Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi,

voor mij een moeillijke keuze dat ik niet weet of ik het hier moet plaatsen of bij dreambox,maar angezien ik denk dat het een voedingprobleem is plaats ik het hier.

ik heb een dm600 pvr,die geen lnb spanning gaf.Na raad op forum dreambox vertelde mij iemand dat het de voeding was.De dm600 heeft een week stilgelegd.Ik heb contact gehad met de invoerder en ik moest de originele software inladen en de HD eruit halen.

ik heb de originele software ingeladen,en de originele software de zenders laten inladen,en je raadt het nooit,beeld op bvn.

Er zijn natuurlijk 2 zaken:

1.de dm heeft 1 week niet aangestaan -->voeding heeft koud.

2.de HD zit er niet in,en neemt nu ook geen stroom van de voeding.

Nu vraag ik mij af,of het mogelijk is als de voeding warm krijgt,deze van waarde veranderd en terug het defect heeft?

Of kan het zijn dat de HD zijn kuren geeft waardoor deze de spanning van de voeding naar beneden trekt?

Ik heb deze problemen nog gehad met de humax met zijn gekende problemen.

Wat raden jullie aan?

een tijdje laten spelen met de originele software,of gokken dat het de voeding is,toch gaan inleveren,is nog in garantie?

Nu blijkt die alles te doen wat die moet doen,maar ja,het kan zijn als de voeding warm krijgt dat ik hetzelfde fenomeen heb,

of het kan zijn dat ik gimini laad dat ik weer hetzelfde probleem heb.

jullie mening graag.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:
Origineel bericht van: JBnl
de voedingen van de 600 waren in het begin ook slecht net zoals de dm500, dus het kan idd dat de voeding de oorzaak is.

Is het mogelijk,omdat die een week heeft stilgelegen,en nu niet warm heeft,gewoon zijn waarde heeft,totdat die een paar dagen speelt?
ik vind het wel erg,dat ik gans het toestel moet inleveren mocht het de voeding zijn.Bij het kabelbedrijf hier stuurden ze gewoon een nieuwe voeding op als ze defect was en mocht je de oude naar het containerpark voeren.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:
Origineel bericht van: JBnl
de voedingen van de 600 waren in het begin ook slecht net zoals de dm500, dus het kan idd dat de voeding de oorzaak is.

De dreambox speelt al 6 uur,zonder probleem.
kan gimini de fout geven dat er geen lnb spanning is,of is de tijd nog te kort om het te weten.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Steve
sluit dan nu de HD weer aan en kijk wat er dan gebeurt

Na een ganse nacht,zou ik het moeten weten dan?,want bij de "fout" heb ik de HD eruit gehaald direkt de dm terug aangesloten en zelfde probleem.
ook bij verhuis van mijn thuis naar mijn ouders deed het probleem zich voor?
nu zonder hd momenteel niet en de voeding blijkt minder warm te worden.ik merk nochtans op bij gewoon kijken,dat de hd stilvalt,of is er altijd een minimum aan verbruik door de hd?

Geplaatst:

Dit is een updatbericht van mijn testen.

zoals een vorig lid zij,raadde hij mij aan de HD aan te sluiten,en dat heb ik ook gedaan.

dreambox opgestart en in eerste instantie beeld op BVN.

dan naar data geweest en een opname geselecteerd en ja hoor,na enkele ogenblikken kwam er op "service niet gevonden".ging ik terug naar tv modus,had ik de eerste 30 sec dezelfde foutmelding en toen terug beeld op BVN.Zo heb ik de test 3X herhaald met andere opname's,en steeds zodra een HD opname starte,had ik na 5 sec "service niet gevonden".

Kan ik er nu vanuit gaan dat de voeding defect is,gaan naar de dealer en een ander gaan vragen?het lijkt me anozel indien de voeding defect zou zijn,dat ik enkele weken de box ook moet inleveren.is in garantie

Geplaatst:

Of de beroemde SPIN-on-current van je HardDisk, die de voeding niet kan leveren.

Oplossing; een elco van 4700uF op de 12 volt (geel) en een massa.

Evt via een Y-kabeltje.

Tip vaak gegeven voor de DB7000

gr. Erik

Geplaatst:
Origineel bericht van: iemand
Of de beroemde SPIN-on-current van je HardDisk, die de voeding niet kan leveren.
Oplossing; een elco van 4700uF op de 12 volt (geel) en een massa.

Evt via een Y-kabeltje.
Tip vaak gegeven voor de DB7000

Zal weinig helpen,,,, aangezien het om een DM 600 gaat en daar zit een 2.5 inch HDD in en die werkt alleen op 5 Volt..
Geplaatst:

een simple manier om de voeding te testen in de voeding spanning te meten onder belasting,kijk of de spanning van 12v niet in elkaar zakt.een 12v accu kan ook mits afgezekert let wel op +en - aansluitingen.dus niet verwisselen.

Geplaatst:

Ik ben gisteren naar de dealer geweest,en na eerste testen na vervanging van de voeding,doet hij nu zoals voorheen.dus het kijken naar zenders en opname's op de hd,opnemen e.a.gaat zoals het moet. smile .

Het was dus zoals diverse leden schreven,een defecte voeding.

gelukkig bestaat er een board zoals sat4all,waar men een eerste foutanalyse kan vragen smile

Dus iedereen bedankt voor de hulp en de tips.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen