sat rulez Geplaatst: 13 februari 2009 Geplaatst: 13 februari 2009 Ik heb de nog redelijk recent uitgekomen H21D. Is het grote broertje van een H10D. Met HH90 rotor. Maar het duizelt me van de dingen die je moet instellen. Kan iemand daar zijn licht over laten schijnen? Latitude van mijn woonplaats Rotterdam is 51,9. De skew angle van Astra 1 is -4,3º. De nul positie is Sirius daarmee de azimuth 169,2. Elevation angle is 29º volgens de handleiding in de H21D manual. Maar 40,5º volgens de map in hetHH90 boek. En toen ging bij mij het licht uit?
Gast privatos Geplaatst: 14 februari 2009 Geplaatst: 14 februari 2009 De 51.9* op de HH90 kan wel kloppen. Dan HH90 op 0-punt zetten. Selfsat ook vastzetten op het pijpje van de HH90. Dan uitrichten op de Sirius satelliet. 12.111 Mhz Horizontaal 27.500 SR Zo rond de klok van 13 uur richting zon. Dus Selfsat inclusief de HH90 waaraan hij vastgezet is horizontaal en vertikaal verschuiven en proberen signaal te krijgen. Succes, Leo.
Gast Erik Alphenaar Geplaatst: 27 februari 2009 Geplaatst: 27 februari 2009 Hallo sat rulez, Ik ben ook op zoek naar de H21D (en woon toevallig ook in Rotterdam). Waar heb jij de H21D gekocht? Ik kan hem alleen op een online veilingssite vinden.
sat rulez Geplaatst: 28 februari 2009 Auteur Geplaatst: 28 februari 2009 In NL kopen wordt lastig, de H21D is op de een of andere manier niet populair bij winkeliers. En dat terwijl de specs goed lijken, en het ding niet zo'n wok met arm eraan is. Op duitse forums zijn er verschillende berichten te lezen van mensen die turkse kanalen ontvangen. (moet je minstens 'n 70 cm wok voor hebben lees ik overal) Ik heb 'm bij 'n Duitse internet winkel gekocht. Er zijn er verschillende die 'm aanbieden. Verzending en betaling was (weer) probleemloos. In Duitsland kopen levert aan het einde van de rit vele euro's op. Heb 'm nog niet geinstalleerd. Laat nog weten hoe die bevalt.
Gast istanbul Geplaatst: 22 oktober 2009 Geplaatst: 22 oktober 2009 Zoals ik het heb begrepen is de H10D minimaal gelijk aan een 50 cm schotel en de H21D minimaal gelijk aan een 60 cm schotel. Althans dit staat op de site van selfsat nl: http://i-do-it.co.kr/
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen