Poetsdoekje Geplaatst: 18 februari 2009 Geplaatst: 18 februari 2009 Origineel bericht van: tripontin Hello, Wat wij Vlamingen ook al wel eens zeggen tegen kaas is "kees". Mvg, Tripontin Zeggen ze in Twente ook en oude kaas is : " oale kees" En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
mapi Geplaatst: 18 februari 2009 Auteur Geplaatst: 18 februari 2009 Origineel bericht van: satharry West-Vlaams voor beginners Een plakje kaas Un schelleke koas. Spare Ribs Rebbekes Varkensvlees Zwienevliés of ook un schelle van de zeuge Rundsvlees Koejevliés Kip Kiek'n Kalfsvlees Kolfsvliés Off topic nu Nederlanders vertaal de volgende zin D'r is un gat in't dak en oat t'rint rint trin. groetjes satharry prima, daar kan hij geheid wat mee Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)
mapi Geplaatst: 18 februari 2009 Auteur Geplaatst: 18 februari 2009 Origineel bericht van: Coliseo P.S. : ik ben wel eens benieuwd om de volledige kaart te lezen. Misschien kunnen de Vlamingen nog enkele tips geven. Zal hem vragen voor een kopietje... en hier posten.. ben zelf ook wel benieuwd wat hij ervan bakt Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)
Gene 1225 Geplaatst: 18 februari 2009 Geplaatst: 18 februari 2009 Eigenlijk zeggen wij gewoon " Hollandse Kaas " maar dat klinkt wel gek als je in Nederland woont . Hetzelfde met een " Frans Brood " voor een baguette , al heb ik het ooit gepresteerd om in Frankrijk bij de bakker " un pain français " te vragen . Groeten , Gene. Kabel: Orange. Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad
PaulCl Geplaatst: 18 februari 2009 Geplaatst: 18 februari 2009 Limburgs is dan ook traaaaaag gesproken nederlands en geen vloams LOL. Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken. Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin Samsung LE46A552: 46" Full HD.
Coliseo Geplaatst: 18 februari 2009 Geplaatst: 18 februari 2009 Origineel bericht van: satharry Off topic nu Nederlanders vertaal de volgende zin D'r is un gat in't dak en oat t'rint rint trin. ...en met een parapluutje in bed zeker...
Gene 1225 Geplaatst: 19 februari 2009 Geplaatst: 19 februari 2009 Ooit een intervieuw van onze limburgse Kim Clijsters gehoord ? En ... kunnen volgen ? Groeten , Gene. Kabel: Orange. Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad
+avatar+ Geplaatst: 19 februari 2009 Geplaatst: 19 februari 2009 ik ben eens bij een klant in Geel geweest en kon wel goed meekomen, maar soms moest ik de kerels even tot de orde roepen want er waren wat uitdrukkingen die ik echt niet snapte. ik heb daar ook nog een tosti gehad.....
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen