peter-nmgn Geplaatst: 25 februari 2009 Geplaatst: 25 februari 2009 met een 800 het zelfde probeem Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD Dreambox DM600 PVR TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB
Beheerder Michel Geplaatst: 26 februari 2009 Beheerder Geplaatst: 26 februari 2009 Ik heb het probleem ook. Ik heb alle images geprobeerd. Zelfs de originele van een paar dagen geleden, maar alle images hebben dit probleem. Ik snap zelf niet dat Dream Multimedia deze hele oude klacht nog steeds niet opgelost heeft. Gebruik van mijn favoriete autotimer is gewoonweg niet mogelijk want iedere geprogrammeerde timer loopt +/- 50% risico om te mislukken. Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
fastpeter2009 Geplaatst: 27 februari 2009 Auteur Geplaatst: 27 februari 2009 Zoals ik al aangaf voor mij is het apparaat bijna perfect, als hij goed zou opnemen vind ik het al lang goed. Beeld is perfect, spoelen door de opnames gaat snel met de jump modus etc. Maar de opnames blijven een probleem want heb het nu weer gehad met de nadruk dat ik toen een opname had ingesteld via de webinterface waar van de handmatige timer instelling niet werkt, dus je moet het dan via de epg doen. deze week heb ik nog veel opnames op vrijdag za & zo die ik alleen maar via de handmatigetimer zal programeren. Als het dan fout gaat dan weet ik het niet meer. Snap niet dat wij de enige zijn, het zou toch moeten zijn dat bijna iedereen daar last van moet hebben. Zappen naar een kanaal via tuner a of b als a in gebruik is gaat bij mij altijd 100% goed, eerst niet maar met de laatste 2 nieuwe versies software dus wel ??. Opnames gestart als de box al aan staat gaat dacht ik ook altijd goed. zet de box gewoon standbye dus niet in de deepsleep, anders 3 min wachten voor je beeld hebt. Nog een vraag aan jullie als gebruikers is als je veel opnames op je disk hebt staan, zeg 4 pagina's vol vind ik de box langzaam de eerste keer als je de lijst opvraagt. de eerste lijst komt redelijk snel, maar scroll je dan omlaag duurt elke anderen pagina een paar sec (je ziet het beeld/tekst opbouwen ??). Heeft hij ze eenmaal allemaal geladen en je blijft in die lijst dan gaat het wel snel , zodra je exit gaat en weer retour naar de pvr lijst is dit weer laden geblazen.
Ron Geplaatst: 27 februari 2009 Geplaatst: 27 februari 2009 Kan iemand eens proberen uitsluitend timers te programmeren via kanalen die de normale DVB EPG en dus niet de Nederlandse MHW EPG gebruiken? Een verklaring voor dit probleem zou kunnen zijn dat het probleem zit in de MHW EPG code i.c.m. recente enigma2 versies en dat dus om die reden alleen wij Nederlanders er last van hebben. Dus: Maakt eens een aantal timers events aan via de DVB-EPG van de Duitse zenders ARD, ZDF, WDR, RTL etc. Bij voorkeur timers die elkaar af en toe overlappen. Ron
ranico Geplaatst: 27 februari 2009 Geplaatst: 27 februari 2009 Ik heb momenteel nog maar alleen last gehad van geluid uitval. Ik heb deze box nu een week, en op deze tijdsspanne 4 keer voorgehad. Alle geprogrammeerd epg opnames (4 in het totaal) waren allemaal ok. Alsook de rechtstreekse opgenomen programma's. Mijn vraag: Heeft iemand al een opname gehad waarbij het geluid wegvalt tijdens de opname ? DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)Synology DS214+
Ron Geplaatst: 27 februari 2009 Geplaatst: 27 februari 2009 Ten eerste wordt het niet op prijs gesteld een nieuwe vraag in een bestaand topic te stellen (topic vervuiling) en ten tweede treed het probleem niet op bij handmatig geprogrammeerde timers, maar alleen bij die vanuit de EPG en dan ook maar in +/- 40-50% van de gevallen. Het kan dus nog steeds toeval zijn dat het bij jou 4 x goed is gegaan. Ron
DreamboxNewbie Geplaatst: 27 februari 2009 Geplaatst: 27 februari 2009 Ja, ik heb al opnames gehad waar het geluid wegviel. Dat het geluid soms wegvalt heb ik trouwens ook tijdens het kijken naar een programma (wanneer er een opname start bvb. Even heen en terug zappen en het probleem is opgelost. Dit kan echter moeilijk bij een opname hé. Ook bij opnames loopt het bij mij nog meermaals mis, telkens als de opname met tuner B moet gebeuren. Sven
DreamboxNewbie Geplaatst: 27 februari 2009 Geplaatst: 27 februari 2009 Dit is nieuwe informatie voor mij, is het genoeg dat je een met de EPG aangemaakte timer daarna met de hand bewerkt, of moet je hem echt vanaf nul handmatig invoeren? Betrouwbare opnames zouden voor een beetje meer vrede in huis kunnen zorgen.
