Ga naar inhoud


[7000] Vertraging geluid 5.1 receiver. Hoe op te lossen ?


tajvdz

Aanbevolen berichten

Ik heb begrepen dat er voor de aansluiting van de Dreambox 800 en 8000 verloopkabels worden meegeleverd om van de dvi aansluiting en de audio aansluiting een hdmi stekker te maken.

Kan iemand een foto plaatsen van zo'n kabeltje?

 

Ik heb een db7000 en heb een probleem met vertraging van beeld als ik het digitale geluid naar een 5.1 recveiver stuur.

Als ik weet hoe zo'n kabel met dvi er uit ziet dan kan ik kijken of er ook iets is waar je scart en digitale audio in kan stoppen en dan een hdmi stekker krijgt. weet iemand of dat bestaat?

Mijn tv heeft geen digitale input. wel een output dus apparaten die audio via hdmi hebben lopen is geen probleem. oude apparaten zoals videorecorders ook niet want die hebben geen digitaal geluid. Op de Dreambox loop ik dus wel vast..

 

Misschien heeft iemand ook een andere oplossing behalve dan delay in te stellen op de receiver want dat werkt bij mij niet..

Link naar reactie
Delen op andere sites


nou volgens mij snap je niet wat ik bedoel en is het wel op te lossen. Als ik bijvoorbeeld een blu-ray speler via hdmi aansluit en dan via de digitale uitgang weer naar de 5.1 receiver treedt dit probleem niet op.

omdat er dus geen digitale input op de tv zit kan je dus geen ac3 geluid normaal weergeven. Als dit op een of andere manier is samen te voegen in een hdmi aansluiting wel.

 

Trouwens jammer dat mijn subject is veranderd. Ik vind dit geen betrekking hebben op specifiek de db7000. Het gaat om een kabeltje wat volgens mij wordt meegeleverd bij een 800 en 8000.

En daar wil ik nou juist een afbeelding van hebben!

Mensen die nu een 800 of 8000 hebben kijken niet meer in dit bericht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat om de 7000, toch ?

 

En het kabeltje is niets meer of minder dan een kabeltje, waaraan aan de ene kant een dmi aansluiting zit en aan de andere kant een hdmi aansluiting zit. Aan de buitenkant zie je er helemaal niets aan.

Naar mijn idee, heb je aan deze kabels helemaal niets: Dreambox 7000 heeft geen dmi aansluiting en je tv geen hdmi.

Een dmi ( digitaal ) aansluiting kun je helemaal niet vergelijken met scartaansluiting ( analoog ).

 

Kortom, je zult je probleem toch echt ergens anders moeten zoeken.

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan genoemde kabeltje niet vinden.. moet een keer mijn dozen met kabels uit gaan zoeken frown

 

misschien heb je hier iets aan:

 

http://images.google.com/images?hl=en&am...sa=N&tab=wi

 

Edit: Ik realiseer me net dat het kabeltje wel eens in mijn DB en TV kan zitten... Ik kijk morgen ff en zo ja maak ik een fotootje voor je. Vrouwtje ligt een film te kijken...

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

vertraging heeft te maken met separaat verwerken van audio en video.

 

je stuurt beeld naar je tv

je stuurt audio naar je receiver en deze heeft tijd nodig om alles te verwerken vandaar het verschil in tijd. loopt dus niet synchroon.

 

voor de dm7025 en dm 800/8000 bestaat er een pligin waarbij je het geluid via optische uitgang kunt instellen en zo het beeld met het geluid kunt synchroniseren.

Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in woonkamer

 

Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in slaapkamer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Laverda


voor de dm7025 en dm 800/8000 bestaat er een pligin waarbij je het geluid via optische uitgang kunt instellen en zo het beeld met het geluid kunt synchroniseren.


Welke plugin bedoel je hiermee? Het vraagstuk over het achterlopende geluid via optisch naar Home Theatre is vaker aangehaald maar er is volgens mij geen echte oplossing voor.

De lipsync correctie is in ieder geval niet de oplossing.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ik denk dat er toch wat misverstanden zijn hierover.

 

Bij de manier van beeld naar de tv sturen en audio naar de versterker treedt er inderdaad vaak vetraging op. Dat is dan weer op te lossen door delay in te stellen op versteker of dreambox.

 

Maar nu heeft mijn tv een digitale uitgang voor geluid. Ik kan dus al mijn apparaten met de tv verbinden en dan het geluid digitaal naar de versterker sturen. Bij apparaten die hdmi zijn aangesloten (blu-ray) en een videorecorder (wel scart maar geen dolby geluid) werkt het goed op de versterker.

Maar bij de dreambox die dus met scart zit aangesloten komt dus enkel het geluid uit de scart op de tv aan en niet het digitale geluid. AC3 werkt dus niet via de output op de tv.

Maar doe je het dus via de versterker dan werkt het wel maar met vertraging van beeld!

Philips gaat er dus vanuit dat je alle apparaten die dolby geluid hebben via hdmi moet aansluiten en dan zal dus 1 geluidskabel van de tv naar de versterker volstaan (is ook handig omdat je dan je versterker niet hoeft te veranderen en gewoon op die ingang van de tv kan laten staan!) Omdat de dreambox dus niet hdmi is aan te sluiten krijg je dat probleem!

Vertraging op een versterker is alleen een oplossing als dat per ingang is in te stellen. Anders zou je het voor 1 bron oplossen en op die nu wel werken juist weer niet!

 

Daarom was ik dus nieuwsgierig toen ik hoorde dat er al een verloop was voor de 800 en 8000 zodat je hem toch via hdmi kan aansluiten.

Dan stop je dus 2 stekkers in de dreambox (dvi en optische audio) en aan de andere kant zit hdmi. Dan komt het digitale geluid dus via de hdmi in de tv en gaat het er via de digitale audio output weer uit. Zo is het probleem dus opgelost voor de 800 en 8000 en was ik dus benieuwd of zoiets ook mogelijk wat met scart in plaats van dvi.

 

Ik hoop dat ik het nu duidelijk heb uitgelegd want beetje frustrerend dat bepaalde mensen niet snappen maar dan wel een antwoord geven wat nergens op is gebaseerd.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem. Mijn geluid van de tv loopt niet gelijk met het geluid van mijn versterker. Meestal is dat niet hinderlijk omdat ik dan het geluid van de tv uit zet. Soms moet dat niet en dan loopt het geluid dus niet gelijk. Kun je mij zeggen waar ik die plugin kan vinden? Dan zou ik de dreambox zo in kunnen stellen dat het geluid gelijk loopt.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tajvdz


Daarom was ik dus nieuwsgierig toen ik hoorde dat er al een verloop was voor de 800 en 8000 zodat je hem toch via hdmi kan aansluiten.
Dan stop je dus 2 stekkers in de dreambox (dvi en optische audio) en aan de andere kant zit hdmi. Dan komt het digitale geluid dus via de hdmi in de tv en gaat het er via de digitale audio output weer uit. Zo is het probleem dus opgelost voor de 800 en 8000 en was ik dus benieuwd of zoiets ook mogelijk wat met scart in plaats van dvi.



ik heb geen dreambox, maar ik heb me daar eens in verdiept nalv een discussie over of via dvi geluid wordt doorgegeven.
de dreambox 8000 heeft een gemodificeerde dvi-uitgang waardoor ook ac3 geluid wordt doorgegeven. Met het bijgeleverde verloopkabeltje heb je dan een HDMI uitgang.
Echter ac3 geluid kun je nooit uit je scartuitgang halen omdat dat er niet op zit.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tajvdz

...ik dus benieuwd of zoiets ook mogelijk wat met scart in plaats van dvi.

Nee, dat is er niet. DVI en HDMI zijn beide digitaal en kunnen meestal met passieve verloopjes op elkaar aan worden gesloten, zoals jij dat ook aanhaalt.
Maar scart is analoog beeld en geluid en dat kan je dus niet zomaar met een passief verloopje in een HDMI aansluiting stoppen. Gaat niet werken.
Aangezien de 7000 (en ook de 7025) geen digitale video uitgang heeft, is jouw idee dus niet mogelijk.
Tenzij je een A/D converter koopt die van je scart aansluiting een digitaal signaal maakt, maar als je daaraan gaat beginnen, ben je dom en overbodig bezig voor iets wat ook anders op kan worden gelost, lijkt me.
Veel home cinema receivers hebben delay/lipsync instellingen, sommige globaal, sommige hebben het per input.
Citaat:

Ik hoop dat ik het nu duidelijk heb uitgelegd want beetje frustrerend dat bepaalde mensen niet snappen maar dan wel een antwoord geven wat nergens op is gebaseerd.

Die eerste reakties in dit topic vind ik begrijpelijk omdat het een wat warrige topic start is. Mensen proberen je te helpen, op de manier die hun goed dunkt. Dat zij jouw post verkeerd begrijpen, kan gewoon gebeuren.

Voor wat betreft de lipsync, in deze post:
http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...403#Post1264701
Leg ik uit hoe het op een 7025 moet. Je DB gaat dan de audio vertragen zodat deze weer gelijk gaat lopen met het beeld.
Ik weet niet of dit hetzelfde werkt op een 7000, maar je weet nooit. Misschien dat het op een 7000 precies hetzelfde of soortgelijk gaat, dan ben je mooi geholpen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: youriy

ik heb geen dreambox, maar ik heb me daar eens in verdiept nalv een discussie over of via dvi geluid wordt doorgegeven.
de dreambox 8000 heeft een gemodificeerde dvi-uitgang waardoor ook ac3 geluid wordt doorgegeven. Met het bijgeleverde verloopkabeltje heb je dan een HDMI uitgang.
Echter ac3 geluid kun je nooit uit je scartuitgang halen omdat dat er niet op zit.


zit het geluid in de DVI of moet je naast de dvi stekker nog een kabeltje in de digitale uitgang stoppen wat dan wordt samengevoegd in een hdmi?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...