Ga naar inhoud


Positie niet vastgelegd?


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb een draaibare opstelling. Het aantal graden ingeven gaan voor de astra goed. En het lijkt in eerste instantie ook goed te gaan voor de hotbird. Toch werkt het niet vlekkeloos. Af en toe moet ik bij mijn instellingen de aantenne in oostelijke of westelijkerichting bijsturen. Bij bevestigen wordt de melding gegeven dat de huidige positie wordt vastgelegd.

Toch raakt hij af en toe van pad. Enig idee wat niet goed werkt? Ook is mij opgevallen dat ik niet op alle transponders van de hotbird een even sterk signaal krijg. Nog iemand die met een soortgelijk probleem te maken heeft gehad?

Link naar reactie
Delen op andere sites


hoi,wat heb je ingevuld bij motor/goto 0 in de antenna Setup? Stab of On.

Als je Stab hebt ingevuld, moet je ook je longitude en latitude invullen,dit luisterd heel nauwkeurig, het makkelijkste is motor/goto 0 op On zetten,en dan elke sateliet vastleggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Motor staat op goto/0 on

LNB configuratie staat voor beide op 000.0

Via Stop/save zet ik de positie vast.

Toch heeft mijn Hyundai hier moeite mee.

Ik was in de veronderstelling op even door de beide satelieten heen te gaan en via stop/save deze posties vast te kunnen leggen.

Maar misschien vergeet ik iets.

Bedankt voor jou reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een sateliet heb vastgelegd, door op enter te drukken terwijl je op Move/Save staat, is het ook aan te raden om dan na Motor/Goto 0 te gaan en daar ook een keer op enter te drukken, je schotel gaat dan na 0 graden toe. Deze sateliet word dan als referentie punt opgeslagen, en al de andere satelieten worden t.o.v. deze sateliet opnieuw berekend. Blijft het probleem zich toch nog voor doen dan krijg ik toch de indruk dat je net iets te hoog/laag kijkt met je schotel,dat verklaart dan ook gelijk dat sommige transponders minder signaal hebben, maar ja wat is minder?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...