directeng Geplaatst: 16 februari 2009 Geplaatst: 16 februari 2009 Wij zijn een typisch Belgische familie (ik:Nederlandstalig en zij franstalig) en wonen in het Groothertogdom Luxemburg (in Redange - een kleine 20km van Belgisch Aarlen/Arlon) We zouden graag de Vlaamse zenders ontvangen, maar ook het frantalige TF1 en M6 zijn een must. TV Vlaanderen is natuurlijk interessant. Telesat levert spijtig genoeg geen M6, dus is geen optie. Dus kijk ik ook naar DVB-T / TNT. In Belgie en Luxemburg is er ook digitale TV (DVB-T). Ben niet zeker of ik de Belgische TNT kan ontvangen , blijkbaar staat er een zender in de buurt van Arlon volgens deze kaart http://tvradio-nord.com/emetteurs/emetteurs_belge/carte_begique.html Maar de Belgische TNT biedt geen TF1 en M6 aan....dus niet echt een optie De Franse TNT zender staat in Thionville en zendt blijkbaar 6 en TF1 uit. IN Luxemburg stad kan je deze met een binnenhuisantenne niet ontvangen, vraag is of wij het in het noord-westelijker gelegen Redange kunnen ontvangen Mijn vraag is: wat is de beste manier om bij ons in Redange zowel de Vlaamse zenders en zowel TF1 / M6 te ontvangen ??. Technisat Multitenne DM800 ----
Gast Paullo Geplaatst: 16 februari 2009 Geplaatst: 16 februari 2009 Neem een abonnement op TVVlaanderen voor de Belgische zenders met een daartoe geschikte satontvanger, koop een TNT-sat ontvanger in een Franse warenhuisketen voor de Franse tnt-zenders (www.tntsat.tv) en zorg ervoor dat je een LNB hebt met twee uitgangen zodanig dat je de ene ontvanger gebruikt voor TVVlaanden en de andere voor de Franse tnt-zenders. Greets
directeng Geplaatst: 16 februari 2009 Auteur Geplaatst: 16 februari 2009 Paullo, bedankt voor de wel heel snelle en slimme reactie. Ik kende die tntsat.tv oplossing nog niet, maar lijkt prima te zijn. Ik dacht eraan een triple sat (3 LNB) te kopen, zodat ik ook de engelse zenders op Astra 2 kan ontvangen, naast Astra 1 en 3 Volgende vraag: A)heb je een tip voor een schotel met 3 LNB's et met twee uitgangen zoals je voorstelt. B)Om TV Vlaanderen te ontvangen zou ik graag een TVV gecertifieerde ontvanger kopen, ben geen technische bobbel en op die manier kan ik gemakkelijk de TVV zenders ontvangen. Wat denk je van de Philips HD 8121 PVR ?? Nogmaals dank Technisat Multitenne DM800 ----
Gast Paullo Geplaatst: 16 februari 2009 Geplaatst: 16 februari 2009 a) Ja een Multytenne twin van Technisat, dan heb je ook nog Hotbird. Ik heb er zelf één en ben er zeer tevreden over, bijna nooit uitval op Astra 1 en zeker niet op Astra 2, Hotbird is iets zwakker. Wel opletten als je daaraan een TNT-sat ontvanger wil koppelen, die ontvangers zijn beperkt in hun mogelijkheden en zijn in principe enkel geschikt om gebruikt te worden in een opstelling alléén gericht op Astra1 en laten niet toe om verschillende satellieten te ontvangen/beheren of ertussen te schakelen. Of je ze kan aansluiten op een Multytenne weet ik niet, dat moet je dus eerst navragen ofwel een tweede schotel richten op Astra 1 en een gewone Multytenne kopen (geen twin model met twee uitgangen) Vanaf vandaag zitten bij TNT-sat ook gratis de HD kanalen van TF1, France 2, M6 en Arte. Maar dan moet je wel een Sagem HD TNT-sat ontvanger kopen (en geen Sagem of Strong SD). Opgelet TNT-sat mag je normaal enkel maar in Frankrijk gebruiken, maar je kan ze zo kopen in de supermarkt, de smartcard zit in het pakket en is 4 jaar geldig, dus niemand kan zien van waaruit je kijkt. Ik koop uit principe geen gecertificeerde ontvangers omwille van hun beperkingen en weet niet of je met de Philips ook Hotbird kan ontvangen en wat het toestel waard is. Je kan best eens de zoekfunctie op dit board gebruiken ofwel onder de rubriek Philips ontvangers kijken. Over het toestel dat je vermeldt is denk ik al wel het één en ander geschreven hier. Greets
Zatter Geplaatst: 17 februari 2009 Geplaatst: 17 februari 2009 Origineel bericht van: Paullo Wel opletten als je daaraan een TNT-sat ontvanger wil koppelen, die ontvangers zijn beperkt in hun mogelijkheden en zijn in principe enkel geschikt om gebruikt te worden in een opstelling alléén gericht op Astra1 en laten niet toe om verschillende satellieten te ontvangen/beheren of ertussen te schakelen. Of je ze kan aansluiten op een Multytenne weet ik niet, dat moet je dus eerst navragen ofwel een tweede schotel richten op Astra 1 en een gewone Multytenne kopen (geen twin model met twee uitgangen) Greets Astra is de satteliet die je standaard ontvangt op de Multytenne als je geen satelliet ontvanger hebt die kan schakelen tussen verschillende lnb's. Een twin is goed te doen en de Philips kan dus 4 satellieten zien en de Sagem kan maar 1 satelliet zien en dat is Astra 1. Marcel DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.
Noordzee Geplaatst: 17 februari 2009 Geplaatst: 17 februari 2009 Er is nog een 2-de mogelijkheid : - TV Vlaanderen via de Astra 1 - TF 1, M6 en nog een paar Franse zenders via 5 graden west analoog FTA. Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000) Ontvanger : VU+ DUO 4K (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) Schotel : Visiosat Bisat Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird
Gast Paullo Geplaatst: 17 februari 2009 Geplaatst: 17 februari 2009 Voor wat 5 W betreft moet je er dan wel rekening mee houden dat in 2010 - 2011 de analoge uitzendingen stopgezet gaan worden. Greets
Ou-Tannu Geplaatst: 18 februari 2009 Geplaatst: 18 februari 2009 en op 7E dan? of is dat een andere versie van M6? Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
Gast m.boretti Geplaatst: 19 februari 2009 Geplaatst: 19 februari 2009 Waarom koop je geen M-vision HD 200 combo. Deze ontvanger is geschikt voor satelliet ontvangst, ook HD, en TNT. Je sluit er een schotel op aan, en kan 4 verschillende satellieten ontvangen. Buitenantenne erop voor de Franse kanalen TNT. Ik doe hetzelfde in het zuiden van Frankrijk: Astra 1 (voor Nederlandse- en Vlaamse zenders), Astra 2 (Engelse zenders als BBC en ITV), Hotbird (voor overige rommel) en nus is het ontvangstgebied van de Astra 3 uitgebreid en kunnen de Nederlandse regionale kanalen ook ontvangen worden. Met een kamerantenne ontvang ik 16 kanalen TNT via Pic du Midi. Glashelder! Ik heb 190 euro betaald voor de M-vision! Natuurlijk als je ergens anders een goedkoop satellietdoosje kan vinden zou je voor TNT eens kunnen kijken bij een grote franse surface, als: C'est moi Le.....! Daar heb ik een TNT doosje voor 29 euro gekocht!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen