Ga naar inhoud


Help!! Is mogelijke koopwoning geschikt voor schotel??


dannyboy

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

 

Er is een woning die ik a.s. vrijdag ga bezichtigen. De achtertuin kijkt naar het Noord-Westen. Maar: het is een tuin in L-vorm en langs de lange tak van de L kun je wel richting het Zuiden/Oosten kijken.

 

De tuin heeft de maten 16.30x2.55/5.70. Ik heb in de bijlage 2 afbeeldingen toegevoegd waarin voor de satellieten 7E en 42E de richting volgens www.dishpointer.nl aangegeven is. Ook heb ik op de 1e foto in het rood aangegeven hoe de tuin loopt.

De hoogte per etage is denk ik (heb het huis nog niet gezien) 2,50/2,75 mtr. en het aantal verdiepingen is 3 incl begane grond. Vanaf de tuin gezien loopt het wel trapsgewijs. Ook daar heb ik een foto van toegevoegd. Ik hoop dat het duidelijk is.

Graag jullie advies, aub. Kan ik hier een schotel plaatsen en zo ja, hoe kan ik dit het beste aanpakken?

 

Alvast bedankt en de groeten,

DC

Schotelmontage.doc

Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Drs. IJzerbout

Het is wel geen antwoord op je vraag en ook totaal off-topic...maar de tuin op het noord-westen?

Zonder je van je koop-plannen te willen afhouden, denk er nog eens goed over na..

De zon komt op in het oosten en gaat onder in het westen.

Je kunt dus ´s middags en tegen de avond nooit lekker in de tuin in de zon zitten..en die is er al zo weinig in Nederland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik een grove rekensom maak, ga je het niet halen, als de schotel op de grond staat.

Voor het gemak neem ik een hoogte van 9 meter aan (maar dat zou meer kunnen zijn), en een tuindiepte van 16m.

 

De hoek van tan(9/16) is 29,35° en dat is te weinig om Turksat (42E) te ontvangen (elevatie 21.8°.

Eurobird 9E zou nog net kunnen met een elevatie van 30,5°, Astra 19.2 E weer net niet (29,3°).

 

Een mast zou al wat oplossen, maar een schotel op het dak is denk ik nog makkelijker.

 

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar jullie betalen gezamenlijk aan het onderhoud van het dak. Dus je zou er een tegelvoet op kunnen zetten...

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dannyboy
Helaas kan ik alleen maar de begane grond kopen :D

Dus de 1e en 2e verdieping zouden niet van mij zijn....


Maak dan vooraf een akkoord met de eigenaar van de bovenste verdieping + dak: JIJ plaatst een schotel op ZIJN dak maar HIJ krijgt eveneens en GRATIS aansluiting op JOUW schotel...

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
een schotel op ZIJN dak

 

Letterlijk is het dak van de buurman maar zoals geschreven is het een gezamelijk dak. Komen er kosten aan het dak dan moet de begane grond ook meebetalen.

 

Dat in ogenschouw genomen kan je bij een eventuele discussie de bovenbuurman daar wel op wijzen. Hopelijk is hij sociaal en maakt hij er geen punt van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dannyboy
Helaas kan ik alleen maar de begane grond kopen :D

Dus de 1e en 2e verdieping zouden niet van mij zijn....


Hoogst waarschijnlijk gaat het hier om een appartements recht.
Hierbij is de kans groot dat je geen enkele schotel mag plaatsen.
Nog in de tuin nog op het dak.

Informeer hier dan eerst naar.
Vraag naar de splitsings akte/en de huishoudelijke regelementen.
Voordat je over gaat tot de koop.
Hou er ook rekening mee dat het huidhoudelijk regelement op elk moment gewijzigd kan worden tijdens een leden vergadering bij mederheid van stemmen.
Ook als een complex maar uit 2 eigenaren bestaat.
Als de andere eigenaar b.v de andere 2 verdiepingen heeft dan heb je al helemaal niets meer te vertellen.
Behalve een gang naar de rechter om je gelijk te halen.


2X Sab triple hd, Wavefield T55 met Sirius,hotbird, Astra 19.2 en 23.5, 1x maxdigital xp1000, familiepakket.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben benieuwd of het sociale mensen zijn. In de grote stad willen ze nog weleens een afkeer van schotels hebben.

 

Denk wel dat ik hem in de tuin kan plaatsen, juridisch gezien. Maar op het dak valt nog te bezien. Moet ik dus afwachten.

Vervelend om afhankelijk te zijn van anderen, want na de koop zouden overeengekomen afspraken weleens vergeten worden om wat voor reden dan ook. Ook als er een andere buurman komt te wonen, kan t zijn dat ie t niet meer zou willen hebben.

 

1e en belangrijkste momenteel voor mij is om te kijken of t in de tuin kan. Kan best zonder 42E, als ik dan maar wel 7E heb. Liefst icm 28E, 19E, 13E.

 

In hoeverre zou een mast een oplossing zijn? Gaat wel om een 1mtr schotel met een stabhh100 rotor.

Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeggen, download gorbtrack om te spelen met verschillende masthoogtes, of ga zelf rekenen. 't Is even een kwestie van je wiskunde weer ophalen wink

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ben benieuwd of het sociale mensen zijn. In de grote stad willen ze nog weleens een afkeer van schotels hebben.

 

 

Als je hem in het midden zet van een plat dak dan ziet waarschijnlijk niemand hem.

 

Beetje tactisch zijn. Kennis maken, laten zien dat je een fijne buur bent. En op het moment dat ze je aardig vinden terloops over een klein schoteltje praten. En zoals Gerdy al schreef meteen aanbieden om mee te fietsen op jouw schotel.

Dan leg je de drempel om "nee" te zeggen wat hoger.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...