Ga naar inhoud


[DBOX-II] Na avonden lezen op i-net kan ik nog steeds niet flashen No valid signature


Gast rabbit

Aanbevolen berichten

Wauw, wat gaaf! (het begint een leuke monoloog te worden wink )

Die webinterface is gewoon hetzelfde als die van de Dreambox! En ook het menu is bijna identiek.

Het is dit image: enigma-squashfs2x.img.

 

Een paar dingetjes:

- Hij geeft alleen een raar lila kleurig scherm als je nog geen TV signaal hebt.

- Ik kan de Hotbird niet kiezen in de satellietlijst.

- Heeft iemand nog een goede zenderlijst voor dit image in een Hotbird/Astra opstelling?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Ja, Dreambox edit gaat ook goed.

Nu nog de goede sattelietconfiguratie zien te vinden.

 

Ik heb een Duo LNB

Volgens mijn Dreambox staat het zo ingesteld:

2 satellieten via DiSEqc A/B

'Hotbird E13.0 6 7A 8' op positie 1, (Diseqc AA)

'Astra 1A 1E 1F 1G 1H 1KR 1L 2C' op positie 2. (Diseqc AB)

 

Dit gaat bij de DBOX niet op. Waarschijnlijk is de satellites.xml toch anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik laat mijn satellites.xml op maat laten maken bij satellites-xml.eu. Je moet dan alleen elders in Enigma de DiSEqC configuratie aanpassen.

Ben overgestapt naar TV kijken via internet. Tot een paar jaar geleden: Xtrend ET4300 ontvangers met OpenPLi en een Linux NFS server voor opnames; daarvoor: DVB-S/2 kaarten met opensasc-ng op MythTV (een Linux PVR); begonnen met Nokia MediaMaster 9500s en dBox2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is handig!

 

Alleen kom ik nou ineens niet meer met Filezilla op de DBOX, nog wel op de dreambox en homepage.

Ik kom nog wel met de webbroswer op de DBOX. Betekent dit dat er een FTP daemon staat uitgeschakeld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met da's handig bedoelde ik net de top van Adriaan om de satellites.xml te laten samenstellen op die site.

 

Voor de volledigheid: meerdere pc's geprobeerd, ook via windows explorer met ftp://192.168.161.101/ geprobeerd de box te benaderen maar ik krijg niet eens password prompt.

 

FileZilla geeft deze output:

Error: Could not connect to server

Status: Connecting to 192.168.161.101:21...

Status: Connection attempt failed with "ECONNREFUSED - Connection refused by server".

Error: Could not connect to server

Status: Waiting to retry...

Status: Connecting to 192.168.161.101:21...

etc etc....

 

btw:Gisteren kon ik nog wel met FTP op de box!

Ik krijg er nu wel een beetje een sik van. Maar weer opnieuw serieel flashen dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hadden inmiddels de discussie over het waarom per PM voortgezet, maar ik denk dat 'anderen' er wellicht ook wat aan hebben.

 

Ik schreef in een PM aan jou:

Citaat:
Heeft jouw PC een 'eigen' IP adres? Indien niet, en je start 'm zonder DHCP server (dus met een cross cable), dan heeft de PC geen adres (maar één uit de 169.254 reeks). Ik vraag me af wat de Hallenberg software daarmee doet. En wat er gebeurt als de auto-sensing UTP controller van de PC de lijn 'uit' ziet gaan. Want de PC doet dan opnieuw een DHCP request, dat op niks uitdraait.

Je schreef per PM terug (onder meer):

Citaat:
Ja hoor, hij [de PC] heeft een fixed IP adres. 192.168.161.200 als IP adres op PC, DBOX2 krijgt dan 201. Subnetmask 255.255.255.0

 

Volgens mij ligt het er gewoon aan dat de hele flash erased was door een eerdere poging serieel flashen. De /TMP bestond niet. Maar ik probeer het nog met de huidige situatie.

Volgens mij staat er in de log bovenaan deze thread dat jouw PC (op 16 feb en op 27 feb) 192.168.0.7 had en (op 5 maart) 192.168.161.20.

 

Ik heb gezien dat Hallenberg begint vanaf 201 in het subnetwerk waarin de PC zich op dat moment bevindt. (Ik gebruik subnet 172.16.1, en Hallenberg geeft mijn dbox-en 172.16.1.201).

 

Weet je zeker dat je subnet 192.168.161 gebruikt? (Ik vraag dat, omdat je voorheen 192.168.0 al hebt gebruikt.) En je zegt dat de dbox 101 heeft (voor de ftp xfer), maar elders spreek je van 201?

 

Mijn tweede opmerking gaat over die /tmp. /tmp is een RAM disk die door linux wordt aangemaakt. (Wat jij met die seriële flash procedure doet, is het laden van een u-boot. Die u-boot ondersteunt het kermit protocol waarmee jij de image in RAM laadt. Vervolgens gebruik je u-boot weer om de RAM-image in flash te zetten.) Je RAM geheugen werkt in ieder geval goed genoeg om een image in te laden. Tijdens het seriële, of Hallenberg gebaseerde flashen is alleen de BR bootloader belangrijk - de flash mag voor de rest leeg zijn.

 

Ik zou via de RS232 verbinding de dbox eens vragen wat voor IP adres hij heeft met 'ifconfig'. (Je kunt terwijl je vrouw via de dbox TV zit te kijken gewoon met Hyperterminal in de linux rommelen :-) )

 

Oh, - ik denk dat opnieuw flashen geen biet gaat uitmaken.

Ben overgestapt naar TV kijken via internet. Tot een paar jaar geleden: Xtrend ET4300 ontvangers met OpenPLi en een Linux NFS server voor opnames; daarvoor: DVB-S/2 kaarten met opensasc-ng op MythTV (een Linux PVR); begonnen met Nokia MediaMaster 9500s en dBox2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

[ citaat]

 

 

 

Volgens mij ligt het er gewoon aan dat de hele flash erased was door een eerdere poging serieel flashen. De /TMP bestond niet. Maar ik probeer het nog met de huidige situatie.

Volgens mij staat er in de log bovenaan deze thread dat jouw PC (op 16 feb en op 27 feb) 192.168.0.7 had en (op 5 maart) 192.168.161.20.

 

 

als de gehele flash leeg of beschadigd is kan je de box niet meer

bereiken rest alleen nog flash verwijderen en opnieuw voorzien met bootloader met programmer zolang je de box kan bereiken is de boot in de flash oke

 

gr metropar

 

 

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Metropar schreef:

Citaat:
als de gehele flash leeg of beschadigd is kan je de box niet meer bereiken rest alleen nog flash verwijderen

Dat gehele klopt als een zwerende vinger. Maar de box van Rabbit had nog een BetaResearch bootloader, anders zou ie dit nooit zien:

Code:
debug: DDF: Calibrating delay loop... debug: DDF: 66.76 BogoMIPSdebug: BMon V1.0 mID 02debug: feID 00 enxID 03debug: fpID 52 dsID 01-56.1f.8f.07.00.00-8bdebug: HWrev 01 FPrev 0.30debug: B/Ex/Fl(MB) 32/00/08dbox2:root> debug: BOOTP/TFTP bootstrap loader (v0.3)debug: debug: Transmitting BOOTP request via broadcast
Als er een BOOTP, DHCP, TFTP en NFS server in het netwerk zitten, dan kan de dBox starten, zelfs met ongeldige/beschadigde/lege flash. De Hallenberg en de (oude) dBox Bootmanager bevatten al die servers.

 

Ik weet dat zo zeker omdat ik NFS-gebaseerde images bouw die ik 'aanzet' door de BOOTP in het netwerk aan te zetten. Op die manier kan ik een nieuwe versie testen zonder de flash overnieuw te flashen. Als ik klaar ben met testen dan zet ik de BOOTP uit en start ik weer van de flash (met de versie die daar gewoon in is blijven zitten).

Ben overgestapt naar TV kijken via internet. Tot een paar jaar geleden: Xtrend ET4300 ontvangers met OpenPLi en een Linux NFS server voor opnames; daarvoor: DVB-S/2 kaarten met opensasc-ng op MythTV (een Linux PVR); begonnen met Nokia MediaMaster 9500s en dBox2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Adriaanvn
Je schreef per PM terug (onder meer):Ja hoor, hij [de PC] heeft een fixed IP adres. 192.168.161.200 als IP adres op PC, DBOX2 krijgt dan 201. Subnetmask 255.255.255.0


Volgens mij staat er in de log bovenaan deze thread dat jouw PC (op 16 feb en op 27 feb) 192.168.0.7 had en (op 5 maart) 192.168.161.20.

Ik heb gezien dat Hallenberg begint vanaf 201 in het subnetwerk waarin de PC zich op dat moment bevindt. (Ik gebruik subnet 172.16.1, en Hallenberg geeft mijn dbox-en 172.16.1.201).

Weet je zeker dat je subnet 192.168.161 gebruikt? (Ik vraag dat, omdat je voorheen 192.168.0 al hebt gebruikt.) En je zegt dat de dbox 101 heeft (voor de ftp xfer), maar elders spreek je van 201?


Ik kan me voorstellen dat dit verwarrend overkomt, mijn netwerk heeft 192.168.161.x, ik heb op verschillende pc's geprobeerd te flashen en daar heb ik ook verschillende IP adressen gebruikt, die ook werden gebruikt in sommige instructies die ik heb gevonden (om de situatie zo goed mogelijk na te bootsen).

Tijdens het flashen heb ik een directe verbinding gehad met de DBOX, andere wireless kaart uitgeschakeld (PCMCIA kaartje er zelfs uit getrokken) en via een switch met alleen de pc en dbox eraan.
Het moet haast wel iets zijn met mijn netwerk. Het vreemde is dat ik wel de webinterface kan benaderen en ik kan hem pingen zonder delay's ( <1ms)

Ik zal eens een schijf van mijn pc proberen te mounten aan de DBOX. Volgens mij kan ik ook op die manier een nieuwe image flashen in de webinterface van Gemini. Ik wil nu wel eens een Neutrino image proberen. De gemini die er nu in zit is van 9-3-2009, mss zit er wel een bug in...

Zijn er nog tips wat een stabiel image is?
Link naar reactie
Delen op andere sites

NG return is geinstalleerd. Ziet er goed uit! Ik kan nu ook gewoon met FTP, webbrowser erbij en het lijkt te werken. (volgens mij was het vorige image corrupt) Ik ben er alleen nog niet uit hoe ik de juiste instellingen maak voor satellieten Astra en Hotbird.

Ik heb de satellites.xml gemaakt via http://satellites-xml.eu/ en in /share/tuxbox/satellites.xml gezet maar dan... in het menu moet ik dan ergens aangeven welke sat op 1 en welke op 2 staat?

Ik heb de files van Adriaan erin gezet, behalve de neutrino.conf Is die niet gebruikers/omgevinghankelijk waardoor hij bij mij niet werkt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je het image install via hallenberg wordt bij de install

gevraagd welke sats

als ik me niet vergis zijn bij ng ook div sat . xml te downl.

 

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...