Gast aart44 Geplaatst: 6 april 2009 Geplaatst: 6 april 2009 Dood dat zal wel meevallen maar als ik terug denk een paar jaar terug was de Humax de ontvanger waar het altijd mis ging met het initialiseren als je het kan proberen in een andere ontvanger zou ik dat doen. Maar in het verleden heb ik de MR ook via de laptop methode gedaan en dat is altijd goed gegaan, dus daarom mijn JA. Ja wat de oplossing was om hem in de Humax wel goed te initialiseren weet ik niet precies meer. Als het echt niet meer wil ook niet in een andere ontvanger dan zou hij met een cas weer tot leven kunnen worden gewekt dus misschien weet je iemand.
satellitefreak Geplaatst: 7 april 2009 Geplaatst: 7 april 2009 dankjewel voor de informatie aart. ik ga vandaag maar ff langs de plaatselijke satboer kijken of hij hem voor me wilt initialiseren anders stap ik over naar de dreambox. alleen weet nog niet welke 7000 of 7020 mvg, satellitefreak DM800HD PVR 120gb
Robsim Geplaatst: 23 april 2009 Geplaatst: 23 april 2009 Origineel bericht van: zuurtje Hallo Wie heeft er voor mij de Ucas V3.0 met bijbehorende xilinx voor de xtreme str ik ga hem proggen met de cas2 ivm seca3 codering vrg zuurtje Zou iemand mij ook een pm willen sturen?? Ik wil hem graag programmeren met een magic module. Hartelijk dank voor de moeite !!!! Gr Rob [color:"green"] Als je je vrouw laat navigeren tijdens het autorijden, zie je meer van de wereld als met een GPS systeem!! [color:"blue"] Xtreme pvr & Digix pvr [/color]
Edwin Geplaatst: 27 april 2009 Geplaatst: 27 april 2009 Waarom via pm ? Ik zou die file ook kunnen gebruiken, en er is niets illegaal aan. Edwin
pb208 Geplaatst: 27 april 2009 Geplaatst: 27 april 2009 Hier zijn ze. Goed kijken welke xtreme je hebt, want er zijn 2 xilinx files. Je moet even een bestand hernoemen. mvg pb208 UCAS V3.0 FULL DUMP.zip
pb208 Geplaatst: 28 april 2009 Geplaatst: 28 april 2009 De bestanden naxjp-079 en de ucasv3.0 full dump zijn bedoeld voor specifiek de xtreme ontvanger. Niet de loss magic modules. Plaats en hernoem de bestanden van naxjp-079 zoals in de textfile wordt gezegd. Dan klikken op loaddrv (dat ondertussen in de windows\system32\drivers staat. In het venstertje dat opent moet je bovenin nog even toevoegen de driver, giveio.sys en dan install/start. Als de casinterface is aangesloten op de dreambox tik je de regel "naxjp -getid ARM7TDMI -auto xilinx.jed -port byteblaster.txt"in binnen de opdrachtprompt. Er komt wat tekst voorbij en daarna is de xilinx in je xtreme gezet. Vervolgens heb ik met cas2.0 alles ge-erased en het bestand ucas3.0full dump geladen.(adres 0-50000) Klik op write en wachten maar. De seca3 kaart werkte daarna in de xtreme (van mijn buurman), want ik heb ondertussen een dreambox. mvg en succes, pb208
Gast aart44 Geplaatst: 28 april 2009 Geplaatst: 28 april 2009 Nog even een waarschuwing, Blijf van de xilinx af als je nu beeld hebt Die xilinx met naxjp-079 alleen gebruiken als je per ongeluk toch de xilinx hebt gewist en moet repareren. Het is totaal onnodig die te repareren als alles gewoon werkt, maar ja ik weet het er zit een knop op om de xilinx te wissen dan willen ze die ook gebruiken.
Edwin Geplaatst: 28 april 2009 Geplaatst: 28 april 2009 hmmm, ik heb eigenlijk nog een oude atsat 9500. Dat is het zelfde als de eerste extreme. Daarin zit momenteel pentacrypt. Ik heb ook nog zo een orginele loaderlaart. Kan ik niet gewoon in het menu van de ontvanger deze in dreemboot zetten, en dan met mijn loadercard Ucas 3.0 er op zetten ??? Zo zette ik die pentacrypts er ook op indertijd. Edwin
RobinHood Geplaatst: 29 april 2009 Geplaatst: 29 april 2009 Ben hier ook al dagen bezig met een stapel oude Xtreme's . Gek is dat je de ene wel kan ombouwen, de andere niet. Gebruik Cas interface 3, met laatste software. De ene Xtreme sluit je aan, je contact, krijgt keurig alle info, en je gaat "erasen", daarna laad je bv ucas30 , je "write" en klaar is Xteme. Paar minuten, en je kan weer kijken met nieuwe kaart. Maar driekwart van de ontvangers vertonen het volgende. Je sluit weer net als anders, je cas aan. Zo gauw je op 'erase"drukt, gaat de ontvanger rebooten, en het blijkt dat je dus niets aan deze ontvanger kan doen. Ook bij schrijven van een file, gaat hij onmiddellijk opnieuw opstarten,en je krijgt niks naar binnen. antenne is uitgeplugd, en hij staat op een ongecodeerd station. Heb diverse collega reparateurs gebeld, maar er is niemand die nog met deze oude bakken bezig wil. Ik vind het nog steeds een goede ontvanger. Jammer om ze weg te gooien. en je help er vele mensen weer mee. Hebben anderen dit probleem ook gehad? (heb ook al diverse pc's geprobeerd) Amiko + Philips 8121, Gibertini 1.25 draaibaar en triax 88, A1,2,3..
RobinHood Geplaatst: 29 april 2009 Geplaatst: 29 april 2009 In feite is dit off topic, men vraagt in openingspost iets over magic module. Ik zal wel een nieuwe item maken... Amiko + Philips 8121, Gibertini 1.25 draaibaar en triax 88, A1,2,3..
Gast aart44 Geplaatst: 29 april 2009 Geplaatst: 29 april 2009 Origineel bericht van: Edwin Kan ik niet gewoon in het menu van de ontvanger deze in dreemboot zetten, en dan met mijn loadercard Ucas 3.0 er op zetten ??? Zo zette ik die pentacrypts er ook op indertijd. Edwin Dat gaat niet die dreemboot moet er ook uit dus alleen erasen met een cas helpt en daarna de ucas proggen ook die wil er niet in met een loaderkaart.
Gast tyn Geplaatst: 6 mei 2009 Geplaatst: 6 mei 2009 Ben er ook een hele middag mee bezig geweest. Met de Cas Interface 2 en het 'Slow down Circuit' dat op de site van duo labs te vinden is, is het uiteindelijk gelukt. Na veel gepruts toch ook maar de xilinx met de file die eerder in dit topic genoemd werd en daarna de ucas_3_dump file er in. Alleen zo kreeg ik het voor elkaar. 5 ontvangers gedaan, werkt nu allemaal weer.
RobinHood Geplaatst: 7 mei 2009 Geplaatst: 7 mei 2009 Loopt ook al andere topic over. Heb nu maar de IC's besteld, om dat circuitje ook te maken. En dan met Cas3 proberen. Amiko + Philips 8121, Gibertini 1.25 draaibaar en triax 88, A1,2,3..
RobinHood Geplaatst: 15 mei 2009 Geplaatst: 15 mei 2009 Met boardje krijg ik totaal geen contact. Neem aan dat de pinnen die leeg getekend zijn, ook niet verbonden hoeven te worden?? Of zal het niet lukken met cas 3 ..?? Amiko + Philips 8121, Gibertini 1.25 draaibaar en triax 88, A1,2,3..
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen