Ga naar inhoud


wat mag het opstellen van een samenlevingscontract kosten?


renzie

Aanbevolen berichten

ik moet een notariële akte van partnerschap laten opstellen voor mijn pensioenfonds zodat mij vriendin aanspraak kan maken op weduwepensioen bij mijn eventueel overlijden. is dat snel voor elkaar wat kost zoiets?

 

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Ome Merde
moet dat bij de notaris ? volgens mij gewoon bij de gemeente .
pin me d'r niet op vast hoor.

merDe


Ja maar je kan wel een notaris nodig hebben.

Citaat:
Gemeenschap van goederen
In Nederland geldt als regel dat in gemeenschap van goederen wordt getrouwd. Dit betekent dat ook geregistreerde partners al hun bezittingen delen. Wie wil dat elk van de partners het volledige bezit over zijn/haar eigendommen blijft behouden, kan het beste vóór de partnerschapsregistratie door een notaris partnerschapsvoorwaarden laten opmaken.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

thx. er bestaan nogal grote prijsverschillen voor een samenlevingscontract. goedkoopste eur 220 en duurste eur 568

 

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een geregistreerd partnerschap staat gelijk aan een huwelijk en daarmee is alles geregeld. Dit doe je bij de gemeente.

 

Wil je dat niet dan laat je een samenlevingscontract opstellen door de notaris waarin jij zelf precies kunt aangegeven wat er wel of niet geregeld is.

 

Overigens heb je bij een samenlevingscontract meestal ook een testament nodig. Je samenlevingscontract houdt namelijk op zodra jij of je partner (of allebei tegelijk) het hoekje omgaat.

 

Kost een paar centen maar dan heb je ook niets. Ik ga dinsdag bij de notaris tekenen. Geen idee wat het kost, dat laat ik aan mijn vriendin over. Ik mag overigens wel meebetalen :D

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Ronaldinho-

Dit bedoelde ik ook, dat van de gemeente is geen reet waard als het gaat om een sterfgeval etc.. Dus alles kan ALLEEN via de notaris geregeld worden.. En incl testament zal je inderdaad een leuke stuiver kwijt zijn.. Maar wel een heel stuk zekerheid voor beiden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Ach de notarissen hebben nu tijd zat met de ingestorte woningverkoop :D
Dat valt wel mee hoor ik heb er een in de familie en die is nog steeds druk met andere aktes.
Volgens mij moet voor 750 euro testament en specifiek samenlevingscontract kunnen.
Uiteraard is dit een schatting bij de een is t veel geclompiceerder als de ander.
Idd eerst lekker bellen wat t kost bespaard soms t nodige .
Jammer genoeg mag een notaris van buiten je regio je niet helpen dus t blijft wel beperkt.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gigantaandemuur

Jammer genoeg mag een notaris van buiten je regio je niet helpen dus t blijft wel beperkt.


Waarom zou dat niet mogen? Ik heb er toch al verschillende keren gebruik van gemaakt... en wel ver buiten de regio!

Gr,

BaZ

There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel even vragen wat de totale kosten incl zijn!

Zo'n goedkope notaris zou nog wel eens duur kunnen zijn door

"bijkomende" kosten.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eerst eens wat de mogelijkheden zijn als je niets regelt.

Vaak willen we maar al te graag van alles regelen terwijl het al geregeld is.

Voer je al lange tijd een gemeenschappelijk huishouden waarbij je al die tijd ook al fiscale partners bent dan zijn vaak veel zaken toch al min of meer geregeld, alleen ipv. e.e.a dan vooraf te regelen, regel je dat dan achteraf.

Zo kunnen bijv. de kinderen aan de ouders van je partner worden toegewezen, maar vrijwel elke rechter zal de vader die de kinderen heeft erkend aan de vader toekennen.

Ook geld wat op de bank staat kan simpel door een en/of rekening aanbeide partners worden toegekend.

En zo is er met pensioen ed. ook het nodige geregeld.

Hou er daarnaast rekening mee dat als je partner jonger is dan jij deze nog steeds geen pensioen krijgt als de 65 jarige leeftijd niet is bereikt.

Ik zeg in dat soort zaken "vaak ben je te bang"

 

Mijn advies maak gebruik van het gratis advies, vraag wat je moet regelen maar vraag ook zeker wat er gebeurd als je niets regeld.

Vaak blijkt dan dat als je niets regelt e.e.a juist beter geregeld blijkt te zijn.

 

Stel je daarbij tevens de vraag "hoe groot is de kans dat me dit of dat overkomt". maar ook "stel dat de relatie stuk loopt welke problemen kom ik dan tegen" en hou er rekening mee dat het laatste veel vaker voorkomt dan dat je vroegtijdig komt te overlijden oid.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...