Ga naar inhoud


3 lnbs op 1 schotel


roland

Aanbevolen berichten

Vrij regelmatig ben ik aan het experimenteren met diverse schotels in tuin. Op de arm van een triax 88, staat de lnb voor 16 oost, als je voor de schotel staat werd 23 en 28 oost aan linkerzijde gemonteerd, en 7 oost aan rechterzijde. Werkt perfect, nu de vraag. Op een triax 110, heb ik op de arm een lnb voor 9 en 10 oost, als je nu voor de schotel staat zou sirius (5 oost) dus aan rechterzijde moeten geplaatst worden en bv 16 oost aan linkerzijde. Hier heb ik echter goed signaal op sirius geplaatst links van 10 oost, en via een lnb rechts gemonteerd goed signaal op thor 1 west, iemand een verklaring voor of kijk ik via een spiegel frequencie? Volgens mij zouden sirius en thor allebij aan de rechterkant moeten geplaatst worden, snap er niks van. Roland

Feeds worden ontvangen met Azbox HD Premium + Schotel Laminas 120

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ze zouden inderdaad aan de rechterkant moeten zitten.

Daarom denk ik dat jij niet Thor hebt, maar een andere satelliet. Waarom denk je dat je naar Thor zit te kijken? Is er niet een andere satelliet waarop je hebt uitgericht, met een aantal dezelfde services?

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is inderdaad thor en sirius de ene links, de andere rechts, kan ik volgen tijdens blind-scan aan de hand van frequentie-tabellen van fly-sat en kingofsat, de feeds op 9 en 10 oost komen ook sterk binnen, zelfs bij regenweer (zoals nu) komen 90 % van zenders op sirius en thor probleemloos binnen. Ongelooflijke onderons, kunnen steeds is komen kijken.(Woon in Mechelen Belgie) Ga is een foto van opstelling plaatsen. Begrijp er niks van. Roland

Feeds worden ontvangen met Azbox HD Premium + Schotel Laminas 120

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...