Ga naar inhoud


Is Digitenne al te ontvangen in 2e Exloermond?


yaho

Aanbevolen berichten

Die kpn ers weten zelf niet wat mogelijk is of niet,daar kun je niet op vertouwen,en ook geen rechten aan ontleden.Neem een goede Fuba ant.ca 2m lang plaats hem vertikaal,dus niet recht om hoog maar kantelen naar L of R.en richt hem op de zwakste zender zet er evt een ruisarme verst.tussen voor als het signaal te zwak is,hoeft overigens geen 100% te zijn,het gaat om de kwalitijd signaal balk,50 a 65% is vodoende voor een stabiel signaal.Overigens is het met die Box van KPN net zo als die Box van CD,ook niet je van het,en met alle beperkingen van dien.zefs een reciever van Een discouter werk soms nog beter.Het aller beste is natuurlijk een dreambox.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Zoals ik al eerder zei: Bij DVB-T signalen letten we niet op de sterkte van het signaal maar op de kwaliteit. De gedachte is dat als je ook reflecties ontvangt, in theorie, de signaalsterkte omhoog kan gaan en de kwaliteit naar beneden.

En zeg nou zelf, als de kwaliteit goed is, dan is toch automatisch de signaalsterkte goed???

 

De sterkte hoeft ook helemaal geen 100% te zijn. Als dat zo was dan hadden ze wel een aan/uit lampje ervan gemaakt, wel of geen 100% namelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees hier weer verschillende dingen doorelkaar.

 

even voor de goede orde:

DIGITENNE = abonnement pakket van KPN voor de commerciele zenders

DVB-T de algemene techniek

NPO = NL1,2,3 en regionale die hebben hun eigen mux.

 

Dat de NPO met een buitenantenne te ontvangen is prima.

Daar heb je geen abonnement voor nodig.

Digitenne wordt hier gewoon door KPN Primafoon verkocht met een binnenantenne! Dat is bijna oplichting naar mijn idee.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje vreemd probleem hier. Er moet wel erg lokaal iets aan de hand zijn bij de klagers want ik ontvang kanaal 60 in Borne (70 km) met een yagi antenne (10 dB) op zolder uitstekend. De kwaliteit is 100% voor wat die aanduiding waard is. Het signaal is in ieder geval ruim 6 dB meer dan nodig is voor blokvrij beeld. Blokken doet dit kanaal nooit maar dat heeft meer te maken met het feit dat de antenne niet richting de straat gericht staat. Mijn mening is dus dat het met een goede dakantenne echt moet gaan in Drenthe!

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat wel eens een probleem kan zijn , zijn de etherpiraten , zo is alleen !! in het weekeind nog wel eens het ,NDR pakket slecht te ontvangen en soms waar de bbc entertainment (was bbc prime )in zit .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooit gehoord van de hondsrug, het is namelijk altijd het gebied daarachter wat verminderd ontvangst heeft van Smilde.

 

(een zijweg, waarom is het zo dat bv Radio Drenthe in Z.O.Drenthe minder ontvangst heeft dan bv in Zwolle!

 

En aan de andere kant met de antenne op zolder had ik ontvangst van Smilde, Lingen en Hengelo of Zwolle(de publieke in ieder geval) En van die drie had ik meeste last van storingen van Smilde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger op school wel, nu zie ik dat deze ruim 20 meter hoog is. Terugkomend op de discussie van het bijplaatsen van een zendmast: Nog steeds is bij de publieke omroep voor landelijke dekking gebruik van een "echte" dakantenne, met versterking door richtwerking dus, op 10 meter hoogte boven het maaiveld. Meer hierover op:

http://kreeft.zeeland.nl/zeesterdoc/ZPS-O/ZEE/ZEE0/8005/800513_1.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Outta space
Ooit gehoord van de hondsrug, het is namelijk altijd het gebied daarachter wat verminderd ontvangst heeft van Smilde.
(een zijweg, waarom is het zo dat bv Radio Drenthe in Z.O.Drenthe minder ontvangst heeft dan bv in Zwolle!
En aan de andere kant met de antenne op zolder had ik ontvangst van Smilde, Lingen en Hengelo of Zwolle(de publieke in ieder geval) En van die drie had ik meeste last van storingen van Smilde.

Er is niet voor niets een FM steunzender in Emmen neergezet voor Radio Drenthe dit omdat Smilde het niet haalt ondanks er genoeg vermogen staat op FM.
UHF ligt veel hoger in het spectrum dus dan gaat dat helemaal niet lukken in 2e Exloermond waar dit draadje overgaat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...