Sjattuh Geplaatst: 14 februari 2009 Geplaatst: 14 februari 2009 Als ik een AVI naar VOB omzet met bijbehorende *.srt file dan krijg ik problemen met de subs. Als ik de film op mijn PC afspeel in AVI dan werken de subs goed. Maak ik er dus een DVD van dan gaan de subs raar doen. Ik krijg bijvoorbeeld dat letters blijven staat, de tekst onleesbaar is, af en toe komen er gewoon geen subs. Meestal lopen ze gedurende de film voor een redelijk groot deel goed mee, maar bovenstaande problemen treden spontaan op en gaan dan meestal weer weg om even later weer naar voren te komen. Ok is het lettertype altijd een beetje 'lomp'. Vet lijkt het wel. Ik heb dezelfde problemen met zowel ConvertXtoDVD als met WinAVI. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Sjattuh Geplaatst: 14 februari 2009 Auteur Geplaatst: 14 februari 2009 hmm is er iemand die andere software gebruikt dan bovenstaande? Ik zit een beetje te surfen en er zijn programma's waar het toevoegen van Subs pas bij de vob fase gebeurt. Wat overigens een erg omslachtig process lijkt te zijn... Iemand die met enige regelmaat avi's naar vob's omzet en daarbij goed lopende subs kan realiseren? Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
jacobus Geplaatst: 14 februari 2009 Geplaatst: 14 februari 2009 Als het met convertxtodvd niet lukt, is je avi of je srt niet goed. Dat je lettertype te vet is, ligt aan je instellingen.
Sjattuh Geplaatst: 15 februari 2009 Auteur Geplaatst: 15 februari 2009 Origineel bericht van: jacobus Als het met convertxtodvd niet lukt, is je avi of je srt niet goed. Dat je lettertype te vet is, ligt aan je instellingen. hmm.. bij elke en alle films die ik geprobeerd heb? Ik wist niet dat je lettertype's kon instellen enzo. Waar kan ik de frame rates controleren van de movie en de srt? Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
jacobus Geplaatst: 15 februari 2009 Geplaatst: 15 februari 2009 heb je wel de goede codecs geïnstalleerd? Bij convertXtodvd kun je lettertype instellen . Staat standaard op VET. Dit is idd niet ideaal. Je kunt ook nero vision in combinatie met Ffdshow proberen. Daarmee kun je ook ondertitelen. Srt files kun je met subsynch passend maken, onafhankelijk van de framerate.
Sjattuh Geplaatst: 15 februari 2009 Auteur Geplaatst: 15 februari 2009 hmm welke codecs zou ik moeten installeren? Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
jacobus Geplaatst: 15 februari 2009 Geplaatst: 15 februari 2009 Je kunt hiervoor Gspot gebruiken. Deze vertelt precies met welke codec n avi is gemaakt. Maar het kan ook zo zijn dat je te veel codecs aan boord hebt. Dan geeft ook grote problemen. De eenvoudigste oplossing is zoveel mogelijk alle codecs verwijderen en dan een pakket installeren, zoals bv k-lite codec pack. Dan heb je meteen ook n berg tools ed in 1 keer geïnstalleerd.(gspot, ffd, mpc etc)
Sjattuh Geplaatst: 15 februari 2009 Auteur Geplaatst: 15 februari 2009 kheb eigenlijk alleen de K-Lite en DIVX codecs geinstalleerd zo ver ik weet. Dat van Gspot wist ik niet. Eens proberen. En ik heb een beetje met de settings van CovertXto lopen spelen en lijkt al iets beter te gaan. Thx voor het meedenken, iig. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Sjattuh Geplaatst: 15 februari 2009 Auteur Geplaatst: 15 februari 2009 Ok ik bleek K-Lite niet geinstalleerd te hebben maar alleen de DIVX codec en de standaard codec bij Roxio 10. Heb alles verwijderd en alleen K-Lite geinstalleerd. Ga even testen. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
JohnO Geplaatst: 19 februari 2009 Geplaatst: 19 februari 2009 en? Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
Sjattuh Geplaatst: 20 februari 2009 Auteur Geplaatst: 20 februari 2009 Had eerder geen tijd, sorry. Gisteren even wat ged/l en met subs geconverteerd naar VOB. Het gaat iets beter, wat wil zeggen dat ik geen rare tekens meer krijg, dat de helft van de tekst blijft staan etc. Het enige waar ik nu nog mee kamp is dat hij van ongeveer elke minuut 20 seconde heen subs weergeeft. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen