Ga naar inhoud


[Homecast 8100 PVR] een "duitse" of een ned. versie aanschaffen.


Gast lianne28

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik zit er aan te denken om mijn topfield 5500 de deur te wijzen en een homecast 8100 te kopen. Dit omdat ik als ik in de nabije toekomst een lcd/plasma aanschaf ik er direkt profijt van heb en niet de extra uitgaven op dat moment.

Maar is het verstandig om er een in duitsland te kopen, aangezien ze daar net boven de 300 euro kosten met de 160 gig harde schijf. Ik ben niet geintereseert in de fast scan en zenderlijsten van CD, maar wilde wel graag mijn cam van CD gebruiken. Weet iemand of dat dit problemen geeft? Ik las op een oud bericht op het homecast forum dat je dan geen HD zenders van CD kon ontvangen. Klopt dit of is daar al een update voor geweest?

 

Groetjes,

 

Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij werkt alvast op geen enkele receiver de TV-Vlaanderen mediaguard CAM voor HD kanalen!!! Voor de SD kanalen geen probleem.

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Bedoel je dat de MediaGuard cam bij geen enkele ontvanger de hd kanalen te voorschijn tovert ? Sorry dat ik het vraag maark k er niet helemaal wijs uit worden.

Of alleen bij de homecast niet?

 

Gr. Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier op de Homecast alle HD van CD open. (kan idd niet veel met dat bericht in vreemd Nederlands)

HOMECAST HS 5101 CI HDTV (Duitse firmware) / Philips 32-8404H/ triax 88 cm- draaibaar CD+TVV /Diablo Light/Aston. Strong 6355 + 60 cm Triax (voor op vakantie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn vorige posting was inderderdaad iets serieus verkeerd gelopen.

 

Wat ik wilde zeggen: Ik heb diverse DVB S/S2 receivers. In combinatie met de originele Mediaguard CAM en smartcard, kan ik geen enkel HD-kanaal bekijken. Deze blijven zwart.

 

Vooraan staat in zwart-rood-witte kleuren "Official product", "Mediaguard Licensed" en het "CanalDigitaal / TV-Vlaanderen logo.

Achteraan staat buiten SmartDTV,een productnummer en een CAM nummer enkel het DVB nummer 2298 vermeld.

 

Geen idee of er ondertussen nieuwe software voor is. Volgens mij al lang geleden dat er een update is geweest. Er staat volgens mij de meest recente software op: firmware 1.03.05 / software 1.09.003

 

In dit en andere forums heb ik toch al vernomen dat meerdere mensen dit probleem hebben met deze CAM.

 

 

 

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Bedankt voor de reply, ik had het ook gelezen dat er mensen problemen hadden met de cam en het ontvangst van de hd kanalen. Maar deze berichten waren ook al weer van een tijdje terug. Ik was benieuwd of dat er het inmiddels dmv een update opgelost zou zijn.

 

Gr. Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Olie
Ik zou altijd voor het duitse model gaan, heb er hier geen problemen mee met CD cam en TVV


Maar jij hebt dan ook een ander type en niet de 8100?
Ik zou toch maar gewoon voor de Benelux versie gaan als ik jouw was.
Lees maar eens op het Homecast forum, er zijn nog wel eens problemen en verwarringen. Forum Homecast

Ik zelf kan alle zenders prima ontvangen inclusief HD-zenders.
Ondervind nog wel wat kleine problemen maar ik hoop die nog op te lossen door mijn Cam te updaten of te wachten op de nieuwste firmware voor de Homecast die je van de Nederlandse site kunt downloaden en dus alleen geschikt is voor de Benelux dozen.

Mijn huidige versies:
Firmware Homecast 1.089b
Firmware PowerCam Pro v2.0
Link naar reactie
Delen op andere sites

De site die je aangeeft is uit de lucht, wat jammer is voor Homecast gebruikers. Een bekende satellietboer uit Groningen heeft volgens mij nog wel info op hun forum.

HOMECAST HS 5101 CI HDTV (Duitse firmware) / Philips 32-8404H/ triax 88 cm- draaibaar CD+TVV /Diablo Light/Aston. Strong 6355 + 60 cm Triax (voor op vakantie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar jij hebt dan ook een ander type en niet de 8100?

Ik zou toch maar gewoon voor de Benelux versie gaan als ik jouw was.

Lees maar eens op het Homecast forum, er zijn nog wel eens problemen en verwarringen. Forum Homecast

 

Daar ben ik ook bang voor maar ik zit niet te wachten op een vooraf ingestelde zenderlijst. Of kan je dat ergens uitzetten als je bv geen fast scan gebruikt?

 

Gr. Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom een Benelux versie? Heb dit nog nooit begrepen mogen we bepaalde frqs niet zien of ontvangen? Ik heb er zelf er dus een uit Duitsland laten komen ruim 175 pleuro goedkoper en op het NL forum aan die Benelux meneer een paar kritische vragen voorgelegd waar het verschil vandaan komt enz, maar daar krijg je geen antwoordt op. En wat updates betreft die komen via de satelliet wat wil je nog meer.

Naar mijn idee zijn de problemen en verwarringen gekomen omdat er een zogenaamde Benelux versie op de markt is gebracht.

En er is ook nog een Duits forum wat veel uitgebreider dan het NL Forum.

 

Trouwens het is goede box ik ben er wel mee in mijn nopjes.

De Handleiding had iets beter gekund maar die zijn wel vaker gebrekkig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat mij erom dat hij ook in de toekomst gebruikt kan worden met de diensten die CD kan gaan aanbieden. Zoals uitzending gemist ed via de netwerk aansluiting. Ik ga anders ook veel liever voor de duitse versie maar ik weet niet zeker of deze voledig werkt met mijn cd cam. In het verleden ben ik eens hard naar de winkel gerend om de pace puma te kopen omdat deze veel belovend was. Helaas weten we wat daar mee gebeurd is. Neemt niet weg dat het verder een prima ontvanger is voor erbij in de slaapkamer.

 

Gr. Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eigenlijk zeg je het zelf al een beetje, wat de toekomst gaat brengen dat blijft natuurlijk altijd een verrassing. Ik zelf heb een gewoon kaartje van CD met geen extra pakketten of dergelijke. De vrije of fta hd kanalen komen gewoon binnen Updates enz gaan prima en maak gebruik van een Aston cam vast niet CD goedgekeurd. Daarvoor met een magic en matrix geklooid en altijd gewoon gezien wat ik wilde zien en de update van CD gehad en deze zijn zeker niet CD goedgekeurd.

Maar mocht dat echt zo zijn zoals jij je dat voorstelt het ontbreken van een HD beeld enz dan komt er vanzelf wel een cammetje gemaakt door een of andere slimmerik die het wel doet wat je wil.

Ik denk dat je je teveel laat beïnvloeden door die door die club van cd.

Gr Mic

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik in de eerste post al aangaf er zit helemaal geen haast achter ik heb nog geen "platte" tv ik kijk nog naar zo'n groot bakbeest. Ik wacht rustig af of ik ereen op MP zie voor een mooie prijs en ga dan wel wat proberen. Ik wilde voor de homecast gaan omdat je daar de minst slecht dingen over lees op internet en goedkoper is dan bv een topfield of de humax. Maar over een tijdje zal alles wel het zelfde zijn bij de grotere merken na alle update's.

 

Gr. Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...