Ga naar inhoud

Externe harddisk wordt niet herkend?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal

Sinds vandaag wordt mijn hardeschijf van het merk Tybotech niet meer herkend door mijn laptop Acer.

De software is Windows XP Mediacenter Edition met Service Pack 3.

In de externe hardeschijf hoor ik wel dat er iets begint de draaien bij het aanzetten van de hardeschijf, maar de bestanden worden niet naar de computer gebracht.

Bij apparaatbeheer, staat er USB apparaat voor massaopslag, daar staat een vraagteken bij, bij de aparaatstatus staat er foutcode 10, dit apparaat start niet.

Wie kan mij helpen zodat mijn externe hardeschijf weer herkend wordt?

Alvast bedankt smile

cool Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Geplaatst:

@ Moderator Ome Merde

Nee geen cdrom met drivers, het betreft een externe harddisk van het merk Tybotech, die via een USB-hub is aangesloten op de laptop, het is wel raar dat de externe hardeschijf zo ineens niet meer herkent wordt, heb ik misschien andere drivers nodig?

Of probeer ik eens of de hardeschijf onder Windows Vista wel herkent wordt?

smile Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Geplaatst:

wat zie je als je onder configuratiescherm /systeembeheer/computerbeheer/schijfbehher kijkt

ik heb zelf iets dergelijks gehad, is door het verwijderen van externe schijf mischien mbr beschadigd

heb zelf de boel weer herstelt met hirens boot cd

satzoeker`

No,No y No

Geplaatst:

@ Satzoeker

Ik heb dus het volgende gedaan: configuratiescherm /systeembeheer/computerbeheer/schijfbeheer

Maar daar zie ik enkel interne harddisk C en D.

Ik zie ook een onderdeel verwisselbare opslag, als ik dan klik op verbinding maken dan krijg ik de melding: kan de service niet starten omdat deze is uitgeschakeld of omdat het geen ingeschakelde apparaten met zich heeft verbonden.

Kan ik ergens iets meer vinden over hirens boot cd?

Alvast bedankt! smile

cool Timm1983

Geplaatst:

Mijn ervaring is dat veelal de elektronika kapot gaat in zo een externe drive. Ik heb zeker al 5 kapotte drives meegemaakt

Het simpelste is om de drive open te maken en de harddisk te testen door hem in een pc te hangen. Is de harddisk goed dan is waarschijnlijk de elektronika kapot van het externe kastje.

wil je helemaal zekerheid sluit dan een andere drive aan in het externe kastje en kijk wat er gebeurd.

Geplaatst:

Ik heb hetzelfde gehad met mijn externe dvd.

Wat het uiteindelijk op heeft gelost is een nieuwe format van Windows.

Hier wat tips die ik gegoogled vond:

- Ga naar Safe Mode en verwijder alle USB app

- Kopel alle USB app. los

- Zet je lap uit, haal hem van de netspanning af, haal de batterij eruit.

- Wacht 10 - 15 minuten

- Stop de batterij en de netspanning er weer in en start hem op

- Laat windows de USB devices vinden en installeren

- Sluit nu 1 voor 1 je USB app aan

Dit heeft bij mij nooit mogen baten maar op verschillende forums zijn er mensen bij wie het heeft geholpen.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Geplaatst:

wat alan zegt kan natuurlijk altijd,in mijn geval kon ik zien dat er een volume was,maar niet te gebruiken,ik heb hem toen direkt in pc op ide bus aangesloten,vervolgens hirens opgestart en met disk tools weer volumenaam aan kunnen maken,daarna bij opstarten weer normaal gevonden

je kunt nog even kijken bij apparaatbeheer of er vraagtekens staan bij usb devices

succes en laat horen hoe het afloopt

ps hirens in usenet te vinden (9.7)

satzoeker`

No,No y No

Geplaatst:

Hallo allemaal

Ik heb eens geprobeerd om alle USB apparaten los te kopellen en opnieuw te laten installeren maar de externe harde schijf wordt nog steeds niet herkend.

Het rare is dat bij het inschakelen de externe harde schijf begint te draaien en dan hoor ik twee korte geluiden van USB herkenning, verder gebeurd er niets ...

Bij apparaatbeheer, USB controller, zie ik een geel vraagteken bij USB apparaat voor massaopslag. Bij eigenschappen zie ik foutcode 10, apparaat start niet, terwijl ik hem nog wel degelijk hoor draaien, wat niet gebeurd is dat de bestanden en de 3 externe hardeschijven naar de laptop gebracht worden ...

cool Timm1983

Geplaatst:

staat er een andere PC ter beschikking?

test dan eens op die andere PC en indien mogelijk een chkdsk laten uitvoeren op die USB disk.

veelal is het gevaar dat je de usb stekker te vroeg ontkoppeld en er nog processen actief zijn op de usb Disk waardoor er een corrupte indexering ontstaat of de MBR wordt vernaggelt.

maar ook echte hardware fouten komen veelvuldig voor

de (interne) voeding van die externe disk is gammel

je hebt hem te hard op tafel gepleurd

het was al bedenkelijke Bulk-warez

de meest gekke combinaties kun je aantreffen

redden wat er te redden is

bouw/haal de hdd uit de externe kast

hang hem in een degelijke PC aan de extra ide poort

probeer eventueel de MBR te herstellen

en backup je data

chiao

Lovers In Paris

Jacob Gurevitsch

Geplaatst:

@ John O

Ja het geluid dat je hoort als je een USB apparaat aansluit is 1 klik, maar daarna hoor ik 2 klikjes, wil dat zeggen dat de computer het USB apparaat niet herkend?

Ondertussen heb ik ook eens de binnenkant van de externe harddisk bekeken en alles is nog goed aangesloten, zo op het eerste zicht geen eigenaardigheden ...

cool Timm1983

Geplaatst:
Origineel bericht van: Timm1983
@ John O

Ja het geluid dat je hoort als je een USB apparaat aansluit is 1 klik, maar daarna hoor ik 2 klikjes, wil dat zeggen dat de computer het USB apparaat niet herkend?

Ondertussen heb ik ook eens de binnenkant van de externe harddisk bekeken en alles is nog goed aangesloten, zo op het eerste zicht geen eigenaardigheden ...

cool Timm1983

Je moet een al die controllers deinstalleren, alle USB rand app. deinstalleren/loskoppelen, en dan de lap uitzetten. Stroom eraf, batterij eruit, kop koffie gaan zetten en drinken, dan Windows opstarten en zelf alle controllers weer laten installeren. Dan de apparatuur aansluiten.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Geplaatst:

Hallo allemaal

Ik wou jullie nog even op de hoogte houden in verband met mijn externe harde schijf.

Ondertussen krijg ik in Windows Vista de melding:

Een van de USB apparaten die op de computer is aangesloten heeft een storing veroorzaakt. Windows herkent het apparaat niet meer.

Onbekend USB apparaat.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik tewerk ga om dit probleem op te lossen met Hirens boot cd?

PS. Volgens mij ligt de fout dus bij Windows en niet direct bij de externe harde schijf zelf, hij draait nog zoals daarvoor. Ik kan ook vertellen dat ik soms drukte op "annuleren" toen de 3 ingedeelde externe hardeschijven aan het laden waren op de computer, kan het daar eventueel mee te maken hebben?

Alvast bedankt! smile

cool Timm1983

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen