Ga naar inhoud


ontvanger die werkt op 12V én voorzien van CI-schacht


dvbs

Aanbevolen berichten

Dag forumleden

 

Voor mobiel gebruik ben ik op zoek naar een 12V sat-ontvanger die ook een ci-schacht bezit.

 

Momenteel ben ik enkel de "MultyMedia TS 1 Combo 12/230v Technisat" tegengekomen.

 

Mijn vragen: -zijn er nog anderen (sat-ontvangst is voldoende) met de hierboven gestelde eisen?

-zijn dat dan bedrijfszekere onvangers (stabiel,garantie, gebruikersgemak)?

 

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat de spoeling dun is.

 

Welke reden/motivatie heb je dat er speciaal een CI slot aanwezig moet zijn?

 

Ik heb alleen maar 12volt ontvangers zonder CI-slot.

 

Je kunt natuurlijk ook een omvormer van 12 naar 230 kopen zodat de keuze in ontvangers groter wordt of je zelfs de ontvanger uit de huiskamer mee kan nemen op vakantie.

 

 

CU

Lambik

 

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lambik61,

 

De CI wil ik er in om later geen nieuwe soft te moeten installeren bij een eventuele kaartwissel en dus ook onafhankelijk te zijn van de "goodwill" van software-schrijvers (bij een eventuele kaartlezer).

 

De 12V is wel een iets minder strenge eis, maar ik had niet direct zin om met een omvormer te werken. Bovendien heb ik de indruk dat de meeste ontvangers op 12V kleiner zijn dan hun "broers"uit de huiskamer en daarom dus hoopte ik op alternatieven.

 

 

 

 

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is een DreamBox wat voor je.

de DM500, DM600, DM800HD hebben wel geen ci-slot maar zijn 12volt ontvangers en draaien met een softcam. Ik kan me niet voorstellen dat er in de toekomst geen softcam te vinden is die niet gaat werken met welke kaart dan ook.

Gezien je locatie voorspel ik dat het om een TVV Seca kaart gaat.

Die seca kaarten werken perfect met de softcam CCCam.

 

De ontvangers van DM zijn ook niet moeilijk bedienbaar. Mijn ouders 70+ hebben ook een DM. Ze hebben nog nooit gebeld voor assistentie.

CU

Lambik

 

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lambik61

 

Je hebt een punt met de DM-reeks. En ja het is hier ook voor een familielid (dat niet echt 100% vertrouwd is met sat). En ja het gaat om TVV. Een DM-box is wel iets duurder; maar mij heb je al geholpen; denk nu ook die weg in te slaan.

 

Bedankt voor je snelle reacties!!!

 

 

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de persoon in kwestie niet 100% vertrouwd is met SAT, zou ik me meer zorgen maken om het uitrichtprobleem onderweg van de schotel.

Als dat niet een paar keer met succes gedaan is, kan de wanhoop toeslaan.

 

Dus: veel oefenen .

CU

Lambik

 

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lambik61,

 

Africhten is geen probleem de ervaring is er al met een FTA-ontvanger, maar correcte opmerking!

 

el renegade,

 

Bedankt voor de tip; maar klopt het niet dat de philips moeilijk doet met teletekst?

 

Allen,

 

Mocht het onwaarschijnlijke zich toch nog voordoen en toch nog een 12V reciever bestaan/verschijnen met CI mogen jullie het nog altijd laten weten; de aankoop wordt nog een aantal weken uitgesteld.

 

Dank bij voorbaat.

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een Lemon 030 CI? ik weet echter niet hoe oud dit model is, en of er nog actieve support voor is...

De Inverto Scena 2 IDL2060 S heeft in de specs "Power Supply 100-240 V, On/Off switch, Max 25 W (12 VDC input in specific models)"... Misschien dat een lokale leverancier je er eentje kan leveren met optionele 12VDC input...

 

Let wel, ik heb geen ervaring met beide receivers, dus misschien dat je even op onderzoek moet uitgaan voor aanschaf wink .

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou In nederland kennen we eenmaal echt een coderingswissel van irdeto naar seca en zie daar irdeto wordt nog steeds ondersteund! Al meer dan 20 jaar!

Gr,

Droompje

 

(2 maal EVO Enfinity Xcombo +, Echostar1.20 draaibaar met jaguer positioner, triax 0,64 met quad lnb, Viasat 78cm met 3 keer quad lnb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...