Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

als ik ubuntu LTS instaleer krijg ik deze optie, nu wil ik graag weten wat deze opties betekend en welke ik het beste kan gebruiken.

ik wil cccam er op en bestanden op de server zetten en die bestanden kunnen zien op mijn dreambox.

dank u

ubuntu-install-003.jpg

Geplaatst:
Origineel bericht van: duc748
als ik ubuntu LTS instaleer krijg ik deze optie, nu wil ik graag weten wat deze opties betekend en welke ik het beste kan gebruiken.

DNS = domain name service. Heb je waarschijnlijk niet nodig want gebruik je alleen als je je eigen domein inricht.

LAMP = Linux Apache MySQL Php server. Dat is een webserver. Heb je waarschijnlijk ook niet nodig.

Mail server. Wat de naam zegt. Heb je waarschijnlijk ook niet nodig.

OpenSSH server. Dat gebruik je als je op je server wilt kunnen inloggen op een versleutelde manier. Kan handig zijn. Is een must als je op je server wilt kunnen inloggen via het Internet, maar voor alleen thuisgebruik heb je het niet perse nodig.

PostgreSQL. Is een database server. Heb je waarschijnlijk ook niet nodig.

Print server. Gebruik je als de printers aan de server zitten en je wilt de andere PC's in je netwerk daarop laten printen.

Samba file server. Die heb je waarschijnlijk wel nodig, want daarmee is de server als file server in een windows netwerk zichtbaar.

Dat gezegd hebbend kan het geen kwaad om meerdere opties aan te zetten.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Geplaatst:

dank je.

maar kan er maar 1 aan vinken,,,,toch? maar we gaan voor de samba file server.. smile

maar nu heb ik dus een andere probleem.

na installeren, krijg ik bij de opstart GRUB loading error 17

nu lees ik her der dat het iets te maken heeft met de opstart van de HDD, en via live cd verder kan gaan om dit probleem op te lossen.

ik heb:

ubuntu LTS server 8,10

op de CF geinstalleerd.

hoe kan ik dit nu verder oplossen>>> confused

• 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen