lujo Geplaatst: 17 februari 2009 Geplaatst: 17 februari 2009 Ik wil een FloppyDTV kaartje voor in de pc aanschaffen. Nu heb ik als ontvanger een Echostar 880 Ik vraag me af of het mogelijk is om beide op mijn schotel aan te sluiten zonder dat ik gebruik maak van een Twin LNB. Dus zoals nu met 1 kabel naar Echostar 880 en daar vanaf LNB uit naar mijn computer. Is dit zo simpel of komt er meer bij kijken? Ik heb nu dus een 4/1 switch aangesloten (3 LNB's). Mocht het niet lukken: switch -> echostar 880 -> FloppyDTV Moet ik dan nog en switch gebruiken en hoe sluit ik die dan aan? En moet ik dan wat in de Echostar instellingen aanpassen als ik ipv 1 nu 2 switches heb?
Zatter Geplaatst: 17 februari 2009 Geplaatst: 17 februari 2009 Een switch heb je alleen nodig als je ook LNB's hebt dus die kun weer opbergen. De Echostar 880 heeft op de achterkant een IF-OUT aansluiting en daar kun je dan weer je FloppyDVT kaart op aansluiten. JE KUNT DAN ALLEEN OP DEZELFDE TRANSPONDER KIJKEN ALS WAAR DE ECHOSTAR NAAR KIJKT ALS DIE LAATSTE AANSTAAT!! Zo weer op normaal stemniveau. Het kan zijn als je je Echostar uitzet dat je dan wel volledige controle hebt over de LNB. Is dit niet het geval denk dan aan een splitter geschikt voor satelliet. Marcel DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.
Gerdy Geplaatst: 17 februari 2009 Geplaatst: 17 februari 2009 Origineel bericht van: Zatter Een switch heb je alleen nodig als je ook LNB's hebt dus die kun weer opbergen. Hij schrijft toch dat hij 3 lnb's heeft... Wat het "doorlussen" betreft, misschien wat duidelijker: Van de schotel ga je binnen in een receiver (LNB IN) en van LNB OUT ga je naar een 2de receiver of PC kaart. De éérste receiver die op de schotel aangesloten staat is de "master" en de 2de is de "slave". De "master" bepaald naar wat de "slave" kan kijken. Zet je de master op een verticale zender, dan kan de slave alleen maar verticale zenders bekijken. Zet je de master echter volledig UIT, dan kijk je met de slave naar wat je wil. Gerdy
Zatter Geplaatst: 17 februari 2009 Geplaatst: 17 februari 2009 Klopt helemaal en ik heb het niet goed gelezen en je hoeft de switch niet op te bergen. Mijn excuses. Marcel DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.
lujo Geplaatst: 17 februari 2009 Auteur Geplaatst: 17 februari 2009 Van ontvanger naar andere ontvanger is dus duidelijk. Maar als ik op beide ontvangers tegelijk wil kijken moet ik dus switches gebruiken? Maar hoe zou ik dan 2 switches op elkaar moeten aansuiten?
Lambik61 Geplaatst: 17 februari 2009 Geplaatst: 17 februari 2009 Als je op beide ontvangers gelijktijdig alles wilt kunnen kijken hebben beide ontvangers een signaal nodig vanaf LNB. Je kunt dit oplossen door de 3 lnb's te vervangen voor twin-lnb's (elke lnb heeft twee uitgangen)en de uitgangen van deze lnb's naar 2 switches en per switch naar een ontvanger. CU Lambik VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen