Ga naar inhoud


[Strong 8100] 8100 Sattracker TVV en Merlin ready No Seca2


interpol

Aanbevolen berichten

Dit is complete firmware waarbij de Merlinkaart werkt.

 

Let op! de seca2 kaart doet het (nog) niet, dus installeer deze firmware alleen als je de nieuwe Merlin- kaart binnen hebt.

 

Het werkend krijgen van de Seca2 kaart kost wat meer tijd en dat heb ik nu helaas even niet. laugh

 

Ook hier geldt dat we moeten afwachten of de Update binnenkomt.

In iedergeval wil ik voor Tracker bedanken voor het uitlenen van zijn kaart en Nokiabeginner voor het uitlenen en SCHENKEN van een 8100 decoder. Hierdoor kan ik nu zelf met de 8100 stoeien.

 

Klik hier voor de nieuwe firmware

Openbox sg9 HD PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou Interpol deze firma-ware (8100 Sattracker TVV en Merlin) werkt uitstekend op mijn oude Strong 8100 met Merlin Smardcard, die Seca 2 hoeft er voor mij niet meer in want die oude kaart werkt toch niet meer hoefde alleen een paar kanalen PID-scan te doen en de bovenste virtual op no zetten, t.b.v. de melding kan geen id vinden voor deze smardcard...Heel veel dank Interpol...

4 Lnb's

2x Strong 8000/8100

8000 Complete TVV Merlin seca2 by interpol

8100 Merlin ready by Interpol no seca

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: interpol
. . .In iedergeval wil ik voor Tracker bedanken voor het uitlenen van zijn kaart en Nokiabeginner voor het uitlenen en SCHENKEN van een 8100 decoder. Hierdoor kan ik nu zelf met de 8100 stoeien. . . .


Tracker zet jou mooi aan het werk, slim . . . gniffel.

Ik kijk uiteraard nog steeds met een schuin oog naar het
Stronggedeelte met een (beetje) weemoed. (overloper als ik kan zijn)
En dan lees je dat Interpol nog steeds onvermoeibaar bezig
is, echt top. Topgoser . . . (gosert, volgens van Hanegem)

HG CC

PS ik kon het even niet laten.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Con,

Ik zie dat je de Strong ook niet meer in je onderschrift hebt staan... Was ie stuk?

 

ps. Ik vind het gewoon zonde om een nieuwe ontvanger te kopen terwijl de Strong het prima doet. Als je tijd overhebt kan je er zelfs nog leuke dingen mee doen, dus wat dat betreft kan ie nog steeds met zijn tijd mee.

Openbox sg9 HD PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is op de resrevebank gekomen want hij doet het nog steeds.

De hoofdreden gold met name voor een oude reden, je kon hem

niet programmeren met de klok want dan ging hij in een deuk.

Ik heb (had) altijd nog gehoopt dat dat met een nieuwe SATTr

wellicht opgelost zou worden. Toen kwam ook bij ons de

energiedrift. De decoder moest lang aan staan op dagelijks

op te kunnen nemen. Uiteindelijk zijn we van de regen in de drup

geraakt. Nu hebben we een Arion, op zich niet veel mis mee,

maar verbruikt in de stand-by stand zo'n 45 Watt. En das niet

niks.

 

Maar zoals ik al zei, hij staat altijd als eerste reserve want

hij doet het nog steeds als een tierelier. En als ik dan hier

weer nieuwe berichten zie dan begint er weer wat te kloppen . . .

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal het zo eens controleren, maar weet vrijwel zeker dat hij op auto staat.

Maar in de kanalenlijst staan nog n paar zenders als irdeto erin, deze pakt hij toch als seca. maar met de verkeerde pid (de 1e)

Er hangt me iets bij om settings te saven met de stanby knop of zoiets. In het verlden is dat me wel eens gelukt dacht ik, toen stond ie steeds op irdeto, en toen heb ik via via hem toch standaard op seca weten te krijgen, maar bu lukt het me niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was het inderdaad. Probleem opgelost. Eigenlijk wel logisch, maar daar heb ik dus helemaal niet aan gedacht.

Perfect. En bedankt. laugh

Ik heb de FW er nu een uurtje opstaan, en het werkt in ieder geval perfect. Moest alleen steeds +b13 drukken, maar dat is nu dus opgelost. Nu nog hopen dat de update ook binnenkomt.

Nu mn SFT2000 nog.

Kudos voor Interpol. De strong 8000/8100 leeft nog.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Interpol, net alles in mijn 8100 geschoten en het werkt prima, nadat de pid's goed gezet waren. Ook na het uitschakelen blijft alles perfekt werken, hiervoor HARTELIJK DANK.

 

Ik werk met motor en heb gemerkt dat als hij moet omschakelen naar een andere sateliet het display dan lange tijd op de "rondjes" blijft staan, eerst nadat ik naar een andere zender op de nieuwe sateliet overschakel komt de kanaal aanduiding weer terug. Is dus helemaal geen probleem maar wilde het toch laten weten.

 

Nogmaals dank voor het perfekte werk, m.vr.gr. Mari.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Zou deze software nog een beetje aangepast kunnen worden zodat hij automatisch de juiste PID selecteert?

Ook zou het makkelijk zijn als je kunt scannen in de volgorde van canaldigitaal, of een fastscan zou helemaal mooi zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...