Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het lijkt erop of heeft mijn bijna 7 jaar oude Stab 120 de geest gegeven.

De laatste (ong) 3 weken viel het mij wel eens op dat de motor in een heen en weer beweging bleef hangen van een paar graden als ik hem naar het westen stuurde vanaf astra1.

Een paar dagen terug heb ik de Topfield 7700 gereset en ik wilde vanmorgen de astra 3 weer inlezen, maar kwa motor gebeurt er nu dus helemaal nada meer, de schotel komt niet van astra1 af.

Ik heb op astra1 wel gewoon beeld, de lnb krijgt dus wel normaal stroom en heeft hetzelfde signaal als altijd.

Instellingen staan goed kwa usals etc, met de hand naar een positie sturen maakt ook niets uit, er zit geen leven meer in.

Ik heb wel een paar onderwerpen gelezen en ook een met een heen en weergaande beweging van een stab 100, maar de kabels lijken hier nog ok en het signaal van de lnb komt gewoon door en is nog zoals altijd..

Iemand een idee?

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Geplaatst:

Melle kan je er niet met een gestabiliseerde voeding rechtstreeks een stroompje op zetten?De voltage volgens de gebruiks aanwijzing is 13 /18 volt.Dus met 12 volt moet er wel beweging in komen.Zo niet zal hij stuk zijn.Dan weet je in ieder geval waar het zit.

succes

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Geplaatst:
Origineel bericht van: rommelaar
Melle kan je er niet met een gestabiliseerde voeding rechtstreeks een stroompje op zetten?
succes

Dat kan wel , alleen zal die dan nog niet draaaien , want het zijn de diseqC signalen die de motor links of rechtsom sturen

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:
Origineel bericht van: Melle
Het lijkt erop of heeft mijn bijna 7 jaar oude Stab 120 de geest gegeven.

Iemand een idee?

Ik heb ook ooit zoiets gehad met de Stab100.
Hij is toen door een erkende satdealer geopend en gerepareerd.
Losgeraakt contactje, kostte bijna niets, was fluitje
van een cent. Hoefde dus geen nieuwe Stab. cool

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

O is dat zo Trust?Heb ik ook weer wat geleerd. blush

Bedankt voor het even corrigeren.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Geplaatst:

Hee Sjaak,

Aannemelijk verhaal, ik haal hem er vandeweek wel even af en kijk wel even, maar zit er ook aan te denken om weer over te gaan naar een vaste opstelling met meerdere posities.

@Eduard07, we gaan het zien :D

Het heeft niet veel haast, al mis ik de HD kanalen wel even.

Melle

Geplaatst:

Morgen hang ik de nieuwe motor op, ik had een vervanger even maar die was ook niet 100 punten dus heb een nieuwe gehaald.

Net de oude even opengehaald, maar die stinkt wat van binnen, soldeeraansluitingen leken wel goed (op het oog)

Zal wel iets doorgebrand zijn dan.

Melle

Geplaatst:

Zou kunnen, het is wel echt zo'n opgebrand electronica geurtje.

Maar ja morgen maar ff bezig hoop ik.

Melle

Geplaatst:
Zou kunnen, het is wel echt zo'n opgebrand electronica geurtje.
Maar ja morgen maar ff bezig hoop ik.

Was bij mij toen ook gevalletje kortsluiting.

Btw:Wat zal die dealer blij zijn geweest dat je hem nog even kwam helpen af te komen van een buffervoorraad Stabs. eek
Zo was het toch, Sjaak(k)? :D

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Melle, dat je nog aan een nieuwe kon komen, want Stab bestaat niet meer. crazy

Sjaak(k),waar kan ik deze informatie vinden?
Hij is hier best nog wel verkrijgbaar.Verbaast me dat zo'n goed product niet meer wordt gemaakt.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Eduard07, dat Stab al een paar jaar niet meer gemaakt wordt is algemeen bekent. En als een dealer er nog wat op voorraad heeft doet daar niets aan af. Ik kreeg van Melle een pm dat Stab nu onder een andere naam te koop is. laugh

OK, ik stelde die vraag omdat de Stab op diverse sites nog steeds onder die naam wordt aangeboden. De voorraad is dus nog niet op.

Geplaatst:

Eduard,

Deze die ik nu heb wordt ook neergezet als zijnde een stab, maar is een Digiality motor sat hh120, ook made in Italy.

Uiterlijk exact hetzelfde, specs ook zelfde 18v 350mA.

Onder de naam Stab komen ze niet vaak meer voor, de verkoper zei dat hij er nog wel aan kon komen alleen dan onder een andere naam.

Heb het idee of draait het fabriekje dan nog wel, maar dat ze alleen leveren onder een andere naam.

Als ik bv een x-tal motoren zou bestellen zou er mischien wel Melle sat HaHa 120 op staan, maar dat het eigenlijk een stab is.

Melle

Geplaatst:
Eduard,

Deze die ik nu heb wordt ook neergezet als zijnde een stab, maar is een Digiality motor sat hh120, ook made in Italy.
Uiterlijk exact hetzelfde, specs ook zelfde 18v 350mA.
Onder de naam Stab komen ze niet vaak meer voor, de verkoper zei dat hij er nog wel aan kon komen alleen dan onder een andere naam.
Heb het idee of draait het fabriekje dan nog wel, maar dat ze alleen leveren onder een andere naam.
Als ik bv een x-tal motoren zou bestellen zou er mischien wel Melle sat HaHa 120 op staan, maar dat het eigenlijk een stab is.

Dank voor je info.
Verbaast me dat Stab zijn opgebouwde reputatie van de hand heeft gedaan. Maar goed,overnames zat vandaagdedag. confused

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen