Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een Acertje 1700 gekocht voor wat lichte servertaken en als PC voor bij de TV.

De PC is via HDMI aangesloten aan mijn Pana Plasma.

Beeld is prima, echter geen geluid. De Vista instellingen staan op HDMI, maar bij testen komt er enkel een klein piepje, ondanks dat Windows aan geeft dat alles werkt.

Iemand een tip?

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

• Moderator
Geplaatst:

Heb je in het configuratiescherm gekeken naar de eigenschappen van het apparaat voor digitale audiouitvoer?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Had ik inderdaad, vreemd genoeg na nog enkele herstarts werkt het wel, althans meestal, ben al 1 ding tegengekomen waarbij het geluid het niet deed.

Maar bij bv. uitzending gemist werkt het prima nu.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"

Geplaatst:

Te vroeg gejuicht, ik heb wel de starttune van windows en geluid bij multimedia zoals Youtube, maar voor de rest blijft het stil, de testgeluiden geven nog steeds enkel maar een klein zwak biepje.

Alle instellingen nagelopen maar geen succes.

Het vreemde is dat bijv een flash game op een site, wel de begintune laat horen, maar niet de gamegeluiden zelf.

Iemand nog een suggestie?

• Moderator
Geplaatst:

Heb je al eens naar deze instelling gekeken?

Daarmee vertel je de HDMI uitgang, welke signalen je ontvanger "verstaat".

Omdat sommige geluiden wel werken, denk ik dat de geluiden die je niet hoort, in een ander formaat staan.

HDMI.jpg

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Inderdaad al eens naar gekeken, maar mogelijk een combinatie gemist. Zal nog eens experimenteren.

Via optisch werkt het gelukkig wel, maar helaas zit daar de dreambox al op.

Alle mogelijkheden geprobeerd, maar steeds de melding dat windows de testtoon niet kan afspelen en de optie wordt gedeactiveerd.

Geplaatst:

Ik weet het niet precies meer (het is al weer een tijdje geleden), maar volgens mij hetzelfde probleem gehad. Heb je dit met de media player classic? Ik heb toen met option --> playback --> output ipv de system default de directx9 kiezen.

Maar zo als ik zei, ik weet het niet precies meer...

Geplaatst:

Nou, bij mij is het een algemeen probleem, maar de media player doet het wel.

Het vreemde is dat bijv. een simpele flash game wel de introtune laat horen, maar niet de spelgeluiden.

Het gekke is dat het via optisch wel goed werkt, maar helaas heeft de receiver maar 1 optische ingang die al door de dreambox wordt gebruikt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen