Ga naar inhoud


Monoblock Astra Hotbird


lujo

Aanbevolen berichten

Ik heb een schotel van 80cm uitgericht op Hotbird en daarop heb ik signaal.

Probleem is dat ik geen signaal op Astra 19 heb.

 

Hoe zit het met DISEqC 1.0

Hoe moet ik dat instellen.

Ik heb een oude Echostar

 

Echostar DSB-880 2Ci

 

Onder LNB instellingen zie ik:

 

LNB-Nr LNB 1 t/m LNB 8

Laagste Frequentie (MHz) 09750

Hoogste Frequentie (MHz) 10600

Diseqc 1.0 Uit of 1, 2, 3, 4

Diseqc-herhaling 0, 1, 2, 3

LNB spanning Aan/Uit

 

Stickertje wat op monoblock ooit geplakt was over instelling is er niet meer. Maar ik ga vanuit dat ze ongeveer allemaal op hetzelfde manier werken?

 

Er was ook ooit hier een Database waarin dat uitgelegd stond dacht ik. Kan het alleen niet meer vinden :S

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: paardengek
Hotbird: diseqc 1.0 1
Astra 19.2 : diseqc 1.0 2

Uiteraard op beidde LNB spanning aan.
Disecq herhaling uit. (0)

Met vriendelijke groet, paardengek


Dus als ik het goed begrijp

LNB 1 op Diseqc 1
LNB 2 op Diseqc 2

Ik ga vanuit dat LNB 1 = Hotbird

Als dit niet werkt (wat ik over een half uurtje kan uitproberen), betekent dit dat diseqc schakelaar wat erin zit kapot is?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gelukt. Astra kanalen werden ook gevonden. Probleem is dat signaalmeter signaal niet goed aangaf 0%

Waarschijnlijk heeft dat te maken dat ie alleen signaal van losse lnb's goed leest maar niet van monoblock. Hotbird gaf ie signaal wel goed aan maar van Astra dus niet. Kanalen echter hebben (van beide satellieten) hebben wel goede signaal.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat het gelukt is.

Dat met het signaal heeft waarschijnlijk te maken met de start frequentie ( transponder ) van je ontvanger op astra 19.2, waarop geen signaal meer zit.

Het moet in principe niets uitmaken, wanneer je gebruik maakt van een monoblok ( astra LNB / Hotbird LNB met switch in één behuizing ), dan van twee LNB's en een switch.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi nu nog onthouden dat de als je voor op de schotel kijkt de linkse LNB naar de Astra kijkt en de rechtse naar de Hotbird.

Duo opstelling is een gespiegelde opstelling. Soms realiseert men zich dat niet. Kwestie van geometrische optica en een parabool.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paardengek
Mooi dat het gelukt is.
Dat met het signaal heeft waarschijnlijk te maken met de start frequentie ( transponder ) van je ontvanger op astra 19.2, waarop geen signaal meer zit.
Het moet in principe niets uitmaken, wanneer je gebruik maakt van een monoblok ( astra LNB / Hotbird LNB met switch in één behuizing ), dan van twee LNB's en een switch.

Met vriendelijke groet, paardengek


Klopt alleen nu heb ik het paar keer geprobeerd en soms geeft ie wel signaal aan en soms weer niet. Wel vreemd terwijl ik constant beeld op de kanalen heb. Maar ach, het werkt tenminste :-)
Bedankt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als reeds gezegd in deze thread, gevolg van scannen op een transponder die niet bezet is, of ander signaal aanbied dan jouw instelling, H i.p.v. V bijvoorbeeld. Leuk is de Hispasat waar op een frequentie zowel H als V tegelijk zit (waarom niet). Nu hebben al mijn receivers daar geen last van, alleen is het inscannen van een nieuwe sat met netwerk on lastig als je start op toevallige z'n vervelende frequentie waar niks zinnigs aanwezig is voor jouw receiver. Nadrukkelijk als je met een motor een sat toevoegt (die dan ook weer geen netwerkscan heeft) dan moet je hem eerst laten scannen op een bekende geldige transponder. Paar weken terug de lol weer beleefd bij opschonen diverse satlijsten. Zelfs een z.g. true blind scan geeft daar geen oplossing voor. Dan moet je manueel ingrijpen.

 

Waarom is het een probleem met b.v. een STAB rotor, omdat hij de positie niet goed fixeert. Gaat ie verder draaien en scant de satelliet ernaast in. Je wil Thor scannen en voor je het weet heb je Astra 1. Zeker als je een cascade hebt met disecq switch en motor. Voor het gemak gooi ik de de switch er daneven tussenuit.

 

Voor de duidelijkheid een blind scan is met instelbare trapjes het gehele frequentie bereik aflopend en doet dan geen netwerkscan. Duurt extreem lang. Een netwerkscan is verwijzing van de sat zelf naar andere bestaande toegestane transponders.

En toch merk je dat zo'n sat ook nog andere frequenties heeft dan, lol. Off limits. Sommige sats kennen geen netwerkverwijzing.

 

Met een skystar 2 op de PC zie je dat DVBdream een blindscan instelbaar kan doen maar dat ProgDVB werkt met netwerksearch.

 

En mijn oudere Daewoo DSD-9230E komt met wat er nog meer te koop is in principe, wat de receiver helaas niet kan weergeven. Er is dus nog meer leven in het heelal, lol

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...