Albert_H Geplaatst: 28 februari 2009 Geplaatst: 28 februari 2009 Ron. Ik heb hier nog een SG2100 en een HH100 motor liggen die ik ook voor experimenten gekocht heb. Bij een van beide moest ik het kabeltje tussen de motor en de hoofdprint vervangen, de andere werkte nog goed. Beide werken goed. Als je er mee wilt testen of ombouwen, geef maar een seintje. Natuurlijk is het omzetten op jou besturing goed mogelijk, maar als je ook het DiSEqC deel werkend wil houden is het toch een aardig geknutsel denk ik. Alleen al het scheiden van de motor spanning en de elektronica spanning in een schakeling die met een H brug of een speciale motordriver werkt kost een behoorlijke ingreep op de print. Ik ben zaterdag eerst naar de PCdump in Amsterdam, maar in de loop van de middag weer terug. Groetjes Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Snuffer Geplaatst: 28 februari 2009 Auteur Geplaatst: 28 februari 2009 Trust bedankt ik weet dus genoeg Albert Ik heb gisteren even een SG2100 op de kop getikt en dat draait ook. De spanning is totaal geen probleem omdat die in de FIBOX geschakelt met relais wordt er dus dus alleen spanning als deze box gebruikt wordt anders niet als het er niet is kan gewoon de DiSEqc het overnemen Wel moet je de Diseq op de ontvanger uitschakelen als je het systeem gebruikt. het is of /of natuurlijk TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .
trust Geplaatst: 1 maart 2009 Geplaatst: 1 maart 2009 Voor de volledigheid hier de afb. van de Digipower Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Snuffer Geplaatst: 1 maart 2009 Auteur Geplaatst: 1 maart 2009 Trust bedankt deze is dus hetzelfde ik heb hier getest en werkt daar op. Moet nu nog trafo's hebben die 2 x 18 V en 1 x 9V voor 36V en 18V site is nu ook open. TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .
Snuffer Geplaatst: 2 maart 2009 Auteur Geplaatst: 2 maart 2009 Er iets veranderd worden bij het motortje. Maar het gaat wel. Wel moet het simpeler kunnen weer iets om over na te denken. TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .
Snuffer Geplaatst: 15 april 2009 Auteur Geplaatst: 15 april 2009 De nieuwse versie V3 is klaar deze controleerd 2 motoren tussen 1 en 40 Volt Fibo en Jaeger en draait een rotory LNB met een servo motor. Ook het programma is flink gewijzigd. Tevens is ook de nieuwe rotory LNB klaar. TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .
Frans B Geplaatst: 18 april 2009 Geplaatst: 18 april 2009 Ziet er mooi uit. Komt er misschien ook nog een LAN versie? System Administrator (niet van deze site)
Snuffer Geplaatst: 18 april 2009 Auteur Geplaatst: 18 april 2009 Lan versie hoe bedoel je dat???? TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .
Frans B Geplaatst: 18 april 2009 Geplaatst: 18 april 2009 Dat het via een netwerk bestuurbaar is. Dus een webinterface enzo. Maar dat zal wel veel werk worden. Ik heb bijv meerdere decoders op verschillende plaatsen. Dus het zou heel handig zijn als ik het via het netwerk kan besturen. System Administrator (niet van deze site)
Snuffer Geplaatst: 19 april 2009 Auteur Geplaatst: 19 april 2009 Als je een programma hebt dat je de PC op afstand kan bedienen en die zijn er in overvloed te vinden op het web. Een SNG company gebruikt dat ook voor 1 van hun vaste opstelling. TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .
Snuffer Geplaatst: 7 mei 2009 Auteur Geplaatst: 7 mei 2009 Heb nu de V3 ingebouwd er ontbreekt nog een klein printje dat magnetische polarizers kan sturen niet alleen H en V dus, daarvoor zijn de gele draden. De backup cel voor de pic moet er nog in en 2 knoppen odat de 36 volt motor los van de PC gestuurd kan worden. Draadloos USB is er geloof ik nog niet dus uh v5 misschien V4 heeft een automatisch tracking systeem als een schotel op een boot. Tevens is de draaibare LNB te zien die te sturen is met de V3. TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .
Snuffer Geplaatst: 10 juni 2009 Auteur Geplaatst: 10 juni 2009 Inmiddels zit dat printje er ook in om magnetic polarizers te draaien. Nu weer tijd voor de software dit printje moet net als de rotory LNB ook in het menu te controleren en te bedienen zijn niet met de hand. De snelheid van de motor regelbaar zodat het van een b.v. 10:00 tot 06:00 stiller is 36 V regelbaar dus in het menu, met tijdschakelaar in het menu, en als laatste het GOTO XX systeem erin.( dit valt niet mee de berekening is niet zo simpel als ik dacht maar mocht iemand de juiste formule hebben graag) Maar we komen er wel. Ideen laat eens weten misschien is het er wel in te maken. Tevens zitten er nu enkle programmas in die makelijk zijn zoals het feedhuntprogie satfinder etc. zoals Trust zegt het houd je va de straat. TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen