nu china en de usa aanklagen en levenslange schadevergoeding claimen chiao True North Rebekka Bakken
rommelaar Geplaatst: 13 februari 2009 Geplaatst: 13 februari 2009 Ja zeker Tonsky.Met een beetje goede amerikaanse advokaat is er nog wel wat uit te slepen.Je kan daar voor alles miljoenen krijgen. Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen