Spotvogel Geplaatst: 13 februari 2009 Geplaatst: 13 februari 2009 Ik heb op al m'n PC's AdAware SE Pro 1.05. 1 van die PC 's geeft problemen, als ik AdAware start gaat de PC hangen, met een boodschap Windows: geen schijf. Ik heb de hele Lavasoftmap al verwijderd, en dezelfde map uit een goedwerkende PC overgezet, no go. Toch zet ik het altijd zo over; al jaren, het heeft ook altijd goed gewerkt op die PC. Raar? Ik overweeg om terug te gaan naar een herstel punt, maar heb voorlopig even Spybot er bij gezet; ziet er leuk uit, maar de laatste update is van 2008? Klopt dat? Komen er geen updates meer??
Ome Merde Geplaatst: 13 februari 2009 Geplaatst: 13 februari 2009 nee, net nog update gedraait, die worden dagelijks bijgewerkt. ad-aware 1.05 is wel heel erg oud, waarom zet je de 2008 versie er niet op, ies graties merDe deze ruimte is te huur
jacobus Geplaatst: 13 februari 2009 Geplaatst: 13 februari 2009 Waarom adaware niet installeren zoals het bedoelt is? Kopieren van mappen geeft toch vaak resultaten waar je niet op zit te wachten. Er is dan geen registervermelding gecreëerd. Daarnaast natuurlijk altijd de laatste versie gebruiken, updates worden niet voor niet uitgegeven. Persoonlijk zou ik malwarebytes gebruiken, die is mijns inziens beter dan adaware
Sjattuh Geplaatst: 13 februari 2009 Geplaatst: 13 februari 2009 Origineel bericht van: jacobus Waarom adaware niet installeren zoals het bedoelt is? Kopieren van mappen geeft toch vaak resultaten waar je niet op zit te wachten. Er is dan geen registervermelding gecreëerd. Daarnaast natuurlijk altijd de laatste versie gebruiken, updates worden niet voor niet uitgegeven. Persoonlijk zou ik malwarebytes gebruiken, die is mijns inziens beter dan adaware ik gebruik beide omdat ik vaak dingen met de een wel vindt die de ander niet vindt. AVG - Ad-Aware - Malwarebytes - Windows Defender - CCleaner En nog heb ik wel eens last van rotzooi. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Spotvogel Geplaatst: 13 februari 2009 Auteur Geplaatst: 13 februari 2009 Malwarebytes heb ik ook, vind minder besmettingen. De 1.05 Pro heeft de volledig funktionele ADWATCH. Pro 1.05 wordt nog steeds ge-update hoor... Ik heb er nu voor de gein de gratis AdAware (Anniversery edition)naast gezet, die draait probleemloos naast de echte ADWATCH van de Pro; ook een oplossing......... Toch 's naar die updates van Spybot kijken straks....
Sjattuh Geplaatst: 13 februari 2009 Geplaatst: 13 februari 2009 Origineel bericht van: Spotvogel Malwarebytes heb ik ook, vind minder besmettingen. Dat komt waarschijnlijk omdat je eerste met Ad-Aware hebt gescanned en Malwarebytes dus alleen maar de dingen hoeft op te ruimen die Ad-Aware niet heeft weten te vinden. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Spotvogel Geplaatst: 13 februari 2009 Auteur Geplaatst: 13 februari 2009 Ik heb net Spybot op m'n laptopie er bij gezet, en zie nu dat de definities wel degelijk geupdated worden, moet je 'm wel in de advanced mode hebben om dat te zien.... Maaaaaar, als ik op m'n goedkope laptoppie Adwatch en Spybot in de Immunisationmode tegelijk aan heb staan dan heb ik continu 100% CPUgebruik; Adwatch zelf vraagt al ruim 50%.....:-) Samen gaat dus niet; wat zou er beter zijn? Ik heb dus zoals gezegd de Pro van AdAware....
Spotvogel Geplaatst: 13 februari 2009 Auteur Geplaatst: 13 februari 2009 Mmmm, als ik die Adwatch weglaat draait het soepeler, zelfs met die Teatime van Spybot erbij. Is die Teatime voldoende?
Sjattuh Geplaatst: 13 februari 2009 Geplaatst: 13 februari 2009 Origineel bericht van: Spotvogel Mmmm, als ik die Adwatch weglaat draait het soepeler, zelfs met die Teatime van Spybot erbij. Is die Teatime voldoende? Niet 1 anti spyware, virus, botware is voldoende. Raadzaam is om wat programma's constant te laten lopen, bijvoorbeeld dus die teatime en windows defender, en regelmatig met meerdere scans uit te voeren. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
jacobus Geplaatst: 14 februari 2009 Geplaatst: 14 februari 2009 Je moet 1 programma in real time laten lopen ,en niet meer. Dat gaat geheid problemen geven. Als je een goede virus scanner hebt, hoef je niks verder realtime te laten. Af en toe scannen is altijd goed. En dan idd evt meerdere pogramma's (om de beurt) malwarebytes kan ook realtime scannen, maar dan moet je er wel voor betalen. PrevX schijnt ook een goede scanner te zijn.
Spotvogel Geplaatst: 14 februari 2009 Auteur Geplaatst: 14 februari 2009 Ik heb nu voor de laptop gekozen voor Spybot, dat geeft, met de Teatime aan, veeel minder CPU-belasting dan Adwatch; dit alles naast AVG natuurlijk. Nu heb ik het zo ingesteld dat Spybot automatisch opstart bij het aanzetten van de PC, omdat ik wil dat Teatime altijd aanstaat. Maar dan heb ik wel altijd het scherm van Spybot voor m'n neus, dat ik 1x weg moet klikken. Kan dat slimmer? Nog zoiets? Is het mogelijk om dat groene venstertje van CPUbelasting (taakbeheer) automatisch te starten? Wil mij niet lukken..... En gisteravond laat kwam ik er nog achter dat ook Spybot op die ene PC waar dit draadje mee begon, net als AdAware de boodschap "geen schijf" geeft? Dat wordt zoeken..........
Ome Merde Geplaatst: 14 februari 2009 Geplaatst: 14 februari 2009 ik snap niet dat er zoveel mensen zijn die altijd ellende hebben met virussen, spyware en andere zooi. dan zou ik toch echt aan mezelf beginnen te twijfelen. ik draai hier Norman VC en Windows Defender, surf bewust, schrijf me niet in voor nieuwsbrieven en laat nergens m'n mailadres slingeren. nooit last van ellende hiero. merDe deze ruimte is te huur
Sjattuh Geplaatst: 14 februari 2009 Geplaatst: 14 februari 2009 Origineel bericht van: Ome Merde ik snap niet dat er zoveel mensen zijn die altijd ellende hebben met virussen, spyware en andere zooi. dan zou ik toch echt aan mezelf beginnen te twijfelen. ik draai hier Norman VC en Windows Defender, surf bewust, schrijf me niet in voor nieuwsbrieven en laat nergens m'n mailadres slingeren. nooit last van ellende hiero. merDe Ja precies. Ik zou ook nooit last van virussen enzo kunnen hebben als ik wil. Maar ik d/l nogal eens wat. Kom nog wel eens op sites welke AVG bij voorbaat voor waarschuwt etc. Dan, weet je dat je riciso loopt en krijg je wel eens problemen. Maar dat is ook een beetje mijn punt. Ondanks dit internet gedrag, ben ik eigenlijk altijd optijd doordat ik meerdere scanners gebruik. Ik doe dit overigens op een andere Laptop dan mijn 'werk' laptop. Software gaat pas het netwerk op wanneer ik zeker weet dat het 'schoon' is. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
D.Quijote Geplaatst: 14 februari 2009 Geplaatst: 14 februari 2009 Quote van Ome Merde Citaat: nooit last van ellende hiero. Wacht maar totdat je kinderen wat ouder zijn. Salu2, D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Ome Merde Geplaatst: 14 februari 2009 Geplaatst: 14 februari 2009 mijn dochter van 6 surft met Firefox op een Fedora (Linux) laptop, laptop is nog steeds zo stabiel als toen ik hem installeerde merDe deze ruimte is te huur
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen