puk5600 Geplaatst: 19 februari 2009 Geplaatst: 19 februari 2009 Heb net een home made pc in elkaar gezet zo goedkoop mogelijk. Moederbord cpu HDD dvd-rw geheugen alles aangesloten dus aanzetten die hap dacht ik zo. Maar vervolgens doet hij niets geen bios piepjes wel beginnen ventilatoren te draaien en HDD maakt geluid dvd gaat open en dicht. Maar verder blijft het beeldscherm zwart.
Sjattuh Geplaatst: 20 februari 2009 Geplaatst: 20 februari 2009 zitten de voedingkabels goed op het moederbord? Je HDD, DVD en sommige vents worden direct voorzien van stroom? Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
pillie Geplaatst: 20 februari 2009 Geplaatst: 20 februari 2009 Als je een losse videokaart hebt dan moet je die vaak ook apart van stroom voorzien. Lees anders de handleiding van je moederbord en check of alles goed is aangesloten Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote
Poetsdoekje Geplaatst: 20 februari 2009 Geplaatst: 20 februari 2009 Er zijn goedkope moederborden waar je de processor er verkeerd kun op zetten, loop dat ook even na... En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Gast Ronaldinho- Geplaatst: 20 februari 2009 Geplaatst: 20 februari 2009 Plus er lopen twee voedings kabels naar het mainboard , bijde erop?
Gast Ronaldinho- Geplaatst: 20 februari 2009 Geplaatst: 20 februari 2009 Nog niet meegemaakt , wel lullig trouwens.. Dus die heeft dan twee hoekjes overdwars neem ik aan gezien de pen setting..
Gast ozzo Geplaatst: 20 februari 2009 Geplaatst: 20 februari 2009 Wat ik nog even mis in je verhaal is of je een interne videokaart hebt of dat je een videokaart geplaatst hebt. In beide gevallen is het zo dat je in de BIOS aan moet geven welke videokaart er gebruikt moet worden. Dat is stap 1. Dan is het belangrijk dat je behalve de voedingskabel op het motherboard (24pins) ook de extra voedingskabel voor je videokaart hebt aangesloten. Dat is de kabel (zwart met geel) met een vierkante connector die vaak tussen de CPU en het VGA slot zit. Zonder die kabel krijgt je AGP/PCIEE slot onvoldoende voeding en zal ie geen beeld geven. Ook bij gebruik van een interne videokaart zou ik hem toch aansluiten. Je weet tenslotte nooit hoe die gasten de boel van stroom voorzien.
Gast Ronaldinho- Geplaatst: 20 februari 2009 Geplaatst: 20 februari 2009 Zover ij weet moet die vierkante stekker aangesloten zijn.. En is hij niet alleen voor de onboard video kaart.. Ook mainboard zonder onboard video kaart werken niet zonder die stekker.
Sjattuh Geplaatst: 20 februari 2009 Geplaatst: 20 februari 2009 Origineel bericht van: ozzo Wat ik nog even mis in je verhaal is of je een interne videokaart hebt of dat je een videokaart geplaatst hebt. In beide gevallen is het zo dat je in de BIOS aan moet geven welke videokaart er gebruikt moet worden. Dat is stap 1. Dan is het belangrijk dat je behalve de voedingskabel op het motherboard (24pins) ook de extra voedingskabel voor je videokaart hebt aangesloten. Dat is de kabel (zwart met geel) met een vierkante connector die vaak tussen de CPU en het VGA slot zit. Zonder die kabel krijgt je AGP/PCIEE slot onvoldoende voeding en zal ie geen beeld geven. Ook bij gebruik van een interne videokaart zou ik hem toch aansluiten. Je weet tenslotte nooit hoe die gasten de boel van stroom voorzien. Ja dat is slim. Als je een video erin hebt geplugd en deze niet als main in je BIOS hebt aanstaan moet je even je onboard gebruiken en dan zul je wel beeld hebben. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
puk5600 Geplaatst: 20 februari 2009 Auteur Geplaatst: 20 februari 2009 Sorry in de haast helemaal vergeten dat het een onboard videokaart is. moederbord is een asus p5sd2-vm maar er zit geen extra connector op het bord voor een voeding van de videochip.
puk5600 Geplaatst: 20 februari 2009 Auteur Geplaatst: 20 februari 2009 WHoops had iets te veel van de CPU bescherming afgehaald.
Gast Ronaldinho- Geplaatst: 20 februari 2009 Geplaatst: 20 februari 2009 Moet links naast of onder de cpu zitten..
puk5600 Geplaatst: 20 februari 2009 Auteur Geplaatst: 20 februari 2009 Het is al gefixt het dekseltje waar je normaal de cpu mee vastklemt had ik er ook af gesloopt. Vraag me niet waarom maar ik heb het terug op gezet en klaar.
Poetsdoekje Geplaatst: 20 februari 2009 Geplaatst: 20 februari 2009 Origineel bericht van: puk5600 Het is al gefixt het dekseltje waar je normaal de cpu mee vastklemt had ik er ook af gesloopt. Vraag me niet waarom maar ik heb het terug op gezet en klaar. Ik zei toch, kijk eens naar je processor (cpu) En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen