Ga naar inhoud


adsl + bellen bij online (orange)


Gast wanderer

Aanbevolen berichten

In deze duistere tijden van crisis wil ik mijn uitgaven gaan beperken.

Heb op dit moment een adsl extra abbo (20Mb, maar ik haal hier maar max 8Mb) van Online en een telefoon abbo (belvrij weekend) van KPN.

Dat is natuurlijk samen erg duur en ik wil dit dan ook wijzigen in Telefonie Basis van Online + een sim-only abbo bij een goedkope provider.

Dan behoud ik mijn huidige KPN telefoonnummer en ik kan een prepaid nummer porteren naar de sim-only.

Echter telefonie van Online zou alleen maar mogelijk zijn als je hun modem gebruikt.

Heb echter een luxe Fritz!box 7140 die ook de mogelijkheid heeft van VOIP en zou die graag blijven gebruiken.

Mijn vraag is of er wellicht iemand is die telefonie van Online draaiend heeft met een ander dan het standaard Online modem?

Op online.gebruikers.eu heb ik al rondgeneusd, maar kan eigenlijk alleen maar vinden dat het niet gaat.

Misschien overzetten van het mac-adres naar mijn Fritz!box?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Idd, reguliere SIP modems werken niet want Orange gebruikt H323 en dat werkt alleen met de bijgeleverde Livebox.

 

Wil je zelf je opstelling maken, neem gewoon telfort ofiets dergelijk (was toen nog 20 euro zonder aansluitkosten dus het meest aantrekkelijk) en vervang je zyxel met je eigen fritzbox of stel hem in op je eigen wensen en sip accounts. Bij mij werkt dit perfect met budgetphone voor inkomend en poivy voor uitgaand.

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wanderer

heb van online een Speedtouch 706 ontvangen, geen livebox...

of is die speedtouch ook gemodificeerd volgens de Online specificatie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: cosmos
Volgens mij gebruikt Online geen VoIP maar VoDSL, een heel andere techniek.


Ik heb al enkele jaren Orange (online) adsl internet en bel VOIP via betamax provider SMSdiscount. Werkt prima en makkelijk te configureren op een FritzBox 7050. wink

-Bellen naar vast 0 cent
-Bellen naar mobiel 8 cent/min.

* Dreambox 800 HD
* Dreambox 800 SE

* Zgemma h1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fatfreddy
De bedoeling van topic starter is juist om zijn nummer te behouden , dat gaat dus niet met een betamax provider.


In dat geval adviseer ik om je KPN nummer naar Budgetphone te porteren... je gebruikt Budgetphone on gesprekken te ontvangen, en je gebruikt een betamax provider voor uitgaande gesprekken...

Ik heb afgelopen maand mijn KPN nummer ook geporteerd, en ben heel erg tevreden!
Porteren kost éénmalig 10 euro, en 10 euro per jaar om je nummer te behouden. Een goede deal!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nadeel hiervan is dat er geen nummer wordt meegezonden, ook niet wanneer je het budgetphone nummer koppelt aan je Betamax account.

 

Bij mij werkt het alleen bij de accounts van Betamax waar destijds een inbound nummer is aangevraagd (kan nu niet meer)

 

Voipbuster en Voipcheap (beiden met inbound) zenden het nummer mee, ook wanneer ik bijvoorbeeld mijn mobiel nummer actief maak met de software op de pc.

 

Justvoip (zonder inbound) zend geen nummer mee.

Satelliet spullen verkocht, kijk nu met plezier via de kabel (Ziggo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is het wel gelukt om via VoipBuster een nummer mee te zenden. Ik heb gekozen om het Engelse nummer wat ik kocht bij TTNC, mee te zenden... en dat gaat prima. Ik heb dus GEEN inbound nummer van betamax, daar was ik "te laat" voor.

 

Mijn budget-nummer (ex KPN) wordt meegezonden door DUS.net, en dat werkt ook prima.

 

Ik maak wel een randopmerking, het lukte mij niet van de eerste keer om het klaar te krijgen dat het nummer door voipbuster meegezonden werd. Nu is dat geen enkel probleem, en mensen krijgen dus het +44 nummer te zien.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...