Ga naar inhoud


Wasmachine krijgt geen water??????


Gast Django

Aanbevolen berichten

Mijn echtgenote wil de wasmachine aanzetten maar dan komt er op het display te staan " Krijgt geen water".

 

Afgelopen vrijdag nog normaal gebruikt.

 

Wat is er loos??

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Tja, je hebt kennelijk al een moderne machine die zelf vertelt wat er mankeert.

 

Normaal krijgt de machine water, via een geopende kraan en een slang, die gekoppeld is aan de machine.

Ik ga ervan uit, dat er geen kniek in de slang zit, en dat er inderdaad water uit de kraan komt.

 

In de koppeling tussen de kraan en de slang zit waarschijnlijk een kastje, met de overstroom beveiliging. Die zorgt ervoor, dat wanneer de machine lek is, er niet doorlopend water "genomen" wordt. Dit z.g.n. waterslot zou je kunnen kontroleren op juiste werking.

 

In de machine wordt het water ingelaten, door meerdere ventielen, welke "bediend" worden door een electromagneet. Deze kunnen door de electronica ofwel niet aangestuurd worden(kabelbreuk), of een van de spoelen kan onderbroken zijn.

 

Het waterniveau wordt (meestal) gemeten door een drukschakelaar.

Deze is met een klein slangetje verbonden met de kuip.

Soms verstopt dit slangetje door zeep-resten.

 

Tenslotte kan er inderdaad door een lekkage water staan in een opvangschaal, waardoor de machine geen water neemt.

 

Ik wens je oprecht "veel succes".

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satdorus
Origineel bericht van: pukje
waterkraan staan dicht :D

Dat was vroeger, inderdaad, de enige mogelijk.
Tegenwoordig heb een waterslot, overstroom slot, tig relays, een hoop electronica. Kan van alles zijn.




Vaak ik de oplossing heel eenvoudig ,hoe vaak ik niet bij een
storing kom waar blijkt dat de stekker niet in het stopkontact
zat.
Staat ook altijd in de handleiding bij probleem oplossen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar volgens TS geeft de machine een storingsmelding.(machine neemt geen water)

Dus is aan te nemen, dat de stekker erin zit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wonder, oh wonder.

 

Mijn echtgenote heeft een paar tikken gegeven tegen het waterstop kastje en warempel, het functioneert weer.

Of het dat was, zal de nabije toekomst uitwijzen.

Wasmachine is 1 1/2 jaar oud, dus nog jong.

Bedankt voor de positieve reacties. :D

 

Mag slotje op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...