Ga naar inhoud


wanner invoering DVB-T HD in Nederland?


Gast m.boretti

Aanbevolen berichten

Ik heb onlangs in Frankrijk een nieuwe LCD tv gekocht voor mijn vakantieverblijf aldaar, en het viel mij op dat bijna alle HD TV's een HD DVB-T (TNT zoals ze dat in Frankrijk noemen) hebben.

Volgens de CSA zouden:'

Le CSA (Conseil Supérieur de l’Audiovisuel) vient de publier plus de détails concernant l’arrivée de la TNT HD en France.

 

Les numéros compris entre 50 et 70 étant réservé aux chaînes gratuites diffusées en haute définition, le CSA a attribué :

 

le numéro 51 à TF1 HD

le numéro 52 à France 2 HD

le numéro 56 à M6 HD

le numéro 57 à Arte HD'

 

de volgende kanalen al in HD via o.a. Pic du Midi en Toulouse Est (de twee zenders waardoor ik ontvangst heb) te ontvangen zijn.

Nu vraag ik mij af of er in Nederland ook al plannen zijn voor het uitzenden in HD Digitenne?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Helaas zijn er geen plannen.

 

Er zijn 2 problemen :

 

- De beschikbare frequentieruimte

- Iedere abonnee heeft een MPEG-2 ontvanger die dus niet

geschikt is voor HDTV

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd.

 

en gezien KPN nogal veel inkomsten van Digitenne gebruikt om reclame te maken voor het product wordt er geen winst op gemaakt.

 

daar door mag je toch bijna aannemen dat ze niet zo maar even in mpeg4 gaan draaien.. want dat kost klanten wink

 

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ou-Tannu
idd.
daar door mag je toch bijna aannemen dat ze niet zo maar even in mpeg4 gaan draaien.. want dat kost klanten wink


En die klanten lijken momenteel dik tevreden met wat ze krijgen
voor hun geld.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: m.boretti
Ik heb onlangs in Frankrijk een nieuwe LCD tv gekocht voor mijn vakantieverblijf aldaar, en het viel mij op dat bijna alle HD TV's een HD DVB-T (TNT zoals ze dat in Frankrijk noemen) hebben.
Volgens de CSA zouden:'
Le CSA (Conseil Supérieur de l’Audiovisuel) vient de publier plus de détails concernant l’arrivée de la TNT HD en France.

Les numéros compris entre 50 et 70 étant réservé aux chaînes gratuites diffusées en haute définition, le CSA a attribué :

le numéro 51 à TF1 HD
le numéro 52 à France 2 HD
le numéro 56 à M6 HD
le numéro 57 à Arte HD'

de volgende kanalen al in HD via o.a. Pic du Midi en Toulouse Est (de twee zenders waardoor ik ontvangst heb) te ontvangen zijn.
Nu vraag ik mij af of er in Nederland ook al plannen zijn voor het uitzenden in HD Digitenne?

is al een topic over HD http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/1630873#Post1630873
smirk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik betwijfel ook of het zin heeft om volgens de HD-standaard uit te zenden, als degene die uitzenden geen HD-programma's verspreiden. De publieke omroep heeft het al uitgesteld om in HD te gaan uitzenden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...