hemertje Geplaatst: 27 februari 2009 Geplaatst: 27 februari 2009 Origineel bericht van: DreamboxNewbie Dit is nieuwe informatie voor mij, is het genoeg dat je een met de EPG aangemaakte timer daarna met de hand bewerkt, of moet je hem echt vanaf nul handmatig invoeren? Betrouwbare opnames zouden voor een beetje meer vrede in huis kunnen zorgen. zie het stukje "zou kunnen zijn"! of Ron zou iets meer moeten weten waarom het met MHW EPG mis zou gaan DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
fastpeter2009 Geplaatst: 2 maart 2009 Auteur Geplaatst: 2 maart 2009 Hallo, weer na wat testen afgelopen zaterdag en zondag opgenomen. Alle timers met de hand geprogrammeerd dus geen epg gebruikt en .....ja hoor weer 1 opname is fout gegaan. had er 3 gemaakt waarvan 1 op rtl7, 1 op rtl5 en 1 op sbs6 de opname op rtl7 is fout gegaan, die staat als 0.00 in de lijst en kan hem dus niet afspelen (je krijgt zwartbeeld en geen geluid + de tijd loopt ook niet verder ) ??. ik zal vanavond testen of als je de opname naar de pc zet of die het wel doet, want er staat gewoon 4 GB aan opname op de schijf .
fastpeter2009 Geplaatst: 3 maart 2009 Auteur Geplaatst: 3 maart 2009 test gedaan, de file van 4 gb groot is net als op de dreambox niet af te spelen op de pc :-( dus deze was ook met de hand timer gemaakt ?? snap nu echt niet waardoor dit komt.
Apple740 Geplaatst: 3 maart 2009 Geplaatst: 3 maart 2009 Het zou me niets verbazen als bepaalde merken Diseqc switchen gewoon geen gelukkig huwelijk vormen met een Dreambox en voor allerlei vage klachten zorgen. Tijd om eens te inventariseren wie er geen klachten heeft en welk merk Diseqc switch hij/zij dan heeft...
Ron Geplaatst: 3 maart 2009 Geplaatst: 3 maart 2009 Dat lijkt me sterk. Ik heb Triax, een maat van mij ook, maar weer een ander heeft spaun en weer een ander emitor. 3 verschillende switches 3 x dezelfde klacht. Ron
Gerard 76 Geplaatst: 10 maart 2009 Geplaatst: 10 maart 2009 Is hier dan ook iemand met een vaste opstelling zonder DiSEqC? Gewoon met 1 LNB? Of met een motor ? Daarover lees ik (nog) niks... Dit zou kunnen helpen het probleem te lokaliseren.
Ron Geplaatst: 13 maart 2009 Geplaatst: 13 maart 2009 Het heeft zeker niets met diseqc switches te maken, want ik heb een bigbisat met 2 twin en 2 quad LNB's, 2x Triax MFD41 (4/1) en 2x Triax MFD21 (2/1) switches en ik heb met schakelen op de 8000 en de 800 nergens last van. Ik heb wel het extreem irritante probleem met het opnemen. Zo'n 40 tot 50% van de opnames gaat gewoon fout. Of ik ze in een timer zet of niet maakt niet uit. Het probleem ontstaat meestal als er twee opnames elkaar raken of (net) overlappen. Zodra beide tuners in gebruik zijn lijkt het mis te gaan en mislukt de laatst gestarte opname. Zwart beeld of beeld zonder geluid. Het is te irritant voor woorden. Ik snap ook niet dan andere mensen dat niet opmerken. Iedereen die ik ken en een DM8000 heeft, klaagt over hetzelfde probleem. Het is dus vrijwel zeker een driver probleem en geen hardware. Dat maakt het natuurlijk niet minder vervelend :-( Ron
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen