Gast wortellica Geplaatst: 16 februari 2009 Geplaatst: 16 februari 2009 Weet iemand misschien of het mogenlijk is om een externe harde schijf aan te sluiten op de usb poort, en hoe je dit moet doen groeten erwin.
Tonskidutch Geplaatst: 17 februari 2009 Geplaatst: 17 februari 2009 dreambox uitschakelen usb disk eraan koppelen dreambox aanschakelen en wachten totdat ie volledig geboot is dan per menu kijken of de disk herkent is en of al geformateerd is zoniet DCC.exe gebruiken vanaf computer telnet venster kiezen mount intippen en kijk of daar een usb staat genoteerd script format usb als part1 kiezen en uitvoeren script mount usb kiezen en uitvoeren dan nogmaals mount in het telnet venster intippen en kijk wat dan onder usb gemount staat voor de zekerheid per afstandbediening een shutdown en opnieuw opstarten. normaal is het dan geschied. chiao Les Djinns (Trentemoeller Remix) Djuma Soundsystems
Ome Merde Geplaatst: 17 februari 2009 Geplaatst: 17 februari 2009 die usb-bus is wel te traag voor opnamen heb ik me altijd laten vertellen. beter in interne disk plaatsen, is nog goedkoper ook ... ahoy, merDe deze ruimte is te huur
Stefaand Geplaatst: 17 februari 2009 Geplaatst: 17 februari 2009 extern werkt ook goed hoor. Ik neem zelfs succesvol HD kanalen op via een externe HD. 2 x Dreambox 800HD 1 x Dreambox 800SE HD VU Ultimo 4K Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E
mobieltje Geplaatst: 17 februari 2009 Geplaatst: 17 februari 2009 Origineel bericht van: Stefaand extern werkt ook goed hoor. Ik neem zelfs succesvol HD kanalen op via een externe HD. We hebben het hier wel over een DM7020 en niet een DM800, daar zit dus duidelijk verschil tussen. Volgens mij kan dat nooit goed werken een DM7020 HD via de USB aansluiting. Daar is de USB aansluiting veels te traag voor. Grts
Gast wortellica Geplaatst: 17 februari 2009 Geplaatst: 17 februari 2009 Bedankt voor de antwoorden heb inmidels een interne geplaatst.
Tonskidutch Geplaatst: 18 februari 2009 Geplaatst: 18 februari 2009 @wortellica ja maar heb je ook eens geprobeerd met de usb, voorafgaand aan de interne hdd? @mobieltje usb heeft afhankelijk van type wel zeker een throughput van * USB 1.0: 1,5 Mbit/s (low speed) * USB 1.1: 12 Mbit/s (full speed) * USB 2.0: 480 Mbit/s (high speed) * USB 3.0: 5 Gbit/s (Super speed) vanaf 2009 - 2010 lees maar na dat is voor je enigma 1 met SD opnames eigenlijk voldoende chiao Les Djinns (Trentemoeller Remix) Djuma Soundsystems
Gast wortellica Geplaatst: 18 februari 2009 Geplaatst: 18 februari 2009 nee nog niet geprobeert ga het van het weekend eens doen je hoort nog.
Gast wortellica Geplaatst: 21 februari 2009 Geplaatst: 21 februari 2009 Heb hem inmiddels aan de pc gehangen en gemount met de dreambox en het werkt. Dus niet via de usb uitgang.
Gast wortellica Geplaatst: 11 mei 2009 Geplaatst: 11 mei 2009 Ik heb het dit weekend geprobeerd zoals hieronder beschreven. om mijn externe hdd aan te sluiten via de usb maar dat lukt niet, interne hdd zit er ook in, mischien is dat nu het probleem?. Origineel bericht van: Tonskidutch dreambox uitschakelen usb disk eraan koppelen dreambox aanschakelen en wachten totdat ie volledig geboot is dan per menu kijken of de disk herkent is en of al geformateerd is zoniet DCC.exe gebruiken vanaf computer telnet venster kiezen mount intippen en kijk of daar een usb staat genoteerd script format usb als part1 kiezen en uitvoeren script mount usb kiezen en uitvoeren dan nogmaals mount in het telnet venster intippen en kijk wat dan onder usb gemount staat voor de zekerheid per afstandbediening een shutdown en opnieuw opstarten. normaal is het dan geschied. chiao
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen