Gast hummiesat Geplaatst: 21 februari 2009 Geplaatst: 21 februari 2009 Om de grote hoeveelheden individuele berichten over het zoveelste vage nieuwsbericht wat in te dammen bij deze een poging om dat te centraliseren in een verzameltopic.
Gast hummiesat Geplaatst: 21 februari 2009 Geplaatst: 21 februari 2009 Bij deze dan ook de aftrap: Citaat: *************************************** Belgische rechter:160 km/u mag best *************************************** ` In België is ophef ontstaan over het vonnis in een zaak rond een dodelijk ongeluk uit 2007.Een dronken man botste toen met zeker 160 km/u op een andere automobilist,die daardoor verongelukte. De politierechter in Hasselt legde de verdachte negen maanden voorwaardelijk en een rijverbod van zeven maanden op. Volgens de rechter was de man slechts gedeeltelijk schuldig,omdat 160 km/u 's nachts op een rustige snelweg een normale snelheid zou zijn. De uitspraak leidde meteen tot kritiek, onder meer van de Vlaamse minister van Verkeer,Van Brempt.Volgens haar is het vonnis "flagrant onrechtvaardig". Bron: NOS Teletekst Rare rechters daar in Belgie. Ondanks dat ik me als burger wel kan inleven in zijn uitspraak zou een rechter gezien zijn functie toch beter moeten weten. Zeker omdat het weer om een zuiplap gaat die een ander de vernieling in rijdt.
Neptunus Geplaatst: 21 februari 2009 Geplaatst: 21 februari 2009 Deze draad is mij té vaag! Ik houd het maar bij de gewone off topic onderwerpen. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
pukje Geplaatst: 21 februari 2009 Geplaatst: 21 februari 2009 De premier of minister van belgie heeft ook al eens voor de tv gezegd "als de politie het niet ziet mag je te hard rijden". Het is inderdaad vaak lachen
TokeMUp Geplaatst: 21 februari 2009 Geplaatst: 21 februari 2009 Is toch juist! Het is pas een misdrijf als het wordt vast gesteld. Je bent toch enkel schuldig als je schuldig bevonden bent. Of het nu een verkeers overtreding is of een moord. Een en de zelfde kam (wet). mvg
pukje Geplaatst: 22 februari 2009 Geplaatst: 22 februari 2009 Dus het rechts gevoel is in belgie zo, Ik houd mij niet aan de wet als het maar niet aan het licht komt
rommelaar Geplaatst: 22 februari 2009 Geplaatst: 22 februari 2009 Is dat alleen in belgie dan Pukje?Maken wij nederlanders ons daar ook niet schuldig aan? Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
Gast hummiesat Geplaatst: 22 februari 2009 Geplaatst: 22 februari 2009 Het blijven belgen natuurlijk. Maar zelfs dan... Het gaat hier om de zoveelste zatlap die een ander de dood in heeft gereden. Zo iemand zou nooit meer achter het stuur mogen komen te zitten. Uit de uitspraak van die rechter kan ik alleen maar de conclusie trekken dat de veroordeelde niet de enige bezopen figuur in deze zaak was.
Johan45 Geplaatst: 22 februari 2009 Geplaatst: 22 februari 2009 Laat die vraag tekens maar weg rommelaar. Vult u rustig aan !!!
pukje Geplaatst: 22 februari 2009 Geplaatst: 22 februari 2009 Origineel bericht van: rommelaar Is dat alleen in belgie dan Pukje?Maken wij nederlanders ons daar ook niet schuldig aan? Ik heb de indruk dat in NL 99% van de bevolking zich aan de wet houd en ga er van uit dat het in B ook zo is.
Gast hummiesat Geplaatst: 22 februari 2009 Geplaatst: 22 februari 2009 Of het nou in BE of NL is, rechters en ministers zouden beter moeten weten. Iets met voorbeeldfunctie enzo.
alfadude Geplaatst: 22 februari 2009 Geplaatst: 22 februari 2009 De oorzaak van het ongeval heeft veel meer te maken met het feit dat de man dronken was dan met de snelheid. Ik kom net terug van een weekje Italië en ik vind het in Duitsland zalig om te rijden. Minstens 50% rijd daar harder dan 150km/u. Maar iedereen heeft groot respect voor zijn medeweggebruikers. Er is maar 1 keer iemand komen flikkeren met zijn lichten en het was toch wel een Geel-Zwarte plaat. Let wel ik ben niet tegen snelheidsbeperkingen. Maar op het moment wordt het hier in België belachelijk. Wegen waar ik nog nooit een ongeval heb weten gebeuren gaan van 90km/u naar 70 naar 50 op een jaar tijd. Maar als ze een dorpskern heraanleggen sturen ze alle fietsers de baan op met als resultaat 5 doden op een jaar. Elke verkeersdode is er één teveel maar snelheid is niet altijd de oorzaak. Quo signo nata es?
satcat Geplaatst: 22 februari 2009 Geplaatst: 22 februari 2009 Origineel bericht van: alfadude Maar op het moment wordt het hier in België belachelijk. Wegen waar ik nog nooit een ongeval heb weten gebeuren gaan van 90km/u naar 70 naar 50 op een jaar tijd. Misschien een keer op maandag de krant bekijken? Als mijn Belgische collega, Het Belang van Limburg (Krant) laat zien, zijn op maandag de eerste pagina's gevuld met "foutparkeerders". Tegen gevels, tegen bomen, frontaal op elkaar, het werd eens een keer tijd dat er ingegrepen ging worden. België heeft na Griekenland en Portugal de meeste verkeersdoden van Europa. Verkeersonveiligheid kunnen we ook uitdrukken in slachtoffers per gereden kilometer. In België vallen per miljard afgelegde kilometers 17,6 doden. Het Europese gemiddelde ligt op 12,9.
alfadude Geplaatst: 23 februari 2009 Geplaatst: 23 februari 2009 En wie zegt dat dit altijd aan overdreven snelheid ligt. Hier heb je ook slecht gebruik van fietssuggestiestroken, verkeersremmers, verkeerseilanden. Dingen die zogezegd de veiligheid verhogen maar waar ik vervolgens alleen ongevallen zie gebeuren. Verder heb je nog slechte signalisatie. En hier in België als topper de slechte staat van het wegdek. Maar nee, elke keer als er een ongeval gebeurd is het door overdreven snelheid. Zie me nu niet als wegpiraat. Op 13 jaar rijervaring heb ik 1 keer een boete gehad voor 82 te rijden waar 70 mocht. Quo signo nata es?
TokeMUp Geplaatst: 23 februari 2009 Geplaatst: 23 februari 2009 Origineel bericht van: pukje Dus het rechts gevoel is in belgie zo, Ik houd mij niet aan de wet als het maar niet aan het licht komt Versta me niet verkeerd. Die zatlap hoor inderdaad met een rijverbod voor het leven verder te gaan. Maar in deze rechtstaat ben je nog altijd onschuldig tenzij schuldig bevonden. Is in Nederland niet anders dacht Ik. Dus met andere woorden als je met 300 Km/uur over de autosnelweg scheurt en niets tegen komt, ben je onschuldig. Zo is dat nu eenmaal. Maak je een ongeval of nemen ze een pasfoto dan word er een opmeting gedaan en hebben ze U met uw p**tje. Ik weet het sommigen zouden de wereld liever zien zoals in "The Matrix" waar je niets verkeerd mag doen of de boeman ziet het door de ogen van medeburgers. Er zijn natuurlijk grenzen in een normaal rij gedrag. Tegen 300 Km/uur over autosnel weg in het holst van de nacht, kan Ik mee leven. Ik woon in een doodlopende straat (staat duidelijk aangegeven) ongeveer 600 meter lang. Veel spelende kinderen + doorgang voor voetgangers en fietsen (zonder voetpad en fietspad) voor de achterliggende wijk. Hier durven ze ook wel eens tegen 100+ Km/uur door rijden en even snel er weer terug uit want ze hebben het bordje niet gezien aan het begin van de straat. Maar als je nu bij die lui in de straat rijd met dezelfde snelheid dan staan ze met hun handen te wapperen. Ze zien de splinster in andermans oog maar de balk in eigen oog merken ze niet op. mvg
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen