Ga naar inhoud


Probleem met telnet-toegang op bepaalde poorten


sdspieg

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds vorige week een probleem met toegang tot bepaalde ports via telnet (Pli Jade). M'n no-ip dns name doet het prima (zowel http als gewone telnet zonder ports), maar als ik probeer te telnetten naar de ports die ik geforward heb naar m'n dreambox, dan krijg ik "Could not open connection to the host, on port xxx: Connect failed".

 

Heeft iemand soms een idee wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn? En hoe ik het oplos? Ik heb alle port forwards op m'n router al eens gewist en opnieuw ingesteld (en btw- de andere forwards naar PCs doen het prima); heb m'n router uit en weer aangezet; zelfde met m'n dreambox -- maar ik blijf hetzelfde probleem hebben...

 

Elke hulp wordt in dank aanvaard!

 

-Stephan

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dank Paardegek. Het gaat hierom: ik heb dus bepaalde poorten in m'n router geforward naar m'n dreambox. Maar om een of andere reden kan ik daar nu niet bij. Dus als ik "telnet ip_dreambox forwarded_port" doe om te testen of de poort openstaat, dan krijg ik die foutmelding!

 

-Stephan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sdspieg
Dank Paardegek. Het gaat hierom: ik heb dus bepaalde poorten in m'n router geforward naar m'n dreambox. Maar om een of andere reden kan ik daar nu niet bij. Dus als ik "telnet ip_dreambox forwarded_port" doe om te testen of de poort openstaat, dan krijg ik die foutmelding!

-Stephan


Dat is logisch. Telnet werkt alleen maar via poort 22 ( SSH ) of via poort 23 ( telnet ).
Dus als je in je router bijv:
externe poort TCP 3323 forward naar poort 22 TCP intern zal het gaan werken om via telnet in te loggen.
externe poort TCP 3323 forward naar poort 3323 TCP intern zal het niet gaan werken om via telnet in te loggen.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je geduld Paardegek. Maar ik leg me slecht uit. Ik heb natuurlijk gewoon de poort van m'n ROUTER geforward (TCP/UDP) naar de default poort van de dreambox. En als ik nu DIRECT naar m'n dreambox telnet, dan loopt alles prima; maar als ik het van buitenshuis probeer (via m'n no-ip.com ip adres met toevoeging van de poort die ik geforward heb naar m'n dreambox - dus telnet no-ip_address port-forwarded_to_dreambox), dan lukt het NIET meer... Ondanks het feit dat no-ip het prima doet (als ik gewoon m'n no-ip adres ingeef, dan kom ik op m'n router); en dat de dreambox dus ook ok is. Maar goed - misschien kijk ik nog wel iets over het oog!

 

Stephan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik je putty via poort 22 ?

 

Lees eens deze uitleg van Milo ( sat4all lid ):

 

http://www.milosoftware.com/sat/dropbear.html

 

Ik raad je af om via telnet ( poort 23 ) te werk te gaan.

Uiteraard moet de netwerksettings op je dreambox wel goed zijn ( met name de nameserver ).

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...