Ga naar inhoud


Wat is er mogelijk met mount beheer?


plex

Aanbevolen berichten


  • Moderator

yep, dat kan.

 

Wat je doet is het volgende, je vult in de mount manager een server ip address (dns naam werkt niet) / share naam / username /password in. Als dat correct is klik je op connect, en als het allemaal goed gegaan is zal je de melding "connected" krijgen.

 

Vervolgens start je de video player, en drukt dan op de rode toets in het eerste scherm. Dan krijg je een nieuw scherm met uit mijn hoofd de harddisk, usb en daar onder ook network. Selecteer nu network, en daar staat dan een folder 1 (van 1e) en daaronder zal je als het goed is je filesystem zien van je nas.

 

Als daar divxjes / mkvtjes staan kan je zo naar die dingen heen wandelen en ze aanklikken om af te spelen.

 

Hou er wel rekening mee dat hd mkv files niet zullen gaan werken omdat de netwerk bandbreedte niet toereikend zal zijn. Maar divxjes over het netwerk vanaf het nas bekijken gaat hier super.

 

succes,

 

Wiz

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wiz
yep, dat kan.

Wat je doet is het volgende, je vult in de mount manager een server ip address (dns naam werkt niet) / share naam / username /password in. Als dat correct is klik je op connect, en als het allemaal goed gegaan is zal je de melding "connected" krijgen.

Vervolgens start je de video player, en drukt dan op de rode toets in het eerste scherm. Dan krijg je een nieuw scherm met uit mijn hoofd de harddisk, usb en daar onder ook network. Selecteer nu network, en daar staat dan een folder 1 (van 1e) en daaronder zal je als het goed is je filesystem zien van je nas.

Als daar divxjes / mkvtjes staan kan je zo naar die dingen heen wandelen en ze aanklikken om af te spelen.

Hou er wel rekening mee dat hd mkv files niet zullen gaan werken omdat de netwerk bandbreedte niet toereikend zal zijn. Maar divxjes over het netwerk vanaf het nas bekijken gaat hier super.

succes,

Wiz


Wiz je bent geweldig !!!

Ik kon wel mijn share koppelen maar ik kon daarna niets. Op de command prompt zag ik wel dat de netwerk-share bereikbaar was maar de movie/mp3 player zag niets.

Nu blijk je dus op de rode knop te moeten drukken (opslaan????) om het netwerk te bereiken. Dus nu eindelijk wat mp3 af kunnen spelen.

En waarom is de netwerk bandbreedte niet toereikend? Een 100Mbps netwerk moet toch wel een hd-video kunnen afspelen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

neen. 100 mbit/s is niet toereikend. En als je het niet gelooft, probeer het gerust :-D

 

groet,

 

Wiz

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

test de transfer snelheid maar eens van die box. 100 mbit haal je bij lange na niet.

 

En al zou je het wel halen, dan nog moet je de protocollen overhead meerekenen, en de snelheid van je disk in je apparaat waar je ipbox de data vandaan moet halen.

 

Die moeten wel konstant die stream met dezelfde rotgang aan blijven leveren, anders stokt je filmpje.

 

Ik doe die hd content wel op de interne disk zetten, dat kijkt wel net zo prettig.

 

groet,

 

Wiz

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het werkt allemaal. Ik kan nu vob's vanaf de netwerkshare afspelen. De snelheid lijkt in orde.Ik ben alleen nog op zoek waar je de ondertitels mee kan aanzetten zoals in de dvd speler en de audio taal kan wisselen. Verder is de speler wel erg elementair van opzet.

ps hd heb ik nog niet geprobeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...