Gast dishman_ex5020 Geplaatst: 20 februari 2009 Geplaatst: 20 februari 2009 Mijn ACER laptop (10.0.0.203) met Vista Home Premium is aangesloten op de modem/router van Alcatel (10.0.0.138). Dit is niet draadloos maar bekabelde modem-verbindingen. Ik gebruik vast-ingestelde adressen ipv DHCP. Als ik niets doe, zie ik het icoontje van de internet-verbinding regelmatig even knipperen. Daarna Microsoft Windows Network Monitor 3.2 aan het sniffen gezet, en bleek dat de laptop om de ca.3 seconden 4 keer een ARP-request doet naar het modem en een MAC als response terug krijgt. Helaas geeft de Netmonitor niet een service aan wie dit verstuurt. Wat er nog tussen zit, is: NOD32, windows Firewall, windows Defender Firewall is ingesteld om alle binnenkomende verbindingen te blokkeren, zonder uitzondering. Ik vraag me af of dit ARP-verkeer normaal is onder Vista en als dat niet zo is, wie kan me vertellen wat een oorzaak kan zijn? Ik heb inmiddels diverse virusscanners laten lopen, maar niets gevonden.
winwiz Geplaatst: 20 februari 2009 Geplaatst: 20 februari 2009 Geen zorgen: Dit is normaal gedrag. Even uitleg in duidelijke taal: http://nl.wikipedia.org/wiki/Address_Resolution_Protocol Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gast dishman_ex5020 Geplaatst: 20 februari 2009 Geplaatst: 20 februari 2009 Ik vind het eigenlijk niet normaal. Er is geen (zichtbare) service die iets wil versturen, dus lijkt het me niet zinvol om herhaaldelijk een ARP te doen naar de gateway/router. De wiki zegt niet dat dit onder Vista normaal is.
winwiz Geplaatst: 20 februari 2009 Geplaatst: 20 februari 2009 Gebeurd dat niet op driver niveau staat me bij? Dat verklaart waarom er geen service zou zijn die dat initieert. trouwens je kunt wel kijken in je arp-cache (arp -a) Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen