Ga naar inhoud


Hoe maak ik een website waarin je een filmpje kan uploaden a la youtube?


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Voor een kennis moet ik een pagina maken voor zijn website waarmee hij filmpjes kan uploaden.

 

Dus ik maak een pagina waar hij op moet inloggen en daarna moet hij kunnen browsen naar een flv file op zijn computer en die moet dan op de server geupload worden en meteen toegevoegd worden aan eerder geuploade filmpjes.

 

Bezoekers van zijn website moet dan het filmpje kunnen bekijken.

 

Het moet dus een soort geautomatiseerde upload worden zonder dat hij verstand hoeft te hebben van Flash of html.

 

Beetje het idee van een fotogallery of youtube

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor je antwoord. Maar nee het is niet wat ik zoek. Ik heb mijn eigen server en wil niet beperkt zijn in kwaliteit, grootte of lengte van de film. Moet dus geheel op mijn server draaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal op de meeste servers lastig zijn, tenzij je zelf volledige controle hebt over de server. Doorgaans zijn servers zo ingesteld dat je maar een beperkt aantal MB's kunt uploaden EN vaak is dan ook nog de upload-tijd beperkt.

 

Kun je niet beter met een simpel FTP-pakketje werken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zijn er volop upload schripts te vinden afhankelijk van de server side taal die je beschikbaar hebt: PHP of ASP???

 

In je configuratie zul je moeten instellen dat de maximale script upload bijv. 100MB mag zijn (of groter als dat nodig is).

En de max. script execution time zet je ook flink hoog zodat er ruim voldoende tijd is voor zo'n upload.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

jajaja dat is jouw specialiteit. Echter deze dommerik zoekt iets wat enigzins kant en klaar geinstalleerd kan worden. Ben namelijk niet zo goed met php.

 

 

Maar ga er wel even op googlen.

 

bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Houd er overigens wel rekening mee dat als je echt grote bestanden gaat uploaden via het http protocol (via je browser dus) dat de kans dan groot is dat er regelmatig wat mis gaat bij de upload.

 

Het http protocol is simpelweg niet gemaakt en ook niet geschikt voor het uploaden van echt grote bestanden. Je mag er dus van uitgaan dat hoe groter het bestand, hoe groter de kans dat het niet correct over komt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

AlanS

 

Leuk om te zien dat er iemand met precies dezelfde vraag als ik zelf zit. Ik heb ook alle technische middelen en kan vanalles uploaden en aanpassen, maar ik heb ook geen enkele idee hoe ik een filmpje zoals youtube op mijn site kan zetten.

Ik ben inmiddels de trotse bezitter van een Flip Mino HD camera en daarmee kun je snel je eigen geschoten videootjes op het internet zetten. Dit kan ook naar een site van jezelf, echter de software hiervoor heb ik niet op mijn site.

Heb je suggesties voor mij.......nadat je bent gaan experimenteren?

 

Alvast bedankt,

Kazbek007

** Amiko Mini HD SE, ** DM500HD (OpenATV4.2), **DM500S(pli2.1),  Xtrend 8000 (OpenPli),**Triax78cm met rotor

 

Wat men niet kan waarnemen, betekent niet dat het er niet is!
                          Zoek en gij zult vinden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...