Gast m.boretti Geplaatst: 18 februari 2009 Geplaatst: 18 februari 2009 Ik heb onlangs in Frankrijk een nieuwe LCD tv gekocht voor mijn vakantieverblijf aldaar, en het viel mij op dat bijna alle HD TV's een HD DVB-T (TNT zoals ze dat in Frankrijk noemen) hebben. Volgens de CSA zouden:' Le CSA (Conseil Supérieur de l’Audiovisuel) vient de publier plus de détails concernant l’arrivée de la TNT HD en France. Les numéros compris entre 50 et 70 étant réservé aux chaînes gratuites diffusées en haute définition, le CSA a attribué : le numéro 51 à TF1 HD le numéro 52 à France 2 HD le numéro 56 à M6 HD le numéro 57 à Arte HD' de volgende kanalen al in HD via o.a. Pic du Midi en Toulouse Est (de twee zenders waardoor ik ontvangst heb) te ontvangen zijn. Nu vraag ik mij af of er in Nederland ook al plannen zijn voor het uitzenden in HD Digitenne?
Noordzee Geplaatst: 18 februari 2009 Geplaatst: 18 februari 2009 Helaas zijn er geen plannen. Er zijn 2 problemen : - De beschikbare frequentieruimte - Iedere abonnee heeft een MPEG-2 ontvanger die dus niet geschikt is voor HDTV Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000) Ontvanger : VU+ DUO 4K (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) Schotel : Visiosat Bisat Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird
Ou-Tannu Geplaatst: 19 februari 2009 Geplaatst: 19 februari 2009 idd. en gezien KPN nogal veel inkomsten van Digitenne gebruikt om reclame te maken voor het product wordt er geen winst op gemaakt. daar door mag je toch bijna aannemen dat ze niet zo maar even in mpeg4 gaan draaien.. want dat kost klanten Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
Eduard07 Geplaatst: 19 februari 2009 Geplaatst: 19 februari 2009 Origineel bericht van: Ou-Tannu idd. daar door mag je toch bijna aannemen dat ze niet zo maar even in mpeg4 gaan draaien.. want dat kost klanten En die klanten lijken momenteel dik tevreden met wat ze krijgen voor hun geld. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Gast DX'r Geplaatst: 19 februari 2009 Geplaatst: 19 februari 2009 Origineel bericht van: m.boretti Ik heb onlangs in Frankrijk een nieuwe LCD tv gekocht voor mijn vakantieverblijf aldaar, en het viel mij op dat bijna alle HD TV's een HD DVB-T (TNT zoals ze dat in Frankrijk noemen) hebben. Volgens de CSA zouden:' Le CSA (Conseil Supérieur de l’Audiovisuel) vient de publier plus de détails concernant l’arrivée de la TNT HD en France. Les numéros compris entre 50 et 70 étant réservé aux chaînes gratuites diffusées en haute définition, le CSA a attribué : le numéro 51 à TF1 HD le numéro 52 à France 2 HD le numéro 56 à M6 HD le numéro 57 à Arte HD' de volgende kanalen al in HD via o.a. Pic du Midi en Toulouse Est (de twee zenders waardoor ik ontvangst heb) te ontvangen zijn. Nu vraag ik mij af of er in Nederland ook al plannen zijn voor het uitzenden in HD Digitenne? is al een topic over HD http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/1630873#Post1630873
Gast janbemel Geplaatst: 28 februari 2009 Geplaatst: 28 februari 2009 Ik betwijfel ook of het zin heeft om volgens de HD-standaard uit te zenden, als degene die uitzenden geen HD-programma's verspreiden. De publieke omroep heeft het al uitgesteld om in HD te gaan uitzenden.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen