jacobus Geplaatst: 19 februari 2009 Geplaatst: 19 februari 2009 Ik heb een probleem dat ik zelf vrij storend vind: als ik een film kijk op mn pc onder Ubuntu, heb ik regelmatig strepen in beeld, alsof het te traag ververst. Onder windows heb ik dit niet. Ik heb een onboard videokaartje, intel (82)946 GZ. Ubuntu heeft tijdens te installatie zelf een driver gekozen, en dit lijkt de goede te zijn. Een andere kan ik in ieder geval niet vinden. Wat zou de oorzaak kunnen zijn? Zou het de toewijzing van de hoeveelheid geheugen kunnen zijn, en zo ja, kan ik dit veranderen? In de Bios in ieder geval niet, daar staat ie maximaal.
Tonskidutch Geplaatst: 19 februari 2009 Geplaatst: 19 februari 2009 met welk programma (applicatie) kijk je die ts op de ubuntu PC? heb er zelf vlc op en die speelt vlekkeloos (standaard installatie) op suse 11.0 chiao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Lamko Geplaatst: 19 februari 2009 Geplaatst: 19 februari 2009 Heb hier zelf volgens mij ook last van. Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
jacobus Geplaatst: 19 februari 2009 Auteur Geplaatst: 19 februari 2009 Zoiets heb ik idd ook. Enig idee van de oorzaak? Ik gebruik VLC en soms totem
Lamko Geplaatst: 20 februari 2009 Geplaatst: 20 februari 2009 Wist ik het maar ! Heb ook nog wel een Nvidia videochip dus aan de driver ligt het niet. Waarschijnlijk codec probleem test eens met een opensource codec, en voor linux zijn er volgens mij geen andere codecs dus pech! En het ligt ook niet aan het programma want het gebeurd in diverse. Dan kan het nog Xorg liggen. Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
jacobus Geplaatst: 23 maart 2009 Auteur Geplaatst: 23 maart 2009 Het is dus absoluut en codec probleem: ik heb 2 keer vlc gestart en zo 2verschillende video's laten afspelen. Toen was duidelijk zichtbaar dat 1 video goed was, en de andere strepen had. VLC heeft zijn eigen codecs, dus ik ga maar eens met een andere player proberen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen