Gast SatMann Geplaatst: 19 februari 2009 Geplaatst: 19 februari 2009 Hi guys, ik ben voornamelijk bezig met satelliet..maaaaaar :-) ik heb thuis nu een windows media center met vista erop. alles zit mooi in een kast van silverstone, maar ja,nu ik full time satelliet kijk, is die bak enkel nog voor het afspelen van mijn mp3 collectie, het bekijken van films omgezet in divx, een mkv, divxhd,... kortom de courante formaten. Nu lees ik her en der op veel sites posts, goed en slecht. over beide toestellen. wie kan mij gezien uw ervaring vertellen wat "beter" (is uiteraard altijd afhankelijk van je eigen gevoel) is of waarom wel of niet. Ik zit een beetje in twee strijd...daarom deze vraag :-) Ik heb een Nas server van linksys met 1 TB er in. Het is niet de bedoeling dat de mediaplayer draadloos is, mijn huis is perfect bekabeld, en een HDD erin is zeker niet nodig, maakt teveel lawaai. Dus ik kan in principe perfect streamen van mijn nas. Alles staat daar. alvast bedankt voor wie dan ook wat info kan geven. PS : netwerkinstellingen, updaten van soft...ik kan er mee overweg, dus geen leek. thx SatMann
satzoeker Geplaatst: 19 februari 2009 Geplaatst: 19 februari 2009 ik heb zelf sinds een aantal weken de a-110 en ben er redelijk tevreden mee, er zijn nog wat problemen met sommige dvd's afspelen,daar word aan gewerkt begrijp ik verder iso.s mkv wmvhd ed gaat goed op een enkel exotisch formaat na heb wel een ingebouwde 1TB WD maar stream ook veel vanaf de computer,dat gaat ook met full hd 1080p vlekkeloos Het zappen door de verschillende menu's mag wat sneller ik gebruik WizD als server en dat bevalt goed myihome wil geen iso's over netwerk spelen,gewoon via lokaal netwerk sharen gaat natuurlijk ook prima er schijnen vele soortgelijke NMT te zijn ,maar dacht duurder terwijl de zelfde video processing chip word gebruikt Beeld is goed niet over te klagen ook belangrijk is het feit dat er een actieve community is en regelmatig software updates satzoeker` No,No y No
Gast SatMann Geplaatst: 19 februari 2009 Geplaatst: 19 februari 2009 SatZoeker, je bent alvast enorm bedankt voor je info. Ik zie dat je een ingebouwde HDD hebt. Ik las dat dit voor veel lawaai zorgt, is dat effectief zo? Want dat zou jammer zijn. Ik ben niet van plan exoten af te spelen, gewoon de basis dingen hé, video_ts, divx, wmvhd,mkv,avi,mp3 ik was ook een beetje bang dat full HD beelden niet goed zouden streamen. Ik heb een nas200 van linksys, en dan via utp zou ik die verbinden in mijn netwerk naar de Popcorn, maar jij zegt dat dit geen probleem is, dus lijkt mij dit prima. laat je mij gewoon nog weten hoeveel lawaai je popcorn maakt met HDD? thx SatMann
loodvrij Geplaatst: 19 februari 2009 Geplaatst: 19 februari 2009 mijn popcorn maakt haast geen ;awaai, ik hoor hem soms even spinnen..... verder speelt hij hd films zonder te haperen af (zowel via de interne hd als ook via het netwerk, alleen draadloos gaat bij mij nog niet vlekkeloos.) ik was er zelf voor aanschaf van dit apparaat niet helemaal gerust op, maar het werkt echt goed ! wel heb ik heel af en toe last van het fenomeen dat hij soms een film niet herkent, en dan willen de andere films ( die ik daarvoor prima heb kunnen afspelen !?) ineens niet meer werken. soms ben ik ook wel eens even het netwerk kwijt.. in beide gevallen even opnieuw opstarten en gaan met die banaan. DB 7000 met pli-jade, DB 500 met pli-jade. DB 600( image ?), VU + Duo met open-pli philips 6073 / nokia 9500/ humax 5400 ci ( staat stuk in de kast, wie is er handig??)
Gast SatMann Geplaatst: 19 februari 2009 Geplaatst: 19 februari 2009 loodvrij, das alvast goed nieuws. Ik zag daarnet ook een volledige video review en daar was de kast open, ik zag er geen ventilators inzitten, dus ja, enkel de HDD hoor je dan draaien, dus veel lawaai zal het niet maken. Dat je niet draadloos HD beelden kan afspelen heeft volgens mij te maken met de bitrate. ik denk dat je toch snel 25mb/s moogt rekenen. En draadloos is niet feilloos voor zoiets denk ik. maar goed, ik begin wat meer op mijn gemak te zijn. thx SatMann
Claes Geplaatst: 19 februari 2009 Geplaatst: 19 februari 2009 Ik kan alleen spreken over de PCH A11O. Gebruik ook een NAS and heb ook een perfect bekabeld netwerk. Ik heb mijn PCH voorzien van een 500GB 2,5" HD om trillingen, lawaai en warmte te voorkomen. Dat werkt perfect. Ik vind dat mijn PCH ook autonoom zonder NAS moeten kunnen werken, vandaar dat een HD voor mij een must is. Voorts neem ik de PCH ook wel eens mee op vakantie of zo. Ook de kids kunnen goed met de PCH overweg. Heb er ook een Dinovo Mini toetsenbord bij. Werkt perfect. Enige nadeel van de PCH is de trage netwerkverbinding. Hier heb je last van als je media wilt overpompen naar de PCH HD. Als ik af en toe de PCH even weer vol laad dan doe ik dat dus met de USB kabel. Das eigenlijk wel jammer als je 400 meter cat5 in je woning hebt liggen... 3 x DM8000 2TB | 17/8 Multiswitch | PCH A110 & C200 | Synology NAS DS1511+ | iPad 1 Dreambox image: PLI of zo
Gast SatMann Geplaatst: 20 februari 2009 Geplaatst: 20 februari 2009 Claes, kan je daar een laptop HDD in steken? klopen die aansluitingen dan nog? Ik heb hier ook een aantal meters kabel in het huis, en ik ondervind nu ook dat mijn Nas een Zeeeeeeer trage schrijver is. soms moet ik dingen overzetten en duurt het inderdaad een eeuwigheid.Daarom pomp ik 's nachts alles over op mijn nas. ik denk dat dit eigen is aan zo'n toestellen. eenmaal de data erop, dan gaat het snel. alvast bedankt voor je info. SatMann
winwiz Geplaatst: 20 februari 2009 Geplaatst: 20 februari 2009 Sata aansluitingen van 3.5 en 2.5 inch zijn gelijk. Er zitten meerdere montage mogelijkheden in. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
marcel1970 Geplaatst: 20 februari 2009 Geplaatst: 20 februari 2009 De CFULLHDMA Gigabit Full HD ken ik niet, heb wel de pch a-110 deze bevalt me zeer goed. Voordeel van pch is denk ik dat er vaak updates komen en er veel plugins voor worden ontwikkeld. De lan snelheid valt mij ook een beetje tegen (~6500 KB/sec) maar je kunt de films er ook via usb opzetten als je een hdd gebruikt. zelf heb ik er een 3,5 inch WD 1 TB 5400-7200 schijf inzitten deze maakt wel een beetje lawaai maar niet echt storend. "My next wife will be normal"
satzoeker Geplaatst: 20 februari 2009 Geplaatst: 20 februari 2009 nou je hebt de antwoorden al ,bij mijn 1TB WD green de schijf nauwlijks hoorbaar ik heb het idee dat ze met de update van firmware voor de a-110 even wachten tot ze wat bugs bij de a-100 er uit hebben ik vond eerst de interne schijf overbodig maar bij nader inzien eigenlijk een must als je hem regelmatig mee wilt nemen na andere lokaties wat mij persoonlijk betreft een aanrader satzoeker` No,No y No
naitsirhc Geplaatst: 21 februari 2009 Geplaatst: 21 februari 2009 Origineel bericht van: marcel1970 De lan snelheid valt mij ook een beetje tegen (~6500 KB/sec) Er zijn ook 300Mbps usb stickies te verkrijgen. Dan gaat het overpompen wat sneller... Und TschjuB
grunnsat Geplaatst: 21 februari 2009 Geplaatst: 21 februari 2009 Je kunt ook nog kijken naar de Netgear EVA9150. Hij heeft een soortgelijke processor als de PCH, de software is een verderontwikkeling van die van de EVA8000, en heeft een verwisselbare harde schijf, maar kan ook zonder HD werken. Het apparaat zou omstreeks deze tijd op de markt moeten komen.
winwiz Geplaatst: 21 februari 2009 Geplaatst: 21 februari 2009 Origineel bericht van: naitsirhc Origineel bericht van: marcel1970 De lan snelheid valt mij ook een beetje tegen (~6500 KB/sec) Er zijn ook 300Mbps usb stickies te verkrijgen. Dan gaat het overpompen wat sneller... Grapjas... wat zou de snellere verbinding zijn... 1 Gb bedraad of 300Mb usb stick Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
marcel1970 Geplaatst: 21 februari 2009 Geplaatst: 21 februari 2009 Volgens mij heeft de pch geen GB lan? "My next wife will be normal"
naitsirhc Geplaatst: 21 februari 2009 Geplaatst: 21 februari 2009 AI...nulletje over het hoofd gezien.... Und TschjuB
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen