lujo Geplaatst: 14 februari 2009 Geplaatst: 14 februari 2009 Tot nu toe heb ik alleen gekeken en nooit iets opgenomen. Nu vraag ik me af of het mogelijk is met 1 singel tuner tegelijk te kijken en opnemen? Of moet ik er minstens 2 tuners hebben? Stel je voor dat ik naar 1 programma zit te kijken en 4 andere programma's die tegelijk beginnen op andere satellieten wil opnemen. Hoeveel tuners zou ik dan nodig hebben. Maakt het nog uit of die programma's op verschillende satellieten zitten of op verschillende transponders?
Satdorus Geplaatst: 14 februari 2009 Geplaatst: 14 februari 2009 Origineel bericht van: lujo Stel je voor dat ik naar 1 programma zit te kijken en 4 andere programma's die tegelijk beginnen op andere satellieten wil opnemen. Hoeveel tuners zou ik dan nodig hebben. Maakt het nog uit of die programma's op verschillende satellieten zitten of op verschillende transponders? Als uit gaat van 5 verschillende satellieten dan heb je ook 5 tuners nodig. Op een transponder zitten meerdere zenders. Als er er 1 van kijkt kun je een andere van dezelfde transponder opnemen met dezelfde tuner mits je in de image de juiste setting actief maakt.
lujo Geplaatst: 15 februari 2009 Auteur Geplaatst: 15 februari 2009 Dus kortsamenvattend. Kijken en opnemen - verschillende satellieten - meerdere tuners nodig (per satelliet) - zelfde satelliet - zelfde transponder - 1 tuner is er dan genoeg - zelfde satelliet verschillende transponders - ook meerdere tuners nodig?
Gerdy Geplaatst: 15 februari 2009 Geplaatst: 15 februari 2009 Origineel bericht van: Satdorus Op een transponder zitten meerdere zenders. Als er er 1 van kijkt kun je een andere van dezelfde transponder opnemen met dezelfde tuner mits je in de image de juiste setting actief maakt. Leg eens "in de image juiste settings actief maken" wat beter uit Satdorus... Ik heb al altijd geweten dat je met één enkele tuner slecht die zender kan opnemen die je aan het bekijken bent. Gerdy
Tonskidutch Geplaatst: 15 februari 2009 Geplaatst: 15 februari 2009 Origineel bericht van: lujo Dus kortsamenvattend. Kijken en opnemen - verschillende satellieten - meerdere tuners nodig (per satelliet) - zelfde satelliet - zelfde transponder - 1 tuner is er dan genoeg - zelfde satelliet verschillende transponders - ook meerdere tuners nodig? eigenlijk al een redelijk complete samenvatting. maar of je zender gecodeerd is of niet speelt mee de desbetreffende CI module danwel de softcam moet natuurlijk ook dat "dubbele" ondersteunen dus 1) common interface instellingen (via menu) can handle two or more services aanvinken 2) de configuratie van je softcam goed doorlezen, want afhankelijk van die moet je vaker een regeltje aanpassen, bijvoorbeeld emm threads = 2 3) sommige images gebruiken ook nog een camd configuratie waarin een zogenaamde multichannel mode (dus welk image is van toepassing) het ligt er dus aan of je kunt kijken op een zender en opnemen van een andere. de combinatie van softcams en images kan ik hier natuurlijk niet beschrijven dus geef liefst ook aan de lezers de informatie over jouw gehanteerd : image versie en team softemu versie dreambox model chiao overigens voor de 0,1% van de gevallen dat je wel op een en dezelfde transponder bent en enkel 1 tuner hebt is je wens mogelijk, maar het resultaat blijft zonder andere eigenschappen te kennen toch een gelukskwestie; daar we het over demuxers en de bitstream nog niet hebben gehad. The Beat Is Rhythm Club des Belugas
Satdorus Geplaatst: 16 februari 2009 Geplaatst: 16 februari 2009 [quote=GerdyLeg eens "in de image juiste settings actief maken" wat beter uit Satdorus... Ik heb al altijd geweten dat je met één enkele tuner slecht die zender kan opnemen die je aan het bekijken bent. Can handle two services in de cam. Zo heet dat in Pli. Andere images hebben zo iets ook maar noemen het net iets anders.
Gerdy Geplaatst: 16 februari 2009 Geplaatst: 16 februari 2009 Zou dus alleen toepasselijk zijn voor mensen met dreamboxen? Gerdy
Satdorus Geplaatst: 17 februari 2009 Geplaatst: 17 februari 2009 Origineel bericht van: Gerdy Zou dus alleen toepasselijk zijn voor mensen met dreamboxen? Ik realiseer me nu pas dat ik niet in het dreambox forum zit. Mijn reactie is inderdaad gebaseerd op een dreambox.
Tonskidutch Geplaatst: 17 februari 2009 Geplaatst: 17 februari 2009 uh stond ook op het verkeerde been inzake de reactie die ik gaf (omdat er sprake was van meerdere tuners (4 bij de dm8000) maar voor andere receivers is het afhankelijk van dat merk type en cam, softcam of ci en dan moet men al iets meer gerichtere info geven bij het vragen stellen er zijn cams onboard bij bepaalde receiver merken en types die dat toestaan er zijn ook ci's die dat mogelijk maken maar of de firmware van elke receiver dat toestaat is niet duidelijk in zoverre blijft de vraag open. (uh dus niet, las net in de subfora humax icord gaat wel en een inverto 7000 weer niet) chiao The Beat Is Rhythm Club des Belugas
paqbro Geplaatst: 17 februari 2009 Geplaatst: 17 februari 2009 Met de Icord is het idd mogelijk om tot 4 zenders op te nemen en om een 5e te kijken, ze moeten dan natuurlijk wel op dezelfde satelliet + transponder zitten bij 1 aangesloten tuner. Satelliet spullen verkocht, kijk nu met plezier via de kabel (Ziggo)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen