Moderator Matchless Geplaatst: 17 februari 2009 Moderator Geplaatst: 17 februari 2009 Zondag ben ik naar een museum geweest in maaseik waar een tentoonstelling was van het chinese terracotta leger van Xián. Aanrader om dat te zien. Ik heb ongeveer 250 foto's gemaakt en hier zijn een paar als smaakmaker Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Rocketscientist Geplaatst: 17 februari 2009 Geplaatst: 17 februari 2009 Ik heb het stenen leger gezien in Xian. Massa's van die beelden. Er gaan geruchten dat er een tweede leger bestaat.! Lid van 10 november 2003 t/m 30 oktober 2015
Satlux Geplaatst: 17 februari 2009 Geplaatst: 17 februari 2009 en wij maar denken, Die Chinezen kunnen lekker koken. Topfield 7700 Hsci , Philips 2212 Echostar ap700 , Jaeger 99 G Triax 78cm , Triax 64cm
Moderator Matchless Geplaatst: 17 februari 2009 Auteur Moderator Geplaatst: 17 februari 2009 Citaat: Er gaan geruchten dat er een tweede leger bestaat.! Dat leger bestaat. Er stonden een hele hoop van dat 2e leger daar. Deze zijn echter veel kleiner en minder indrukwekkend. Lijkt me mooi om de vindplaats te zien. Daar staan wel even wat meer dan deze tentoonstelling.. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Fiene56 Geplaatst: 17 februari 2009 Geplaatst: 17 februari 2009 Heb ze zelf in het echt gezien. Gewoon helemaal indrukwekkend. Die tentoonstelling is dus echt de moeite waard om een indruk te krijgen. VU+ Duo en 2x dreambox . -------------------------------- plus 2 ruwharige tekkels
Coliseo Geplaatst: 17 februari 2009 Geplaatst: 17 februari 2009 Ik heb dit leger ook bezocht in Xian. Honderden krijgers in het gelid. Oorspronkelijk zouden ze gekleurd geweest zijn, maar door een brand is de verf verdwenen. Sommige soldaten zijn nog zwartgeblakerd. In Xian mag je ze in principe niet fotograferen
Psychosammie Geplaatst: 18 februari 2009 Geplaatst: 18 februari 2009 Ik heb ze ook in Xian gezien maar van niet fotograferen staat mij niets bij??? Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Coliseo Geplaatst: 18 februari 2009 Geplaatst: 18 februari 2009 Toch wel, er liepen daar enkele gesticulerende chinezen rond (die er volgens mij snel de brui aan gaven), maar het was niet moeilijk om het toch te doen. Iedereen fotografeerde.
Tonskidutch Geplaatst: 18 februari 2009 Geplaatst: 18 februari 2009 ja dat boeit mij ook wel. niemand als support aanwezig of mag het gewoon??? AH (antwoord was sneller dan ik typte) wilde ook nog even voorbij rijden in maseik chiao Carnaval iedereen onbereikbaar in Maastricht
Moderator Matchless Geplaatst: 18 februari 2009 Auteur Moderator Geplaatst: 18 februari 2009 In maaseik mag je gewoon fotgraferen. Ik heb over de 250 foto's geschoten. Alleen mag je geen flits gebruiken of een statief meenemen. Ook moet je rekening houden met een wachttijd van 45 minuten om binnen te komen. Tis behoorlijk druk. Trouwens zou het verf eraf gegaan zijn door het uitgraven en niet door een brand. Terracotta brandt niet Er is toen een laklaag gebruikt op eiwit basis en door de uitgraving droogde de beelden zo snel dat de verf er binnen een uur af gebladerd was. Daarom ligt het grootste gedeelte nog onder de grond. Ze hebben nog geen goeie methode gevonden om die lak zo goed mogelijk te conserveren. Dat is wat de begeleider vertelde aan ons. Die hadden we omdat we met een grote groep waren. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Coliseo Geplaatst: 18 februari 2009 Geplaatst: 18 februari 2009 Hetgeen ik schreef, werd me in Xian verteld. Trouwens, er waren wel degelijk zwartgeblakerde beelden te zien. Hieronder de versie van Wikipedia : Kuilen met terracottaleger Het terracottaleger staat in vier kuilen op twee kilometer van de grafheuvel. De soldaten zijn geplaatst in 6 meter diepe geulen. Deze gangen, van elkaar gescheiden door aarde wallen, waren ooit bedekt met een frame van hout en aarde. Na de Qin-dynastie zijn de grafkelders geplunderd en in brand gestoken, waardoor de terracottasoldaten zwaar werden beschadigd. Hoewel hetzelfde artikel ook stelt : Vervaardiging De beelden zijn hol en in delen gemaakt. De soldaten waren vroeger waarschijnlijk geschilderd in heldere kleuren, maar door 2000 jaar de wacht te houden zijn de kleuren verbleekt of verdwenen. Doordat de beelden gebakken zijn, zijn ze in redelijk goede staat gevonden. http://nl.wikipedia.org/wiki/Terracottaleger
Han Peekel Geplaatst: 18 februari 2009 Geplaatst: 18 februari 2009 Heb ze gezien in Assen daar zijn de beelden ook geweest,er werden ook een paar films over de opgraving getoond. Volgens de film zijn bijna alle beelden in stukken en moesten ze weer in elkaar gelijmd worden.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen